Sömntuta

DATUM: 2009-01-13 KLOCKAN: 19:43:46
Halloj, hör och häpnar. Idag sov Isak till 8.30. Jag vaknade såklart när Henrik gick upp och låg och vänta på att Isak skulle höra av sig. När Henrik stänge dörren vid 6.55 så låg jag drär och lyssna. Men som jag skrev igår, har det gått 5 min efter att Henrik gått och man inte hör något där innei från, så har han inte störts av Henrik. och jag låg där till ca 7.20, nej ingen Isak hördes. Så jag lyckades somna om, men vakna till några gånger innan kl var 8. Lyssna om Isak var vaken men inte. Sen vid 8 gick jag upp, för vid 9.42 skulle vi vara nere på stan och åka med en buss till Maria och Siri. Isak sov han. Inte förren k 8.30 hörde jag att svagt ljud inne ifrån hans rum. jag gjorde iordning 2dl gröt till han och sen gick jag in och hämtade han. Kollade om han hande bajat och det hade han, så då klädde vi på vardragskläderna på en gång. Sen dags att äta lite gröt och det var jätte gott tycke Isak. Sen var det bara att klä på Isak ytterkläderna och traska iväg. Han sa inte ett knyst när jag klädde på han och han var så nöjd i vagnen ner till stan. Sen var det en tjej som skulle hjälpa oss på bussen... hon hade världens klack på skorna och en stor väska som hon skulle ha på axeln samtidigt som hon lyfte upp vagnen, mmm jo men det gick ju till slut. Och sen var det så att Isak och jag fick stå i gången för att det fanns redan en vagn på vagnplatsen. Men som tur var skulle vi ju inte så långt.

Väl framme i Hummelsta var inte Maria och Siri hemma, nej dom hade redan hunnit till Öppna förskolan. Så traskade dit och där var dom dom rackarna. Marias mobil hade dött så det var därför jag inte fick tag i henne. Vi lekte, fikade och sjöng på där. Isak hade skoj och det var trevligt för mig med att träffa lite andra mammor igen. Sen gick vi hem och Isak somnade på vägen hem till Maria. Maria börjde med mat. Super god mat. Det var kyckling med champinjoner mm. Och pasta till det. Det var grejer det. Hon försökte lägga Siri vid 12  men hon ville inte. Så hon fick sitta med när vi käak lunch. Isak sov ca1 timme och 15min. Det är han standard lur nu för tiden. Sen lekte vi lite och vid 13.45 fick han mat, och då var han hungrig. Har ju innan gett honom på en gång när han vaknat, men Maria sa till mig att han kanske måste vakna till och leka lite innan och känna att han är hungrig och sugen. Så nu gör jag så. Och han verkar nöjd med det. Han käka på och fick en fruktpuré som efterrätt. Sen var det fullt ös igen.  Siri somna runt 14 och sova ca 45 min. Jag gav Isak lite rivet äpple och det gick ner det med. Sen lekte vi för fullt och Maria bjöd på kaffe och knäck. Sen kom pappa vid 16.45 och då gav vi Isak lite mat innan vi åkte hem. Och smaska på. Det var ju ca 4timmar sen han åt innan så. Och han började bli lite kinkig vid 17 men det är ju standard. Sen åke vi till Apoteket för att köpa avmaskningsmedel till katterna och sen gick vi till Coop och handlade. Och Isak var jätte snäll i affären. Han var så glad att komma hem. När vi kom in i hans rum började han leka med bilar och han glömde bort att han var trött. Han fick leka i en halvtimme. Sen gjorde pappa 1dl välling och jag tog på Isak pyjamas. Och sen la vi ner honom i sin säng och han fick dricka sin välling och jag läste två böcker för han. Sen när vällingen var slut sa vi "godnatt Isak sov gott" och så gick vi ut. Henrik sa att Isak var på väg upp på knä, men vi hörde inget där inne ifrån, så han kanske gav upp och bara la sig på mage och somna. Nu har han snart sovit i 1 timme, så han sover nog gott nu. Jag ska ta fram kvällsmaten. Blir varm smörgås i smörgåsgrillen. Mmm, hoppas bara inte Isak är på väg att bli sjuk, därför han sov så länge imorse. Men han verkar pigg och sov ju bara 1tim 15mi på dagen som han gjort nu i några dagar. Vi var ju som sagt på öppna förskolan idag, vi håller tummarna för att vi fortsätter hålla oss friska. Funderade ju en stund på om vi skulle på på den yngre gruppen på öppna förskolan imorron eftermiddag. Men jag har ju hela förmiddagen på mig att fundera på det imorron. Ha en bra kväll...

Postat av: Jonna

Va skönt att han sov så länge! Hoppas ni får en fin dag!

2009-01-14 @ 06:27:21
URL: http://jonnaindira-indira.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: