Skönt med helg

DATUM: 2009-01-18 KLOCKAN: 19:07:38
LÖRDAG: Idag vakna Isak till runt 6, men han somnade om efter några minuter och vaknade igen runt 8. Vid 8.15 gick jag och tog upp han och bytte på han. Fixade gröt och sen satte vi oss för att äta frukost. Henrik gav Isak gröten. Och sen fick han en leverpastejsmörgås med. Efter det gick Henrik ner i källaren för att röja av lite och det kändes som det var vardag. Jag fick underhålla Isak själv, som vanligt och det var inte så roligt. Frågade Henrik om han hade tänkt att ta Isak, men han hade fullt upp nere i källaren. Så jag klädde på Isak och gick ut. Vi gick bort till några grannar som har 3 barn. Var där kanske i 1 timme, sen var det dags för Isak att sova. Mamman där frågade om jag ville följa med och träna på Friskis/svettis och jag kände mig lockad. När Henrik kom hem sa jag att jag skulle iväg vid 16, och han sa inget om det. Han hade själv stuckit ut och tränat på cykeln när vi hade gått iväg. Sen käkade vi lite mat och Isak sov ca 1½ timme. Kom på att han inte hade fått nån frukt innan han somnade så han var nog därför han vaknade. För att han var hungrig. Sen fick han mat och vi lekte. Jag la mig och läste lite i en bok. Sen var det dags att byta om till träningskläder. Vet inte, om jag ska vara ärlig när jag hade träningskläder på mig sist. Men det kändes bra och det skulle bli kul. Min granne kom och hämtade mig. Jag var tvungen att ta ut pengar för träningspasset innan så hon stannade vid Coop, så gick jag och gjorde det. Sen var det dags, Friskis/Svettis. Det var ganska många där och det var skoj. Jag hängde med på det mesta och det var ju lite flåsigt, haha. Träningspasset var en timme och det kände bra efteråt. Vi duchade på plats och väl hemma kändes det skönt att man hade gjort något "nyttigt". Isak hade varit lite kinkig. Men kl var ju runt 17, det är ju den tiden han brukar kinka till. Han hade fått mat redan vid 16.30, och han visade sig trött. Men han höll sig bra till 18.30 och så la jag honom. Han somna på en gång. Sen började vi med mat. Vi skulle äta lite kinesikst. Friterade och hade lite kött med bambuskott i och ris till. Vi kollade på en film, när den var slut gick jag och la mig. Eller min bok väntade på mig och jag var så sugen på att läsa ut den. Jag släckte lampan runt 23.15. Somnade gott, för märkte inte när Henrik kom och la sig runt 24 

SÖNDAG:  Vi fick sovmorron alla 3. Isak började höra av sig runt 8.30.  Sen gick vi upp och Isak fick gröt. Jag gick o la mig igen runt 9, för jag mådde inget vidare. Hade huvudvärk idag igen.Jag gick upp runt 10.30. Kände mig lite bättre och Henrik sa att jag kanske måste komma upp o röra lite på mig. Bytte kudde för kanske 2 månader sen, kanske är det den som gör att jag får ont i nacken. Jag tog mig en kopp té och Isak fick ett rivet äpple med en fruktpurén, fruktpurén var godast. Efter det var det dags för Isak att vila en stund. Pappa Henrik gick ut med han och jag fixade lite här inne. När Henrik kom tillbaka käkade vi så att vi skulle vara klara med det när lille man vakna. Isak sov bara 1½ timme. Men han var ganska nöjd när han  kom in. Sa till Henrik "kanske ska ge Isak mat innan han sover runt 12", så kanske han sover längre. Och det höll Henrik med om. Efter att Isak ätit bar det iväg till badhuset. Första gången för Isak. Jag hade med mig Isak in i mitt omklädningsrum. Det gick riktigt bra, han tar ju sig inte så långt än. Vi byte om och han fick på sig både simblöjan och ett par tuffa badbyxor. Dock märkte jag att jag varken hade rakade ben eller var rakad m mig under armarna. Ja, det var ju inget jag kunde göra åt nu. Får tänka på det till nästa gång. När vi kom ut i badhuset, var det massor utav folk, och snart kom pappa och möte upp oss. Vi till babybassängen och Isak verkade gilla det på en gång. Var inte rädd alls. Var ju så mycket att titta på med. Vi fyllde vattenkannor, vi gick i badbassängen och vi satt och plaskade. Isak verkade ha riktigt skoj. Det var skönt att han inte blev ledsen och rädd. Vi var där säkert där i 1 timme. Både jag och Henrik tog oss några längder i stora bassängen, var för sig såklart. Sen var det dags att gå upp. Isak var så snäll, om jag får skryta. Vi duschde av oss och sen gick vi för att klä på oss. Inte ett pip när vi duscha eller klädde på oss. När vi kom ut, så satte vi oss på en bänk, trodde inte pappa hade hunnit ut, så vi satt där och väntade. Men snart kom han från bowlinghallen. Han hade gått dit bort o kollat medans han vänta. Sen åkte vi hem.

Väl hemma gick Isak o jag över till vår granne Lisbeth. Skulle fråga henne om hon sett älgarna på åkern i förmiddags och sen berätta att vi varit på badhuset, för fösta gången med Isak. Hon bjöd in oss på fika. Nybakad sockerkaka och kaffe. Och Isak fick självklart saft och mariekex. Han tyckte det var så gott och sen ville han ner på golvet och leka med Dino (hunden). Haha, dom gav varandra en massa pussar. Isak lekte med en boll och den ville ju självklart Dino också leka med. Sen gick vi hem till pappa och Isak fick en burkmat. Och sen kände jag att det var bästa för både mig och Isak och duscha av oss lite klor.Kändes skönt när vi hade gjort det. Salvade Isak noga och sen fick han ha bara blöjan en stund. Sen klädde jag på Isak och då bajade han såklart. Så det var bara av med blöjan o på med en ny. Sen lekte vi lite och han klättrade upp på en liten fotpall som Siri gjorde i fredags. Så duktiga så är dom. Sen var det dags ingen. Javisst, en bajsblöja till. Men det var ju skönt att han fixa det innan han skulle sova. Så då gick jag och bytte på han. Sen var det dags för vällingen. Den fick han vid tv idag och sen tittade vi lite på barnprogramen. När han druckigt upp såg han jätte trött ut och pappa hämtade Isaks tandborste. Så borstade han Isaks 2 tänder, sen var det läggdags. Han somna på en gång. Jag gick ner och hämtade tvätt som var tvungen att vikas, Henrik hjältpe mig att vika. Nu ska jag kolla efter jobb, sen käka nån macka, slö titta på tv och till sist lägaga mig. Imorron ska vi åka till Maria och Siri. Ska bli kul. Jätte nyfiken på den nya barnvagnen...=)

Isak vakna till nån timme efter han somnat o grät. När jag tog upp han och lugna ner han så somna han på min axel. La ner han och gick ut. Troligen drömde han och så grät han. Det gick en timme till, så vaknade han igen. Fick ta upp han och  han lugnade ner sig nästa på en gång. Sen la jag ner han och han somnade. Hoppas han sover gott nu, resten av natten. Ååå får så  klump i magen som ja skrivit om tidigare. Vet inte hur jag ska göra för att arbeta bort det. Förslag mottages gärna.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: