Riktigt förkyld... igen

DATUM: 2009-01-28 KLOCKAN: 14:30:16
Hejsan, usch inatt var det inget skoj alls, nej låg med feberfrossa och visste inte var jag skulle ta vägen. När kl var runt 6 visste jag inte riktigt hur mycket jag hade sovit, kändes som jag inte sovit något alls. Bad Henrik att han skulle vara hemma idag, men han sa att han skulle gå och jobba fram till9 iallfall och sen skulle han till tandläkaren vid 920, sen kunde han komma hem och hjälpa mig. Så Henrik var på jobbet redan vid 6.45, men jag spydde strax där efter och sms;ade att jag ville att han skulle komma så fort Isak vakat. Isak vaknade vid 7.20 och Henrik kom vid 8.15. Sen hjälptes vi åt med Isak, jag gick inte och la mig på en gång, för Henrik skulle ju iväg runt 9, skulle bara få ligga 30 min, så jag umgicks med dom. Sen stack Henrik till tandläkaren och Isak gick mellan våra soffbord och soffan. Jag kände mig lite piggare men bad Henrik ändå vara hemma när han kom tillbaka. Lika bra att bli helt frisk. Isak blev jätte ledsen och kinkig vid 10.30 tiden. Vet inte vad som hände, han fick lite kiwi och sen vid 11 gick Henrik ut med han. För att söva han, han somna på en gång. Sen sov han kan jag säga. Jag la mig mellan 11-12.30. Henik hade gjort pannkakor som jag kom upp och käkade, men Isak han sov han. Han sov mellan 11-13.30.

När han kom in var han världens solstråle. Ååå var så härligt att se, han fick lite mat och sen sa pappa Henrik att Isak och pappa skulle göra stan osäker. Så dom är påväg ner på stan nu. Jag ska slappa framför tv. Ingen idé att jag lägger mig och sover mer iallafall. Då kan jag inte sova inatt. Skriver kanske nån rad ikväll.

Lite senare: La Isak vid 18.30, men hitttade inte Sally. Henrik kikade in och han såg henne inte. Sen kollade jag en gång till och mycket riktigt så låg hon ju i skötbordet. Vi har som hyllor där som vi har små handdukar. Där brukar hon ligga och ha det mysigt. Men då ville vi inte att hon skulle vara där. Smög in och hämta henne, tror ni inte hon nös precis när jag tog henne, så Isak blev jätte ledsen och ställde sig upp i sängen. Jag gick in och gav han nappen och la ner han. Några minuter senare hörde vi att han blev ledsen igen, och troligen tappade han nappen då. Men vi gick inte in, för han blev tyst efter bara någon minut. Jag har precis gjort spagetti och köttfärsås som vi ska käka lite av nu. Henrik hade ju med Isak på stan förrut, det hade gått bra, dock hade han tröttnat och somnat ca 10min hemifrån. Men det var väl helt ok. Fast han sov ju väldigt länge på dagen idag. Men han behövde väl det då. Haj då

Postat av: Leona

Hoppas du blir bättre snart. Är juh så tråkigt att vara sjuk.

Kramar!

2009-01-28 @ 19:46:13
URL: http://hunnybunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: