Nu är vi hemma i Enköping igen...

DATUM: 2009-01-03 KLOCKAN: 19:10:36
Detta hände den 2 jan 2009

morse vakna Isak strax efter 7. Katterna hade gått in till Isak och busade där inne.  Jag gick och hämtade Isak och fixade med vällingen. Henrik tog Isak och dom la sig i sängen igen och Isak fick sin välling. Jag gick på toa och sen la jag mig bredvid dom. När Isak ätit klar gick Henrik och han upp. För Farfar skulle snart åka till jobbet så då passade dom på att säga hej då. Jag gick strax upp med för jag var så hungrig. Vi åt frukost och Isak fick ett smörgåsrån. Sen packade vi ut sakerna till bilen och åkte upp till Trastvägen och käkade en god ägg och räksmörgås. Sen bar det iväg hem till Enköping. Vi kom iväg runt 11. Resan gick bra förrutom att Sally pep hela vägen nästan. Höll på att slänga ut henne, var så rädd att hon skulle väcka Isak, som lyckades somna till slut i bilen. På vägen ner hade vi dom i samma bur, en stor som vi köpt. Men så tänkte vi att det kanske skulle bli lugnare för dom att vara i var sin bur på vägen hem, men det blev 100 gånger så värr. Nej, verkade som dom ropade på varanda och saknade varandra. Så vi sa att dom bara för följa med ner till Östergötland på jul och semestern och då åker dom tillsammans i den stora buren

.Väl hemma så la vi Isak på golvet och så hjälptes vi åt att plocka in allt. Så det skulle gå lite fortare. Isak fick ha ytterkläderna på inne, för när vi kom hem var det bara 12 grader i huset. Men Henrik lyckades få temperaturen att stiga ganska så fort. Vi packade in och sen gav jag Isak lite gröt. Sen åkte vi för att handla, men innan vi handlade åkte vi till Mc Donald´s för att äta något, vi hade ju inte käkat sen kl 11, nu var kl 15-16. Så det satt fint med en hamburgare och lite strips. Isak är så duktig när vi åker så här. Och vi åker ju ganska mycket med. Sen åkte vi till Willys för att handla och snart var det läggdags för Isak. Gav han son välling vid 18.15 och sen så la Henrik honom vid 18.30-18.45. Han somna på en gång. Henrik och jag tog oss bara en smörgås med brieost och salami på. För vi var inte så jätte hungriga. Sen käkade vi godis till en film. Efter filmen gick vi och la oss, den slutade vid 22.45, lagom tid.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: