Mår mycket bättre

DATUM: 2009-01-29 KLOCKAN: 19:15:25
Halloj, idag vakna Isak vid 6.30, pappa Henrik var hemma till 8 och tog Isak 1 timme, så jag fick vila. Sen gick jag upp och då hade Isak ätit gröt, fått ny blöja och fått vardagskläder på sig. Det kändes skönt att han var klar... tack för att du finns älskling. Sen lekte jag med Isak i hans rum och vi gick runt och kikade på lite saker. Ringde till Maria och Siri för att höra vad dom hade för sig.  Dom grejade med lite allt möjligt. Dom skulle åka till en kompis till Maria på dagen sen skulle nog dom med åka pulka, jag hade tänkt göra det med Isak nu på förmiddagen. Vid 9.30 fick Isak en kiwi och sen gick vi ut och åkte pulka. Han tyckte det var mycket skoj, men han ser inte ut att sitta speciellt skönt i pulkan, halvligger med armarna rätt ut. Sen möte vi vår granne och hon bjöd in oss på lite fika. Kl var 10.15 så jag tänkte "ja en snabb fika då, för snart kommer Isak bli trött och kinkig" Hade tänkt att jag skulle åka pulkan tills han blev lite trött, men han var inte alls trött när vi åkte. När vi väl kom in till henne, så var ju Dino favoriten som vanligt. Isak fick mariekex och saft. Ser framför mig att han kommer vara där inne om jag skulle leta efter honom nån dag, när han kan gå själv dit. Haha, bara att kika in hos Lisbeth så sitter han där och käkar mariekex och saft.

Sen gick vi hem vid 11.15 och då fick Isak mat innan han skulle sova. Gick ut med han i vagnen vid 11.30 och han somna så fort jag la ner han i sin vagn. Så det var bara att ställa han på baksidan med babyvakten och gå in och äta lunch med Henrik. Henrik trodde han var påväg att vakna när jag var påväg med han ut. Ja, både jag och han blev förvånade att Isak hållt sig vaken i 5 timmear. Sen ringde Henrik sina föräldrar och sa att vi troligen inte skulle komma till helgen, både jag, min mamma, Sören, Daniel och Anton var ju inte helt friska så det är nog lika bra att stanna hemma och komma hem sen när vi är friskare. Sen började jag greja med tvätten som Isak och jag hade vikt på tidigare på dagen. Och så bytte jag i våran säng. Ska bli skönt att krypa ner i en nybäddad säng sen. Sen gjorde jag mig iordning, för jag tänkte Isak och jag skulle gå ner på stan när han vakna. Isak behöver lite nya bodys, han har så långa armar, så alla ärmar är för korta på dom bodys han har nu. Isak sov 2 timmar, sen gick jag ut och skulle börja gå ner mot stan. Men han vakna ju på en gång, men var på gott humör. Vi gick ner och jag gick in på Åhlens först. Träffade en kompis där, som jobbar där och vi snackade en stund. Sen tog vi hissen upp till LIndex. Där köpte jag 3 bodys, ett bar byxkor och en lite sjal till Isak. Så snygga och tuffa kläder där tycker jag. Maria sms;ade att böckerna hade kommit som vi beställde förra veckan, jippi. Sen träffade jag en annan vän som jag jobbat med och vi bestämmde att hon skulle komma ut nån gång till oss och ta med sig semlor, för det är ju dags för fettisdagen snart. Sen gick jag till M-huset. Min granne sa att det var halva priset på reapriset. Men jag fick ge Isak en fruktpuré för han var lite ledsen, innan jag gick in. Sen när vi kom in så var det mest större kläder eller mindre som fanns kvar, då vi började gå hemåt. Isak var ledsen på vägen hem, nej ville inte sitta i vagnen mer och han var så less på det. Väl hemma hade pappa Henrik slutat jobb och han höll på att borsta av bilen och skulle åka iväg för att hämta oss, men vi var ju reda hemma, så han tog med sig Isak på en pulkfärd. Blev en snabb sådan, för Isak hade en kissblöja och hade, innan pappa Henrik hade hunnit byta den också bajsat. När han hade bytts på så lekte dom och jag började leta recept på köttfärspaj. Sen fick Isak lite mat vid 16.30 och Henrik tog sig lite pannkakor, för han skulle ut och träna efter att Isak lagt sig. Sen började jag med köttfärsröran och Henrik snackade med sin pappa i telefonen, Isak var inte lika road av det.  Jag gick och roade han lite efter att han bajat en gång till. Sen fick han pyjamasen och vid 18.15 fick han välling i soffan. Han somna nästan med nappflaskan i munnne och sen la jag honom. Han verka somnat på en gång.  Henrik stack vid 18.45 och jag sitter och snackar med min syster och lite andra folk på msn. Ska göra klart pajen om nån halvtimme. Henrik är kanske tillbaka till 20. Ska kolla på Antikrundan idag, dom ska visst vara i Enköping i dagens program. Nu ska jag avsluta här.. haj


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: