Lite sovmorron

DATUM: 2009-01-11 KLOCKAN: 11:25:40
Ja, Isak vakna vid 7.15 och vi sa att vi skulle låta han ligga en stund. Så vid 7.30 var jag tvungen att gå på toa, så då gjorde jag hans välling och Henrik gick in för att hämta han. Vad får Henrik se då, jo en liten kille som står upp i sängen och ler mot pappa. Jag sa " fort kamera", och Henrik tog kort, men det blev inget glatt kort, för han hade hunnit bli ledsen innan han knäppte kortet. Isak ville ju att pappa skulle ta upp han på en gång. Sen drack han sin välling, dock inte allt. Sen lekte han i sängen. Vi försökte få han somna om vid 8 men det ville han inte. Så Henrik gick upp med han vid 8.30. Jag gick upp vid 9.30. Då skulle Isak äta gröt så jag gjorde en potion med gröt och så fick han ett delikattes knäcke, men det ville han inte ha. Gröten gick ner men det tog en stund. Sen var det dags att byta till vardagskläder. Lite mer bus och vid 11 gick jag ut med han. Han somna nästan på en gång. Så nu ska jag passa på att göra mat. Ska bli korvstroganoff idag med ris. Ska göra en korvtroganoff till Isak med... men han får bara tärnad korv och sen blandar jag det med potatisen och en liten klick tomatpuré. Ska fråga min vän Maria om dom kanske vill komma till oss imorron, om dom känner sig friska. Ska slå en pling ikväll. Ha det gött...

Haj haj... sms:ade Maria istället och frågade om morgon dagen och hon skrev tillbaka att det inte var omöjligt att dom kanske kikar förbi. Vore skoj. Eftermiddagen har varit seg. Isak sov bara 1 timme så han började vara kinkig vid 16. Var ute och gick med han vid 15, men då skulle han inte sova. Henrik, jag och Isak julade ut här idag. Bort med alla tomtar och julgranen mm. Sen fick vi underhålla Isak så gott vi kunde. Henrik byggde lego med Isak och jag grejade runt. Jag gorde välling till han vid 17.45, sen bytte jag pyjamas på han i hans rum, medans han tittade på pappa som gjorde ett legogarage till Isaks bilar. Sen fick han sin välling, men han ville bara ha ca 50ml välling. Men det var jag inte nöjd med alls, så jag gjorde 1½ dl gröt för att se om han ville ha det. Men han åt nog bara ½ dl av den, sen ville han inte ha mer. Nej, han var mätt. Ja, jag kunde ju inte tvinga i han. Sen väntade vi tills kl var ca 18.30, så gick Henrik in och la han. Somna på en gång. Ska snart kolla på tv. Men ni får ha en fortsatt bra söndag, så ses vi här imorron igen.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: