Krassliga både jag och Isak

DATUM: 2009-01-24 KLOCKAN: 19:02:05
Henrik vaknade med ett ryck, hörde Isak gråta vid 4.30 tiden. Han gickin och där låg Isak åt fel håll i sängen. Troligen hade han ställt sig upp och tippat bakåt och låg med huvudet mot fotändan. Det blåste och det var snö blandat regn som kom ner och det slog imot Isaks fönster. Så det var troligen det han hade vaknat av och varit ledsen. Men Henrik gav han bara nappen och la han till rätta, så somnade han igen efter några minuter. Sen vakna han igen vid 7.15. Henrik gick upp vid 7.30 och byte på han och sen gav han gröt. Vid 8.30 kom Henrik inrusandes till mig och frågade var kardemumman var, för Henrik hade börjat med att baka bullar. Men jag hade glömt köpa det igår. Så jag fick lov att kliva upp och ta Isak, så Henrik kunde åka ner till Coop och köpa kardemumma. Isak var kinkig och väldigt klängig. Snart såg jag att han snorade lite. Nej, ska vi bli förkylda nu, vill inte. Det vill man väl aldrig men. Men han var inte jätte snorig. Vid 11 skulle jag ge han lite mat, men han ville inte ha det. Nej, jag fick lov att göra gröt till han, och det käkade han. Kanske har han med ont i halsen. Jag vaknade att jag hade ont och det är som stävt i halsen. Pappa Henrik skulle ut och träna när Isak sov, så han gjorde sig i ordning. Isak blev mer och mer kinkig. Och när han fick nappen av mig och jag bar på han så somnade han i min famn. Jag la mig på sängen och när han somnat tillräckligt djupt bad jag Henrik lägga in han i sin säng. Jag blev glad att han somna inne just idag, för idag hade han INTE sovit något vidare ute, blåste och regnade. Sen stack Henrik ut och träna. Isak sov ca 45 min i sin säng, sen vakna han och stod och grät. Så jag tog upp han och la mig i min säng igen och då somnade han om, för det märktes ju på han att han inte hade sovit klart. Vi låg där i 40min till, det var bra för både han och mig kände jag. Han var lite gladare när han vakna andra gången, pappa Henrik stod där med så då log han och ville till han. Men Henrik var ju tvungen att duscha efter träningen. Sen åt Henrik och jag mat. Blev vitlökskroketter med skinksnitzel och pesiljesmör till. Super gott. Isak fick en burkmat, men ville inte ha den. Så jag fick göra gröt till honom. Kanske har han som jag ont i halsen och vill inte ha nån varm mat med bitar i. Men gröten åt han upp och sen fick han smaka en vitlökskrokett med. Sen kollade vi lite på skidorna som gick på tv. Och senare på eftermiddagen skulle pappa Henrik greja nere i källaren. Efter en stund gick Isak och jag med ner dit och jag fixade med tvätten och Isak kröp omkring där nere. Efter en stund fick jag se hur skitit och dammigt det var och tog upp Isak, gud vad han såg ut. Tur att det snart var dags för pyjamasen. Gick upp och han fick en lite mer gröt. Ja, han skulle ju fått mat men han ville ju inte ha det till lunch, så då tog jag det säkra förre det osäkra.Han smaska på och fick även smaka lite av pappa Henriks kanelbullar. Sen gick Isak och pappa Henrik in i Isaks rum och lekte en stund. Tills det var dags för nyheterna på tv. Isak och jag satt med och kollade men Isak har ju inte så stort intresse av det då. Han och jag gick ner till källaren och hängde en tvätt. Och när vi kom upp fick Isak sitta och titta på barnprogram med pappa. Jag gick och fixade vällingen och tog fram en saga. La Isak med sin vällingflaska och skulle börja läsa. Nej, han skulle inte ha vällingen. Var kanske inte hungrig. Nu var kl 18.30 och han fick ca 2 dl gröt ca 1 timme tidigare. Så jag tänkte, " jag tar upp han får han vara uppe en stund, så kanske han blir hungrig då". Men han var så kinkig och trött så det var nog inte att tänka på att ge han nån välling innan läggdags. Så jag la han och han gnyde till nån gång. Men han somna sen. Och nu har han sovit 30min. Hoppas han får sova hela natten nu och att inte förkylningen blir värre. Om den inte blivit det, tänkte vi åkte till badhuset imorron eftermiddag. Henrik och jag ska göra egen pizza snart och sen ska vi slappa. Jag ska nog gå och lägga mig skapligt ikväll med. Ha en trevlig lördagskväll alla...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: