Isak vakna tidigt

DATUM: 2009-01-30 KLOCKAN: 19:02:07
Imorse var Henrik tvungen att börja jobba kl 6, och strax efter 6 hörde jag Isak att han vakna. Vid 6.30 gick jag in till han och vi stod och tittade på Tussie som kom in i rummet och stod vi och snackade en stund, innan jag tog hans bajsblöja. Jag mår mycet bättre idag och det var väl tur det, när Isak vakna så tidigt. Efter en stund börjde Isak självmant vilja ner och krypa på golvet och jag sa ju inte nej till det. Han började krypa ur sitt rum och sen till köket. Undra om han väntade sig något där. För när han kom fram dit blev han lite små tjurig. Det var nog gröt som ville ner i Isaks mage. Jag förbereder gröt dagen innan så den bara är att värma när Isak vill äta. Så jag värmde den och pratade med Maria samtidigt. Sen lekte Isak och jag och det var bäcksvart ute, så trist. Ingen av grannarna som var vakna. För kl var inte ens 8:a. Elin hörde av sig till mig vid 9 och hon sa att hon och Rebecca skulle traska ut till oss framåt lunch. Och dom var ju så välkomna så. Prata med Anna K och grattade henne, för hon fyller ju år idag. Ev ska vi åka till dom imorron. För Henrik och jag tänke vi skulle åka till Barkaby imorron och då är det inte så långt till dom.  Ja, sen gick Isak och jag ut som igår strax förre 10 och åkte  lite pulka. Isak tyckte det var skoj, dock somnade han i pulkan runt 10.15.

Så jag fick ta ur han ur den och bära ner han och lägga han i sin vagn. Sen var det bara att köra ut han och ställa han på baksidan så sov han där i 2½ timme igen. Elin och Rebecca hann att komma, Rebecca sov hon med när Elin kom så vi hann äta lunch i lugn och ro och kolla lite på tv och internet innan våra änglar vaknade. Sen när Isak vaknade var han på strålande humör med väldigt hungrig. Han fick en halv banan runt 9.30  och sen gröten vid 7. Så det var ju inte konstigt om han var hungrig nu strax efter 13. Så han fick en burkmat och en halv burk med fruktpuré. Sen var det dags att leka. Rebeccan vakna nästan samtidigt som Isak, så hon åt hon med. Sen lekte dom lite med var sina saker. Pappa Henrik kom vid 16 tillsammans med Rebeccas pappa.  Då tog vi en fika med chokladmousse och grädde. Och Isak fick lite mat och ett mariekex. Sen när Håkan, Elin och Rebecca skulle åka, klädde vi på Isak och gick ut runt snickeriet med pulkan. Han gillade det nu med. Vi kom in runt 17, sa att vi skulle bada han om nån halvtimme. Annars är tiden mellan 17-18 inget skoj. Vi lekte i hans rum sålänge. Sen var det bad dags. Han tyckte det var super kul, plaskade och hade riktigt skoj. Men efter det blev det inget kul. Nej, han var lite ledsen när vi skulle salva och ta på pyjamasen. Och välling ville han inte ha. Nej, fick väl bara i sig en halv deciliter.  Sen var det läggdags. La han vid 18,30 och han blev lite ledsen men nu har det varit tyst i en halvtimme. Henrik sitter vid sin dator och jobbar och jag snackar med lite kompisar på msn. Ska steka skinksnitzel sen och ha vitlökskroketter till. Och sen vill jag ha vitlöksbröd. Ska kolla på "På spåret" och kanske sen en film om man orkar. Tack för mig...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: