Isak har åkt tåg

DATUM: 2009-01-09 KLOCKAN: 20:00:23
Imorse sov Isak till 7. Skönt för han och för mig. Hämta han och gav han sin välling. Men han vill inte ha mer än 1,5 dl välling på morgonen och kvällen nu för tiden. Mmm, ja han äter väl så mycket han vill ha. Jag tycker han borde vara hungrig när han sovit 12 timmar i sträck utan mat. Försökte runt 7.45 att söva om honom en stund, men precis när jag skulle sms;a en vän och säg att Isak precis hade somnat och att jag skulle ringa henne när han vaknat igen, så ringde hon. Hon kunde ju inte veta att Isak somnat, så Isak somna inte då. Nej, han blev klarvaken. Så vi låg kvar i sängen till ca 8.15, sen gick jag upp och gjorde mig iordning. För idag skulle Isak och mamma åka tåg till Bålsta. Jag gick in i badrummet och Isak kröp efter och in i badrummet och ur badrummet och fram och tillbaka där. Han var så nöjd så. Inte ett dugg trött. Jag kunde göra mig i ordning i lugn och ro och sen fick han 2 dl gröt vid 8.45. Vi 9 var vi tvunga att gå hemifrån om vi skulle hinna upp till tågstationen och köpa biljett innan vi klev på tåget. Jag var uppe vid stationen vid 9.50. Lagom det, tåget skulle gå 10.09. Isak blev lite små otålig sista 5min innan vi kom in på tågstationen. Men sen fick han stå upp lite på en bänk inne och sen kom ju tåget. Då blev han glad. Jag fick hjälp av en ung man och lyft upp vagnen med Isak i. Han sa " Gud vad praktiskt med handtag". " Javisst" sa jag och tackade för hjälpen. Vi skulle gå in i vagn 13, för det var familje vagnen sa han som sålde biljetten till mig. Där ställe jag vagnen åt sidan och så satte oss Isak och jag i var sitt säte. Eller Isak stod och tittade ut. Han tyckte det var jätte skoj. Tog kort på hans första tågresa, kommer senare i bloggen. Väl framme i Bålsta var det en annan karl som skulle gå av och jag fråga han om han kunde hjälpa mig av med vagnen, och han svarade "självklart". När vi hade kommit ur tåget sa mannen "Ha en trevlig helg". "Tack detsamma" sa ju självklart jag tillbaka.  Alla är så hjälpsamma när man har vagn när man åker buss eller tåg, det tycker vi om. När vi kom fram till Bålsta möte Anna upp oss där och vi åkte bil till Kungsängen där dom bor. Det är bra 10min från Bålsta. Isak somnade i bilen och sen la jag över han till sin vagn och han sov ca 2 timmar. Anna och jag hann käka lunch i lugn och ro. Fick skinksnitzlar med vitlökskrokettet. Super gott var det. Och så var det självklart en massa gott grönt till. Isak vakna och han fick lasagne och en banan. Han blev mätt fort. Han kanske var inne i nån växt period när vi var hemma så han åt och sov länge på dagen. Vet ej, men verkar så. Sen lekte vi en stund till. Anna hade sina små troll på förskolan så vi skulle gå och hämta dom. Isak var väl måttligt road av att sitta i vagnen men han fick nappen så var han nöjd en stund. Albin och Fillipa blev glada när dom såg oss, det var kul.

Vi kom hem till dom igen och då fikade vi med té och bulle. Isak fick en fruktpuré och ett majskex. Och när vi satt där och fikade kom Isaks pappa. Han kom mycket tidigare än vad vi hade tänkt oss, men det var bara trevligt. Han hade kunnat sluta 13.30 idag så han var där vid 15 tiden. Annars hade han kommit vid 17, och då hade vi fått slänga i oss maten och åka hem för att vara hemma i skaplig tid, för Isak sover ju runt 19. Men då han ju han fika och leka lite med barnen och jag fick lite avlastning. Vi käkade vid 17,  och Isak var väldigt trött. Han fick ca 2 dl gröt då men han var inte glad. Det var till och med så att han spydde upp lite gröt. Sen tog jag på han pyjamasen och bytte blöjan. Hade med mig pyjamasen för att vi skulle slippa böka med det när man kom hem. Det var ganska smidigt. Vi kom hem vid 18.30 och då fick han 1,5 dl välling som han käka upp och sen strax eftr gick Henrik in och la han, och han somna utan ett knyst. Henrik sa sen att vi kanske ska testa nästa gång att vi ger han både välling och pyjamasen. Sen lägga han i sin vagn och sen när vi vill åka hem så tar vi han i bilen och sen direkt i sin säng när vi kommer hem. Funkar det så funkar det. För det vore skönt att kunna stanna lite längre och sen inte ha den pressen på sig att man måste vara hemma en viss tid. Ja, det är bra att testa sig fram. Henrik och jag bytte i våran säng och nu sitter jag här och skriver. Ska se på " På Spåret" nu. Men tack Anna, Albin och Filippa idag för att vi fick komma. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: