Isak gav mamma sovmorron

DATUM: 2009-01-15 KLOCKAN: 12:57:32
Ååå vakna när Henrik skulle gå upp 6.20 med huvudvärk. Upp och gå på toa, ta en huvudvärkstablett och sen en klunk noni jucie. Ska vara bra om man känner sig hängrig. Sen gick jag och la mig igen. Låg fram till 7 och lyssnade om Isak skulle vakna. Men när kl var 7.15, somnade jag om. Vaknade igen 1 timme senare, och jag hörde inte att Isak var vaken. ÅÅå Isak hade tänk på mamma att hon inte mådde bra och tagit sovmorron. Kl 8.30 började jag höra nån snacka där inne. Jag gick och fixade gröt och sen grejade lite. Sen gick jag in och tittade till mitt lilla troll. Han hade inte hunnit upp på benen än, utan stod på knä i sängen. Så söt så. Sen bytte jag på han och tog på han vardagskläder. Bara på helgerna man får gå fram till 10 med pyjamasen på.  Sen fick han sin gröt och han var hungrig, det märktes, men Sally sprang runt stolen och distraherade honom lite. Men han var glad och sen fick han ett halvt smörgåsrån. Sen var det fullt ös. Kröp en stund, gick en stund och sen gick han i gåstolen ett bra tag. Framåt 11 fick han en banan, han fick bara en halv. Sen kom pappa vid 11.30, och för en gång skulle var Isak vakan när pappa kom på lunchen. Vi hann och käka innan Isak började visa tecken på att han var trött. Henrik gick ut och sövde han vid 12, så nu har han sovit i 1 timme. Hoppas han sover 30min till minst. Jag har dragit igång en tvättmaskin och sen har jag vikt en hel tvättkorg som var klar. Och lagt in kläderna i skåp och lådor. Så nu sitter jag och bara slappar. När Isak vakna ska han få mat, sen får vi se vad vi hittar på. Henrik var tvungen att jobba över idag. Inte ofta han gör det, och sen blir det ju lite extra pengar. Det är en fin dag här idag med sol och 1 minus grad. Henrik sa att det var kyligt i luften. Nej ska njuta av lugnet förre stormen. Har fortfarande lite huvudvärk kvar, så jag ska gå och hämta mig lite vatten. Ses senare...

Senare: Isak sov 2 timmar, vakna pigg och utvilad. Vi lekte lite, men sen såg jag att kl hade hunnit bli 14.30, och skulle han hinna med två lagade mål idag, så var det nog dags att äta det första nu. Han fick en 8månaders burk. Pasta med grönsaker, men nu var det inga problem med den burken. Nej, han åt och smaskade i sig hela. Sen fick han den andra halvan banan som blev över från förmiddagen. Han fick äta lite sj, men en sked. Jag skrapade av lite banan och han stoppade skeden i munnen och fick i sig bananen. Så duktig så. Sen gick vi och lekte en stund till. Vid 15.30 såg jag att vår granne Lisbeth var ute och rastade sin hund. Tänkte " Henrik ska ju ändå jobba över, så vi kan ju kanske gå över dit och hälsa på en stund". Så jag klädde på Isak och vi gick över. Vi var så välkomna så. Vi fick fika. Isak fick 2 mariekex och jordgubbsaft. Det gillade han, saft. Det var ju inget konstigt med den saften, hemmagjord. Så det var ingen fara att han drack saft istället för vatten sa Lisbeth. Sen kröp han runt lite i köket och hunden Dino blev så glad när vi var där. Och han är så snäll mot småbarn. Vid 16.30 ringde pappa Henrik, "var är ni då" sa han. "hej, vi är hos grannen och fikar" sa jag. "Skulle inte du jobba över", sa jag sen. " Nej, blev inget med det". "Nähä, då kommer vi hem snart" svarade jag. Vi kom hem till 17 tiden. Isak var som vanligt lite kinkig. Men det gick snart över. Vi busade lite alla och Henrik tände i pannan. Vid 17.30 fick han en lite burk mat, det var majs och potatis i den, en 4mån burk haha. Men han käkade den och verkade nöjd sen. Vid 18 tiden satte vi oss i vardagsrummet och tittade på nyheterna. Efter det gick jag in med Isak i hans rum och tog på han pyjamasen. Vi blev kvar i hans rum och grejade lite med hans saker. Henrik gjorde välling och sen la vi Isak i sin säng med vällingflaskan och jag läste en bok. Boken om den lilla blå bilen. Sen när jag hade läst klart gick jag ut och tog mig en dusch. Henrik tog nappflaskan när Isak hade ätit klart och sa godnatt och gick ut. Det hade gått så bra så. Nu ska jag fixa kvällsmat, blir rostad smörgås idag med smör,ost och morotsmarmelad. Och en kopp varm choklad. Ska kolla på Antikrundan kl 20.  Ha dé bra...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: