Isak är sitt vanliga jag

DATUM: 2009-01-25 KLOCKAN: 18:49:18
Isak har fått för sig att vakna nån gång eftet 6, för att 10-15min senare somna om till ca 7.15-7.30.  Samma sak gjorde han imorse. Henrik gick till han och jag gjorde välling till han. Han hade inte ätit sen kl 17 dagen innan. Så han var väl hungrig men inte färdig soven när han vakna vid 6. Han fick vällingen i sängen, sen var det fullt ös. Nej, han ville inte ligga kvar eller leka i sängen inte. Nej, ville att nån av oss skulle med upp och leka. Pappa Henrik gick upp vid 8. Jag låg kvar till en 9.30. Jag kände mig mycket piggare idag och jag frågade Henrik om Isak hade snorat något på morgonen men det hade han inte. Så kanske var det över för den här gången, 1 dags förkylning. Isak fick banan när jag kom upp. Han ville bara ha hälften av bananen. Jag försökte ge han lite till nån halvtimme senare. Och han fick efter en stund i sig hela. Sen runt 11 fick han mat, och jippi han åt upp burkmaten. Sen la jag honom vid 11.30 och jag kom in och började med mat till oss. Gjorde nån kycklingsås med pasta till. Det blev helt ok. Vi hade bestämmt oss för att åka till badhuset när Isak hade vaknat och fått lite fruktpuré. Så efter maten väntade vi bara på att han skulle vakna.Maria ringde runt 13.30 och berättade att dom med skulle åka dit, vad kul tänkte jag. Isak sov i 2½ timme. Oj oj, ja han bruka ju sova ca 2 och igår sov han ju bara 1½ effektivt, så då sov han väl ifatt det idag. Han var så glad när han vaknade. Han fick sin fruktpuré och sen åkte vi. Maria med familj hade inte kommit men dom kom inom nån halvtimme. Sen badade vi och hade så skoj. Vi var kanske i badet i 1 timme.

Sen efter badet var vi bjudna till Elin på lite fika. Isak var ganska så trött redan vid 17. Strax förre 17 fick han mat, och åt den burkmaten med, det kändes bra. Sen fick han lite digestivekex med. Vi blev inte så långradiga där. Nej, jag ville hem till 18, så man hann och salva Isak och så innan han skulle gå och lägga sig. Väl hemma bytte jag på han till pyjamasen och salvade han. Sen ville han gå ner i källaren och kika lite. Ena katten gick ner och då skulle han med. När man går neråt i trappen bara kliver han ju rätt ut, men han är väldigt duktig på att gå upp för trappen. Då tar han ett steg och en fot i taget. Väl uppe igen ville han bara vara i knät. Satte han på vardagsrumms golvet en stund med en massa leksaker. Gick kanske 5 min. Jag var tvungen att hänga upp den blöta handdukarna och badkläderna. Sen gjorde pappa Henrik välling och jag la Isak i sin säng. Började läsa men han ville inte hålla i flaskan själv, så jag fick både hålla och läsa. Lite knepigt när man skulle vända blad. Han åt kanske 1dl, men han hade ju ätit en stor burkmat 1½ timme tidigare, så jag fick var nöjd med det. Sa godnatt och gick ut. Såg att han hade nästan hunnit somna innan jag hann ut. Så nu ska jag snart göra en tonfiskröra som jag fick smaka hos Maria i veckan. Har några små tunnbröd som jag tänkte ha röran i. Så har våran dag sett ut. Ha det bra...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: