Idag fyller Kusin Anton

DATUM: 2009-01-20 KLOCKAN: 10:20:50
Grattis Anton på 2 årsdagen. Hoppas du får en jätte bra dag önskar familjen Rosenlöf.
Idag vakan Isak redan efter 7, jag var inte inställd på det, så jag mådde dåligt när han vakna. Usch, nej jag hade precis lyckats somna om. Han fick stå och låta 30 min, sen runt 7.45 gick jag in till han. Fick gröt och sen lekte vi, men han var lite kinkig, vakna nog av något. Han hade inte sovit klart, märktes. Usch, hur skulle den här dagen vara. Skulle han behöva såva 2 gånger nu bara för det,  men nu är kl 10.18 och han verkar pigg. Ska lägga han runt 11.30 tänkte jag. Ska bara ge han en banan sen får han lunch när han vaknar. Ska umgås med min son... kommer tillbaka senare..

Senare: Han fick sin banan runt 11 sen gick pappa Henrik ut med han vid 12. Han somna så gott och sov i 2 timmar ute i snörusket. Det var bra gjort av honom tycker jag. Jag vet inte om den timmen han gick upp tidigare imorse började komma ifatt han för han var så kinkig hela eftermiddagen och kvällen efter han fått mat. Trodde det skulle vara en go och glad kille som skulle komma in och busa med mamma. Nej, han skulle bara vara upp i mitt knä och leka från mitt knä. Han kunde kanske sitta 10min själv, sen skulle han upp igen. Ja, ja alla säger att man ska ta dagen som den kommer och man ska följa Isaks rytm. Så jag försökte hela eftermiddagen att ställa upp och göra det han ville. När pappa Henrik kom hem., blev han först glad, kinkig och sen glad igen. Ja, växlande humör har han iallafall. Sen fick Isak en burk med lax,potatis och ärtor. Han var väl inte jätte förtjust i det men det gick ner till slut. Sen fick han 2 mariekex med. Henrik och jag satte ju oss och fika, så han var ju tvungen att få något o smaska på med. Sen busade vi med Isak. Henrik och Isak ringde till Anton och grattade honom. Tyvärr var han sjuk, så det var inte så rolig 2 årsdag. Men hoppas han blir frisk till helgen. Om inte så åker vi inte hem till helgen, utan skjuter på det nån vecka. Vi vill ju inte bli smittade. Och sen kul om man kan träffa så många som möjligt när man åker ner. Sen spydde Isak lite, vi lekte lite för häftigt efter maten. Men det blev inte så mycket. Isak var så trött. La han i sin säng vid 18.30 och jag läste två böcker för han medans han åt sin välling. han somnade med vällingflaskan i munnen. Han drack forfarande men till slut släppte han den och så fick han nappen och sov så gott. Henrik var nere i källaren för att fixa iordning, för han skulle ut och träna på cyklen nu när Isak hade somnat. Så nu sitter jag här själv. Ganska skönt idag att vara själv. Vi ska käka mackor i smörgåsgrillen när han kommer tillbaka. Han skulle vara borta nån timme. Ha det gott alla...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: