Gick bra imorse

DATUM: 2009-01-07 KLOCKAN: 12:08:00
Imorse vakna jag runt 6. Isak vakna runt 7. Och Henrik gick till jobbet 7. Så han klarde av att sova nån halvtimme längre än vad han gjorde innan jul. Skönt. Han hade självklart bajat så jag bytte på han och sen fick han sin vällin gi våran säng. Sen fick han leka lite med sina leksaker som jag hade tagit med till våran säng. Han ville helst leka med Sally, men det ville inte Sally. Hon ville nog helst bara ligga i sängen och tina upp sig. Hon hade varit ute hela natten. Jag var uppe kl 3 inatt och ropade på henne, men hon kom inte då. Sen la jag Isak i min famn och strök han på ryggen och sjöng. Tänkte att han skulle sova en lite stund till. Han hade visseligen bara varit vaken 30min, men jag testade. Och det tog ett tag innan han kom till ro. Jag fick sluta att sjunga, för han började guppa med baken, precis som om han dansade till min skön sång. När jag slutat sjunga la han sig stilla och till slut efer 15min somnade han. Han fick ligga kvar på mitt bröst, får då visste jag att han skulle sova, jag lyckades med somna en stund. Vi sov kanske 40min till. Så vid 8.20 började han röra på sig igen.  Vi gick upp och han fick krypa lite på golvet.  Jag ringde till Maria och Siri och dom hade precis käka frukosten och skulle börja leka lite med.  Sen satte jag mig och kollade lite på nyhetsmorgon. Sen vid 9 fick han lite gröt och en smörgås med leverpastej på. Det var smaskens det. Jag ringde en kompis och vi snacka en stund. Sen ringe en annan kompis. Sen vid 11 gick jag ut med Isak och han somna nästan på en gång. Vid 12.30 ska jag traska ner mot stan. Henrik skulle komma och möta oss när han slutar jobba. Skriver mer senare...

Senare: Isak sov över lunchen, så jag och Henrik kunde käka den i lugn och ro. ska försöka få han sova så dags i fortsättningen med. Jag gick ner mot stan vid 12.30, Isak sov fortfarande. Han vakna när jag kom ner till Coop, då hade han ändå sovit i 2 timmar. Så han var en go och glad kille när vi först träffade Anna J på stan och tog en snabb fika. Sen skulle jag och Isak till Zion som fyller 2 å r idag. Kom dit vid 15 tiden. Fick en massa gott där. Och Zion blev glad för böckerna. Isak lekte med ballonger och med ett tåg som Zion fick. Det var lugnt och Isak var nöjd. Vid 16.30 ringde pappa, han skulle bara klä på sig och sen komma och möta oss. Jag hann klä på Isak och mig, gå till Coop och handla och komma nästan ända till Gånsta gården innan han kom och möta oss. Mmm, vad sakta pappa går eller hur Isak...haha. Sen gick vi hem och lekte med Isak, vid 18 fick han sin välling och nyss la Henrik Isak. Ska sätta mig med Henrik och göra klart en sak vi gjorde igår. Sen ska vi käka lite kvällsmat. Ha det gött...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: