Fick sovmorron!

DATUM: 2009-01-12 KLOCKAN: 19:29:43
Imorse steg Henrik upp redan kl 5.30, jag var ju bergsäker på att Isak skulle vakna kl 6. Så jag låg ju där vaken och väntade. Henrik stängde dörren för att gå till jobbet, det brukar bara ta ca 5sek så börjar Isak pipa där inne ifrån sig, så jag väntade och väntade. Det gick 5 min och 10 och 15. Men ingen Isak hördes. Vid 6.45 somnade jag om och vaknade till vid 7.15, lyssnade men han verkade sova än. Så jag somnade om. Och runt 7.45 började höra något från hans rum. Och jag gick upp och gick på toa och gjorde iordning hans välling. Sen gick jag in till han och han stod där och såg så stolt ut. Tog upp han, kolla om han hade bajat, men det hade han inte, så vi gick till min säng och käkade vällingen.  Sen ringde vi Maria och Siri och hörde oss för om dom ville komma till oss idag, och det ville dom jätte gärna. Så då bestämmde vi så. Isak lekte i sängen och sen gick vi upp vid 8.45. Han ville krypa lite så det fick han såklart och jag gick in på toa och borstade mina tänder och grejade. Han kröp runt han. Sen grejde vi med lite allt möjlgt. Vid 10.30 kom Maria och Siri. Siri sov när dom kom, så Maria ställde henne ute i blåsten. Isak fick bana, men ville inte ha så mycket. Jag gick ut med Isak runt 11 och han somna han med. Sen sov han ca 1 timme. Ja, visseligen blev han nog väckt av en viss Sally. För han var ledsen när han vaknar, och det brukar han inte vara. Vi hann äta lunchen och Siri hade vaknat så det var skönt. Väntade tills 13 innan jag gav Isak någon mat, ville att han skulle vara hungrig. Och han käka på då.. det var kul att se. Sen lekte dom små liven och vi snackade massa, Maria och jag. Maria och Siri stannade till strax förre 15, sen skulle Maria testa om Siri ville sova mer idag, och det ville hon göra hemma. Siria hade bara sovir ca 45min mitt på dagen. Isak och jag klädde på oss och traskade ner till vår granne, men hon skulle precis åka iväg och hämta ett av sina barn i skolan så vi fick traska hem igen. Försökte få Isak att sova lite med, men han skulle bara sätta sig upp i vagnen. Sen gick vi förbi pappas jobb och han var ute så vi sa hej.
Sen gick vi hem och in, blåste kallt ute. Henrik skulle iväg och besikta bilen kl 16, så han kom bara in innanför dörren och sen gick han igen. Isak stod själv vid griden. Grinden ner till källaren. Han hade nästan tagit sig upp där sj.
Sen gick vi in i hans rum och lekte. Han fick visa mamma hur han drar sig upp från sittandes till ståndes i sängen. Det var kul att se. Sen när pappa kom så ville pappa se hur han gjorde från liggandes till stådendes. Och det gick bra det med. Sen lekte vi lite med allt möjligt. Isak fick lite mat vid 16.45 och Henrik och jag fikade. Isak började blir lite små kinkig vid 17 tiden, och pappa fick ta över och underhålla han. Jag gick och tog mig en dusch, det var skönt. Sen gjorde Henrik välling till Isak och jag bytte till pyjamas. Men han ville inte ha välling. Kanske var lite för nära på maten, som han fick ca 1½ timme tidigare. Jag testade med ½ dl gröt som blev kvar sen igår, och det åt han upp. Då vet jag att han fått i sig lite innan han skulle sova. La han vid 18.45, men han blev ledsen när jag la ner han och jag gick in efter nån min och då stod han ju upp i sängen och grät. Mmm tog upp han, men stannade kvar i rummet. La ner han, och han blev lite ledsen till, men efter 5min somnade han iallafall. Trodde han hade ont i magen.. men han kanske bara var övertrött och hade svårt att komma till ro. Nu har han sovit i 30 min, hoppas han kom till ro och sover gott. Vi ska kolla på Guldbagge galan kl 20 och innan dess ska jag göra pannkakor så jag måste nog börja nu, bara 30 min kvar. Men ha en bra kväll...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: