En tur till Maria och Siri

DATUM: 2009-01-19 KLOCKAN: 13:30:23
Idag vakna jag runt 6.15 och Henrik skulle snart gå upp. Hörde Isak snacka lite vid 6.30, men sen somnade han om. Jag somnade om till 8, och sen gick jag upp och gjorde mig i ordning. Isak vakna runt 8.30 och då hade jag gjort i ordning mig och fixat gröt till Isak. Jag och Maria hade sms:at varandra på morgonen och jag och Isak var välkomna ut  till dom.  Så det blev lite lite stressigt när vi väl kom iväg kl 9. Det hade börjat snöa lite och jag gick med rask takt. Väl nere på stan, tog jag ut pengar till bussen och sen gick vi bort till busshållsplatsen. Isak höll gott humör hela vägen ner och när vi stod och väntade på bussen. Väl på bussen satt han och tittade på en dam. Jag satt och snackade med Isak och gav damen nått leende då och då. När vi kom fram, hjälpte en äldre man oss av och sen gick vi till Maria och Siri. När vi kom dit blev Isak så glad av att se dom. Och Maria och Siri var glada att se oss med. Isak fick till och med en liten puss av Isak. Maria försökte lägga Siri men hon ville inte sova. Så dom kom in och lekte en stund till med oss. Jag gav Isak mat runt 11.30 och sen gick vi ut med dom. Dom somnade runt 12 och Isak sover än. Siri sov ungefär 1 timme och 15min. Vi får la se när Isak vaknar, om det är som det brukar, vaknar han snart. Då ska han få lite fruk och sen får han mat när vi kommer hem. Maria bjöd på kålpudding, som Roger gjort dagen inna. Den var jätte god, men jag kunde tyvärr inte äta så mycket. Hade knappt ätit nån frukost och legat hungrig hela natten, så skulle jag vräka i mig mat nu skulle jag må illa. Ha det så bra så länge...

Senare: Isak var på strålande humör när han kom in. Han sov ca 2 timmar. Kanske hade maten innan lunch luren gjort susen. När han kom in lekte vi lite och sen fick dom mellanmål Siri och Isak.  Dom fick lite smörgås och en fruktpuré. Sen lekte vi vidare i Siris fina rum. Vi var säkert där inne i 1½ timme. Kl var runt 16.00 när jag bad om lite gröt till Isak. För Henrik skulle komma och hämta oss, men vi skulle inte hinna hem och ge Isak mat till 17.  Henrik kom vid 16.45 och då skulle vi åka till ÖB för att titta efter 2års present till Anton, men vi hittade ingen, så vi åkte hem igen. Väl hemma skulle Henrik hjälpa en på jobbet och lyfta på något, så då busade jag med Isak. Passade på att skala och skiva potatis, som jag ska ha till en gratäng ikväll. Men Isak gillade INTE potatisskäraren. Nej, han blev jätte ledsen, stackarn. Men jag hann klart och sen tog jag upp han och vi lekte i hans rum. Pappa Henrik var snart tillbaka och sen byte jag på Isak till pyjamas och sen fick han välling i soffan. Han ville inte ha mer än 1,5dl men det fick väl gå. Självklart baja han innan han skulle sova, och det känns bra att han gör det innan han somnat. Så är han mätt och har en torr blöja när han ska sova. Henrik försökte ge han lite mer välling i han säng, jag hade värmt den, men det ville han inte ha. Så han gav han nappen och gick ut. Isak gav ifrån sig ett litet snyft, men nu är det tyst. Jag ska göra den där gratängen till 20.00, ev ska vi kolla på Idrottsgalan då. Vi får se. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: