En massa oljud

DATUM: 2009-01-14 KLOCKAN: 10:35:14
Imorse var det annat än lugnt i stugan. Tussie välte ner en lampa, Henrik startade micron och Sally höll på att gnälla för hon ville ut. Så Isak sov "bara" till 7 imorse. Men jag lät han vara till 7.30, då gick jag in till han och byte han blöja och gav han välling. Men han ville inte ha. Nej, han drack bara 1 dl av 2dl som jag gjort till han. Sen låg vi kvar i sängen till 8. Gik upp och han fick krypa. Gav han gröt vid 9 och då ville han ha. Han fick 2dl gröt då. Och nu har han åkt runt i sin gåstol i över 1 timme. Kanske ska försöka sova han snart. Han har hållt sig vaken 4 timmar snart. Och utan att gnälla. Kanske bästa att söv han när han ännu är ganska nöjd. Sen ska jag in och göra pannkakor och sen ska Isak och jag gå ner på stan. Så underbart väder ute idag. Vi ska träffa Anna och ta en picknik i en lekpark. Hör senare..

Senare: Vill först be om ursäkt till min vän Maria. Förlåt att du har en sån velig kompis som jag. Enastunde vill jag och andra stunden vill jag inte. Förlåt mig.  Isak sov till 12.35, då började jag gå ner mot stan och då vaknade han. Men då hade han sovit i 1timme och 45 min. Anna kom och möte oss vid idrottshuset. Vi gick in på Idrottshuset och fick Isaks burkmat värmd. Så han fick mat runt 13. Sen gick vi bort mot lekparken bakom bibblan. Vi trodde ett tag att det skulle var skuggigt där och kallt, men när vi kom fram var det soligt och ganska så varmt. Isak fick åka rutschkana  och gunga. Han tyckte det var skoj. Sen fikade vi lite. Men efter en stund blev det kallt så då gick vi in på bibblan och värmde oss.  Där inne tog jag av Isak och han fick krypa lite och stå och titta på böcker. Eller han slängde ur alla böckerna från lådor där dom låg i. Men han tuggade inte på många haha. Nån enstaka som skulle smakas på. Vi stanna där i ca 30 min, sen började det skymma ute, och Isak och jag skulle ju gå ända hem. Så det kanske var dags att börja traska hemåt. Jag gick in på kiosken på Paushuset och bytten trisslott sen en snabbis in på Lindex. Där träffade jag en mamma som jag tidigare träffat på öppna förskolan. Hon sa att hon inte sett oss där på ett tag och att hon och Gustav hade varit där idag. Hade varit ganska lugnt där idag. Sen snackade vi lite till, men min lille Isak ville inte att mamma skulle stanna och prata med nån, nej han ville sova. Så han gnällde lite så jag fortsatte hemåt. Isak fick sova ca 20min, den tiden det tog att gå hem. Tog upp han när vi kom hem, men då var han inte kinkig. Men sen blev det jobbigare och jobbigare under kvällen. Vid 17 fick han mat och sen lekte vi lite, men han var bra trött. Han fick lite välling vid 18.30, sen la pappa Isak i sin säng. Somna på en gång. Jag ska snart göra mig en tonfisksås och pasta. Jag har tonfisk, röd paprika,lök, matlagningsgrädde, salt och peppar. Sen är den klar. God och enkel.

Postat av: Jonna

Härligt! Hoppas ni fick en fin picknik, jag ska också göra pankisar till barnen när de kommer hem från skolan! Kram

2009-01-14 @ 11:40:56
URL: http://jonnaindira-indira.blogspot.com/
Postat av: Maria" Siris mamma"

Ingen fara jag vet att jag ara precis lika dan...det var nog jag som fick dej att tveka fast du hade bestämt dej, sorry.Kram

2009-01-14 @ 20:32:30

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: