En helt vanlig lördag

DATUM: 2009-01-10 KLOCKAN: 17:09:12
Idag vakna tidigt igen eller ja 6.30. Han fick sin välling, baja och vi försökte få han somna om. Det var inte det lättaste. Lampan i hallen gå ju på timer, så den skulle inte släckas förren efter 8 och han undrade vad det var som var på g där ute. Men vi sa till han att "det är inger som händer där ute, vi är ju alla här. Det är inget du missar om du sover 1 timme till, vi lovar". Och till slut kom han till ro, i 20 min. Henrik gick upp med han vid 8 och jag låg kvar till 9:o.  Sen käkade vi frukost och busade. Jag sövde Isak vid 11 och han somna nästan på en gång. Henrik och jag passade på att äta lunch. Laxfileér med potatis och gräddsås. Isak vakna 2 timmar senare. Han fick lite potatis och köttbullar, men mammas torra tråkigt köttbullar var inget att ha. Nej, han fick väl i sig halva potionen och en banan, det tog 30 min. Det tar ju lite längre tid nu när han ska tugga maten med, men dom få tänder han har. Sen gick hela familjen Rosenlöf, dock inte katterna ner på stan. Jag gick in på Lindex och H&M och Henrik gick runt lite med Isak. Vi skulle hinna till Systemet innan det stängde med. Skulle köpa ett rött vin till kycklingpajen vi ska göra ikväll. Jag gick in på systemet och Henrik och Isak till Coop Bygg. Sen mötttes vi utan för Coop och gick in och handlade gemensamt till pajen mm. Isak började lessna att sitta i vagnen. Men då var det bara kanske 10min kvar hem. Väl hemma busade vi i sängen och nu leker Henrik och Isak i hans rum med lego. Isak ska få bada idag vid 17.30. Sen pyjamas och välling. Se om han vill ta lite sovmorron imorron då?! Igår blev det ju lite dumt vid 17.30 när vi åkte från Kungsängen, för då sov Isak 1 timme sammanlag innan vi var hemma. (För Henrik skulle tvätta bilen med). Och när vi kom hem, väckte vi han, fick i han 1,5dl välling sen la vi han, kanske därför han vakna lite tidigare idag. Ska gå och umgås med min familj, kanske skriver mer senare...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: