En fin dag

DATUM: 2009-01-05 KLOCKAN: 17:20:39
Halloj på er. Eftersom Isak somna redan strax efter 18 igår, så vakna han runt 6.30 imorse. Och han hade även bajsat då. Henrik gick och gjorde vällingen och jag låg med Isak i våran säng. Isak käka och efter nån timme försökte jag söva om honom. Och det lyckades jag med, men han sov bara 40min till, men alltid något. Henrik gick upp med han vid 8.30 och jag fick ligga kvar. Jag gick upp vid 9.30. Vi käkade frukost och Isak fick 1½ dl gröt och en leverpastej smörgås. Vi bestämmde oss för att frosta ur våra frysar, vi har två och när man frostar ur frysen som vi har i köket måste man frosta ur kylskåpet samtidigt. Så jag plockade ur frysarna och ställde grejerna som var i frysen i boden ute och sakerna som var i kylskåpet i ett mellan rum i källaren, där det är lite svalare. När jag gjort det gick vi ut i kylan alla 3. Vi skulle ner till banken. Och Isak skulle sova då, så vi passade på. Men det var kallt, visseligen sken solen men det känndes i kinderna. Vi gick ner till stan och Henrik gick in på banken. Jag gick med Isak för att han skulle få sova, men han sov bara 30 min. Han sover så lite nu för tiden. Sen gick Henrik och Isak till Coop Bygg och jag gick in på klädhuset och Coop. Sen var det bara att traska hem. Väl hemma så gjorde jag fläskapannkaka till Henrik och mig och Isak fick en burkmat med lasagne och en banan till efterrätt. Han var så nöjd med det så. Sen gick jag ut till boden och fixad med det frysta. Gjorde så det blev lite ordning i backarna. Så kött blev i en,bröd i en mm. Sen kunde jag plocka in backarna och sakerna som skulle vara i kyl och frys i köket. Det som ska vara nere i frysen i källaren har jag inte tagit in än. Ska göra det snart. Isak började bli lite kinkig vid 15 tiden så vi klädde på han och han fick sova ute, han sov så gott där ute. Men vid 16.45 gick Henrik ut och hämtade han, han ska ju snart sova igen. Han fick potatis med små tärningar med falukorv i och så smaksatte jag med en lite lite klick tomatpuré. Han tyckte det var gott, det var kul. Nu sitter Henrik och Isak och tittar på Superhjältarna. Eller jag vet ju inte hur intresserad Isak är med pappa Henrik tycker den är bra, hihi. Nej, jag ska plocka in det frysta som är kvar.  Ha en bra kväll..


Lite senare: Nu har jag plockat in i vår frys i källaren och sen har jag suttit här och kollar in mobiltelefoner. Skulle vilja ha en ny, en ny Sony Ericsson med 3 eller 5 megapixel kamera i. Skulle vara kul. Isak fick sin välling men ville inte ha allt. Ställe han upp en stund för att se om han ville baja, men det kom bara en massa fisar. Sen fick han vara upp till strax efter 19, jag gick in och la han och han sa inte ett knyst. Så snäll så. Imorron är sista dagen Henik är hemma på denna långa ledigheten. Jag har lite ångest. Hur ska vi klara oss hela dagarna utan pappa? :(  Dagarna har ju gått så fort och det har varit så kul att ha han hemma.. inte minst för Isak. Men som sagt var på onsdag är det vardag igen. I helgen sa Henrik att vi kanske kan åka skridskor på Mälaren. Nja, jag vet inte om jag ska åka, men jag kan gå på isen och dra Isak i hans pulka. Vi får se vad vi hittar på. Vi har köpt en hel del på Ikea i hegen iallafall.1 bokhylla, en bänkt till sovrummet,lampor,saker till Isak mm. Nu ska jag gå och göra hasselbackspotatis med kött. Tänkte lägga in lök klyftor,morotsstavar och paprikastavar på plåten bredvid potatisen. Jag penslade vitlökssmör på potatisen. Ska göra bearnaisesås till. Ha en bra kväll.

Postat av: Jonna

Å så gott det lät med den goda maten!

2009-01-05 @ 22:57:14
URL: http://jonnaindira-indira.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: