Besök av Maria och Siri

DATUM: 2009-01-16 KLOCKAN: 19:45:01
Halloj på er. Idag vakna Isak till lite runt 6.35, trodde då att vi var tvungna att gå upp. Hörde han snacka där inne. Men sen blev det tyst igen 10 min senare. Trodde att han skulle vakna tidigare än så, för att soppbilen kom runt 5.30 och tutade när den backade. Men då hörde jag inget ifrån han. Jag somnade om en stund och runt 7.30 började jag läsa en bok jag lånat av Maria. Sen sms;ade Maria och jag varandra på morgonen och vi kom fram till att Maria och Siri skulle komma på besök till oss idag, när Siri sovit första gången. Det skulle bli mycket trevligt.
Den heter "Inte enklare än så" av Kajasa Ingmarsson, den är jätte bra och rolig. Jag läste kanske i 30 min, sen klev jag faktiskt upp. Grejde lite och fixade gröt till Isak. Sen runt 8.30 hörde jag att han var vaken men jag gick inte in på en gång, gav katterna mat och gjorde mig själv lite té först. Sen gick jag in till. Han stod där lika glad som han gjort hela veckan och blir ju så till sig när man kommer in. Bytte på han och sen satte vi oss för att äta gröten.  Sen fick han sitta kvar i barnstolen när jag grejade inför lunchen. Maria och jag skulle käka pasta med tonfisksås och Henrik skulle få prinskorv med potatismos. Han gillar ändå inte tonfisk. Sen ordnade jag så det bara var att trycka på kaffet när vi hade ätit lunch. När jag var klar med det, känndes det riktigt kul att gå och tvätta händerna på Isak, borsta hans tänder och sen gå in och leka i hans rum. Då var kl 9.30. Alldeles lagom tid att börja leka på.

Sen runt 10.30 kom Maria och Siri. Hihi, Siri är en sån stor tjej, så gullig så. Och duktig på allt möjligt. Hon är jätte duktig på att vinka och klappa händerna. Isak och Siri lekte i hans rum och dom hade kul. Maria var inne med dom där, medans jag förberede lunchen. Siri fick lite mat runt 11 och Isak fick en halv banan. Sen käka vi när Henrik kom hem vid 11.30. Sen såg Isak inte speciellt trött ut så han fick sin mat innan han skulle gå och sova i vagnen.  Henrik gick ut med han innan han gick tillbaka till jobbet. Maria, Siri och jag fortsatte leka inne. Siri ville har vårat tangentbort till datorn, och den är sladdlös och går att stänga av, så vi la den på en fotpall. Och vi la den en bit från henne, men hon den lilla rackaren lyckades ta sig upp alldeles själv på pallen och komma åt tangenbordet. Det var jätte duktigt av henne. Sen fick hon lite välling vid 14 och sen åkte dom hem. Jag börjde dammsuga, hann dammsuga köket, hallen och Isaks rum, innan Isak vaknade. Han vaknade vid 14.30. När han kom in busade han och jag i sängen en stund, sen ville han greja med dammsugaren och jag värmde den mat som blev kvar från lunchen. Han fick det och sen fick han bananen som var över. Sen gick vi till vardagsrummet och lyssnade på musik och dansade. Han gillar dicomusik. Pappa kom vid 16 och vi åkte på en gång för att handla. Först åkte vi till Öb och sen till Coop. sen åkte vi hem och Isak fick en lite burk med mat vid 17.15. Jo, just det. Det var en dam på Copp som sa "vilken söt kille, har nog aldrig sett någon sån söt pojke". "Jaha, nej han är söt" sa jag. Sen frågade hon vad han hette. "Isak, heter han" sa jag. "jag har ett barnbarn som heter det" sa hon. "Men har inte så söt som den lille killen" sa hon. " "jaså", sa jag . Vad säger man då? Sen handlade vi vidare på var sitt håll.

Väl hemma så åt Isak då, pappa gav han mat och jag plockade in varorna vi köpt. Sen busade vi med Isak och sen fixade jag och Isak så han skulle kunna bada. Sen badade han och han tycke det var skönt och kul. Sen gick vi in i vardagsrummet och salvade,tog på blöja och till sist pyjamasen. Sen började jag greja med kvällsmaten. Skalade potatisen och skivade den i maskinen. Så vi skulle slippa starta den när Isak hade gått och lagt sig. Snart började Isak gnälla och det var dags för välling och gottnatt sagan. Ikväll läste vi "Krumelluren". Och sen gjorde vi som igår, Henrik stannade kvar hos honom tills han hade käkat klart och jag gick ut och gjorde klart potatisgratängen. Värmer potatis,purjolök,salt,peppar,mjölk och grädde först i 5 min, sen ställer vi in den i ungen ca 30 min. Sen ska vi ha fläskytterfilé bitar till. Ska bli gott. Hoppas ni alla får en underbar helg.

Till Maria:

Tack Maria för att du finns.
Tack för att jag kan ringa till dig när jag känner för  det.
Tack för att ett sms kl 6 på morgoen inte är till något besvär. (Och absolute inga besvär för min del när du skickar)
Tack för att du lyssnar och ger goda råd.
Tack för att vi kan snacka med varandra om allt mellan himmel och jord.
Tack för att du fick Siri i samma tid som jag fick Isak. (haha =) )
Du är min bästa vän...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: