Besök av Maria och Siri

DATUM: 2009-01-22 KLOCKAN: 16:22:28
Hejsan imorse vakna han 6 igen, men han somna om till 7.15. Jag hämtade han vid 7.40 och då fick han ny blöja och sen gröt. Isak var lite kinkig på morgonen, jag vet inte om han tyckte jag kom för sent och hämtade honom. För han var jätte ledsen först 10 min, när vi bytte blöjan. Sen leke vi lite och sen ringde Maria och dom hade gått upp runt 8:a. Maria frågade om det var ok om dom kom, och det sa jag att dom kunde göra. Dom är ALLTID välkomna hit. Så kul när ni kommer Maria och Siri. Dom kom runt 10 och vi lekte och åt. Bjöd Maria på stekt falukorv och pasta. Isak ville inte ha nån mat så jag och Maria gick ut och sövde dom runt 12, och båda somnade på 5 min. Sen gick vi in och kollade på adlibris och kollade in lite böcker som vi skulle vilja beställa. Vi gjorde en beställning till slut och det blev 3 böcker till Maria och 1 till mig. Sen vakna Siri runt 13.30 och Isak sov till 14. Han håller standaren med 2 timmar sömn mitt på dagen. Jag gav Isak potatis och falukorvstärningar när han kom in, men han var inte så jätte sugen på det, han fick en halvbanan och den käka han själv upp. Så jag går ge han en burkamat sen vid 17. Hoppas han käkar upp den då. Han brukar ju äta en burkmat och en frukt vid lunch. Sen lekte vi med Maria och Siri. Vi var lite var stans och grejade. Vid 15.40 åkte dom hem och snart kom ju Henrik hem. Så nu är han hemma och han har Isak. Dom håller på att prata med Isaks farfar i telefon. Jag ska kolla runt lite här och sen ska jag leka med dom. Som sagt ska ge Isak mat runt 17.  Sen får han välling i sin säng vid 18.30. Imorron ska Maria,Siri, jag och Isak till badhuset, om planerna går som vi har tänkt oss. Blir på eftermiddagen när barnen har sovit middag. Ska bli kul. See you later...

Senare: Nu har jag lagt Isak. Han fick två korta godnattsagor idag. En om några möss som var ute på skidtävling och en Nalle Phu bok. Han ville inte äta nån mat  vid 17 heller, då jag börjar undra om det inte är tänderna som spökar. För han var sån förra gången tänderna nere skulle komma. Han var kinkig och ville nästan bara ha gröt och vällning och äta. Vällingen som han brukar lämna ca en halv deciliter av, den drack han upp idag istället, ca 2,5 dl. Ja, han har ju inte ätit så mycket på dagen, så han behövde väl vällingen nu och sen var den god. Isak och jag busade när pappa Henrik kom hem, pappar Henrik har alltid så mycket att greja med när han kommer hem, men visst han var ju med Isak imellan åt. Men Isak är väldigt mammig just nu så det är nästan bara jag som gäller. Vi lekte att jag gick och gömde mig och pappa Henrik och Isak letade efter mamma, det var jätte skoj tyckte Isak. Så då märkte man att det inte var några fel på han, var lite rädd där att han är på väg att bli sjuk. Henrik stack ut och träna nu och sitter och bara softar. Tänkte kolla runt lite efter något skoj. Ha det bra...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: