Är uppe förre Isak

DATUM: 2009-01-26 KLOCKAN: 19:27:42
Hej,  idag gick jag upp vid 7.15. Isak vakna till som vanligt strax efter 6, men somna om, sover än som jag kan höra, men vaknar nog vilken min som helst. Runt 7.30-7.45 brukar vara standard på vardagarna. Jag vakna som vanligt när Henrik skulle gå upp. Idag skulle jag vilka åkte till Maria och Siri men dom har inte hört av sig än att dom har kommit upp, så jag få lov att vänta tills jag kan ringa och fråga om det är ok att vi kommer. Usch, det är mörkt ute, säker väldigt dimmit. För annars har det varit ljust vid 8 tiden, tror jag. Försökte tända en brasa med, men tror inte jag lyckades tyvärr. Men vad är det med Isak idag, nu är kl 7.40 och jag har fortfarande inte hört något ifrån han. Hoppas bara inte han ligger där inne och är sjuk. Mmm...Nej, då han var så glad när jag kom in till han vid 8.45, ja idag kunde han sova till igen. Skönt för han. Ringde  visst och väckte Maria och Siri, var inte meningen. Men kände mig så ensam. Ska försöka hålla mig till ett sms svar innan jag ringer. Vi får se när Maria ringer om vi får komma till dom idag. Skulle vara skönt att komma hemifrån. Hoppas hoppas vi får komma. Ska fortsätta leka med Isak...
Ja Maria sa att det var ok att vi kom. Vi hade ca 1 timme på oss att ta oss ner till stan och in på Ica stjärnköp och handla lite burkmat till Isak. Jag var nere på stan vid 10.20 så vi skulle hinna lätt med bussen som gick 10.42. Det var en tjej som hjälpte mig på busse och en karl som hjälpte oss av.

När vi hade klivit av bussen började Isak bli otålig, ville inte sitta i vagnen mer. Men när vi kom in till Maria och Siri blev han glad. Dom lekte en stund och runt 12 skulle Maria gå ut och söva Siri. Sen kom hon tillbaka och kokade potatis till mig. Vi skulle äta potatis och kalops, mums. Isak fick en burkmat med pastasnäckor oh köttfärsås. Sen lite banan. Jag gick ut med Isak vid 12.40. Tyvärr vaknade Siri när vi var påväg ut, så hon sov bara ca 45 min. Maria tog inne henne och hon fick vara med när vi käkade lunchen. Sen lekte vi med Siri, Isak sov men hostade fler gånger. Han hostade ut nappen, men verkade kunna sova utan det. Han sov ca 2 timmar. Vid 15 fick han lite gröt och banan, men bananen var han inte så intresserad av. Maria försökte att få Siri att sova lite till, men det ville hon inte. Sen lekte vi i alla i Siris rum. Isak började kravla upp sig på knä och ta några steg på knä, det var kul att se. Tror han gör det mer och mer om  han har en matta under sig. Mjukt och skönt för knäna. Vid 16.30 gav vi våra sötnosar lite mat. Isak fick en liten burkmat med grönsaker och kött och sen fick han smaka lite efterrätt av Siri. Det var mumsigt det. Henrik kom vid 16.40 och vi tog en snabb fika. Maria skulle börja med mat, för sen skulle hon iväg och träna.

Väl hemma lekte vi lite i Isaks rum. Isaks farmor ringde och dom pratade med henne. Jag började ta av Isak och salva han. Tog på han sin pyjamas och så ringde vi till Isaks morfar med. Sen gick vi till vardagsrummet och kollade på tv. Isak fick sin välling, men såg sen när han hade fått den att kl BARA var 18. Det borde jag kollat innan, då kommer han ju inte vilja äta något alls. Och mycket riktigt, han åt kanske 1,5dl. Sen var jag ju tvungen att hålla han vaken, och vid 18.30 när vi brukar lägga han var han jätte pigg, inte bra. Så när jag skulle lägga han vid 19, var han jätte ledsen. Vet inte om han börjar komma in i den där seperationsfasen. För jag var tuvngen att gå in till han 2-3 gånger innan han kom till ro. Han ställde sig upp, stäckte sig efter mig och var ledsen. Men jag bara la ner han, gav han nappen och sa nu ska vi sova Isak. Och som sagt var, till slut kom han till ro. Henrik stack ut för att träna på sin cykel mitt i läggningen, så det kändes lite jobbigt. Men nu, om han sover känns det ganska bra. Då märket jag att jag visst kan om jag bara slappnar av. Nu sitter jag här och snackar med folk på msn och skriver i min blogg. Tack för idag Maria och Siri. Tack för att ni finns. Många kramar.. TINGELING


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: