ÅR 2009... vad kommer hända i år?

DATUM: 2009-01-01 KLOCKAN: 17:00:02
Halloj, jaha då var 2008 ett minne blott, nu ska vi se framåt mot ett nytt händelse rikt år.  På nyårsafton hade vi det jätte trevligt hos Henriks bror med familj. Dom bor i Motala. Dom bjöd på underbar mat och trevligt sällskap. Dock däckade Maria och jag kl 23 haha, ja vi var så trött, så det var inte för att vi var fulla. Jag drack 2 glas rött vin till maten, och en fördrink. Mer alkohol drack jag inte på hela nyårsafton. Höll mig till bubbelvatten efter maten. Vi smuttade på champangen Maria och jag, men vi gillade den inte, sen gick vi och la oss efter tolvslaget. Isak sov på övervåningen och Henrik och jag sov i källaren med babyvakten på. Henrik och jag sov på en uppblåsbar madrass, det var ingen höjdare tyckte jag. Nej, jag vaknade varje gång Henrik skulle vända på dig. Sen hade jag druckigt så mycket vatten så jag var nog uppe på toa minst 2-3 gånger på natten. Vi hörde inget från Isak, Henrik gick upp straxt förre 8, och då låg Isak bara i sin säng och kikade. Skönt när han bara kan ligga där, utan att bli ledsen. Fast han bara sovit i det rummet nån gång och då tillsammans med oss innan. Sen kom Henrik med Isak ner till mig och vi gosade mendans pappa Henrik gjorde välling till Isak. Isak käka sin välling, sen fick han höra kusin vitamin åka runt upp på övervåningen, då blev han intresserad av det. Henrik tog med han upp dit och jag kom strax efter. Vi käkade frukost och Isak fick en liten smörgås med leverpastej på, han käka på och tyckte det var så smarrigt. Daniel skulle hjälpa Henrik med bilen så dom stack iväg ganska så snabbt. Vid 10.30 gick vi upp till Marias föräldrar och där var Isaks Farmor/Farfar. Dom hade firat nyåret med Marias föräldrar. Vid 12 gick jag en sväng med Isak och han somnade på en gång. Sen kom Henrik och Daniel tillbaka och båda killarna sov. Isak sov 2 timmar och 45 min. Anton sov kansker 1½ timme. Henriks föräldrar kom ner och käkade med med oss, sen åkte vi hem till Boxholm igen. Väl hemma så fick Isak lite mat, potatis och rödspätta. Han har inte fått det på säkert 4 månader, för han gillar inte fisk. Men jag tänkte, måste testa det på han nu igen. Men han var inte så jätte förtjust i det, nej det ska vara pasta och köttfärsås. Det är mumsen det. Just nu sitter Henriks föräldrar, Isak och Henrik i deras gillestuga... jag kände att jag behövde vara lite för mig själv en stund. Sitter i det rummet Isak sover i, så tänkte passa på innan han ska sova att skriva.

Vad som kommer hända i år?
* Isak kommer fylla 1 år den 3:e april
* Mamma fyller 26 år
*Henrik kommer vara hemma en längre period med sin son
* Mamma Ranjana får för hoppningsvis ett jobb
*Isak kommer börja dagis framåt augusti
*Pappa Henrik fyller 28 år

Ja, kommer fylla på den listan när jag kommer på fler saker som kommer hända...
God fortsättning på er alla och hoppas erat år började bra...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: