-14 grader imorse

DATUM: 2009-01-04 KLOCKAN: 19:06:29
Hej, usch idag ville man bara ligga kvar i sängen och mysa. Henrik gick upp och hämtade Isak, såg då på termometern att det var -14 grader ute. Han gick ner och startade en brassa medans jag och Isak låg i sängen. Isak fick sin välling. Han äter som en häst vår lille son. Han äter upp 2,5dl välling på bara några minuter. Kanske ville han ha mer. Idag skulle vi åka till Uppsala och kolla om den bänken vi inte kunde köpa i Västers finns där. Så vi kunde inte ligga och dra oss. Kl 10 ville Henrik vara på IKEA. Så det var att gå upp och göra oss iordning. Isak fick 1,5dl gröt vid 8.30, och det var inga problem för honom att få i sig, fast han ätit 2,5 dl välling bara 1½ timme tidigare. Sen fick han en liten leverpastej smörgås till. Vi satt i bilen in till Uppsala kl 9. Ikea öppna 10, och vi var inne precis när dom öppna. Isak lyckades sova en stund, 40min kanske det blev. Men vaknade när vi gick inne på Ikea. Vi gjorde det vi skulle sen åkte vi hem igen. Kl var redan 12 när vi kom hem. Kl 14 skulle Maria, Siri och Roger komma på besök och vi hade inte hunnit käka lunch än. Jag tog en 8mån burk till Isak och körde den lite i mixern så det blev lite mer puré av den. Och Henrik och jag käkade potatis och lax i gräddsås. Mumsigt det. Sen började Henrik med att sätta ihop bänken vi var iväg och köpte på Ikea. Isak var med och hjälpte till. Och jag grejade lite, plockade och fixade inför fikat.

Kl 14 prick tror jag knackade det på dörren. Isaks flickvän med mamma och pappa kom... hihi
Var säkert 3 veckor sen vi sågs, så det var jätte kul att hela familjen kom. Isak fick 3 julklappar av Siri. 2 böcker och en dinusaorie. Den var mjuk och mycket tugg vändlig. Tack så jätte mycket för det säger Isak. Siri fick en ljusslinga med prinssesor på av Isak. Hoppas den blev uppskattad. Sen tog vi vuxna oss lite fika och barnen fick banan och knäckebröd. Isak verkade tycka om knäckebrödet som Siri bjöd på. Det var ett mjukt och det höll dom sysselsatta en stund. Sen gick vi in och lekte. Siri och Isak verkade ha kul ihop. Isak började knida sig i ögonen runt 16-17, men det var ju ingen idé att försöka få han att sova en stund då, då hade vi bara fått väcka han efter nån halvtimme-timme. Maria, Roger och Siri åkte runt 16.30, det var snart dags för Siri att äta, så då passade dom på att åka innan dess. Jag fick underhålla Isak så gott jag kunde. Henrik gjorde klart bänken i sovrummet. Med belysning och lådor. Jag salvade Isak vid 18 och sen fick han vällingen i soffan. Han käkade på bra i början, men sen somna han... han käkade men blundade. Han var för söt när han käkade och sov. Jag tog bort flaskan och han fortsätta sova. Henrik fick komma och hjälpa mig och sätta på han sin tröja. Sen bar Henrik in han till sin säng och vid 18.20 sov han sött i sin säng. Henrik grejar för fullt med sakerna vi köpt på Ikea. Jag ska snart hjälpa han att bära ner en Billy hylla, som inte får plats. Bäst att passa på att göra sånt när Isak sover. Ikväll blir det varm choklad med grädde och rostat. Mums. Ha en fortsatt bra söndagskväll.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: