Var nere på stan...

DATUM: 2009-02-24 KLOCKAN: 19:55:38
Imorse vakna Isak runt 6 och jag kom in till han vid 6.15, han hade tyvärr hunnit bli lite ledsen, men jag byte hans blöja och sen la jag honom i våran sägn och han fick 1dl välling där. Pappa Henrik var tvungen att springa in och störa oss lite, men det gick ganska bra ändå. Sen försökte jag få han att somna om men det var ju tvärt omöjligt. Nej, Isak hade sovit klart, dags att gå upp mamma. Mamma låg kvar, och sen lyfte jag ner Isak så han fick gå längs med sängkanten, men sen ville han upp och sen ner och sen upp och sen ner, jag vet inte hur många gånger han höll på så. Till slut tröttnade mamma iallafall och vi gick upp. Kl började närma sig 7 och det kanske var dags att gå upp iallafall. Sen lekte vi och vid 8 fick han 1 dl välling till, han åt och var så glad så, Vi snackade med Maria och Siri och sen skickade jag ett sms till Elin och undrade om hon hade lust att träffas. För vi kände oss friska nu och jag skulle ändå ner mot stan och handla lite. Så Isak och jag började göra oss i ordning.

Jag gick hemifrån vid 9.30 och Isak somnade 10 min senare. Sen sov han bara 30 min, mmm inte bra. Jag var tvungen att gå in på Coop. Så då vaknade han såklart. Jag skulle haft neslés ris gröt. Men det fick bli Sempers risgröt istället, för dom hade inte den jag skulle ha. Köpte 3 böcker till Isak och våtservetter. Sen gick jag vidare till Liten butiken, för dom hade halva priset på hela butiken, för dom skulle flytta till ny loka, igen. Dom ligger vägg i vägg till en pizzeria, och dom tyckte det osade för mycket pizza i deras butik, så det var andledningen till att dom skulle flytta. Jag köpte 1 potta (Lundemyr potta, som det står GULLUNGE på), 2 skärp,2 linnen och ett par moccasinner ( Spöket laban). Sen gick jag vidare till lindex, skulle se om dom hade rea på overaller till Isak, för hans som han har nu, är för trång upp till. Usch, får ju böja och bända på hans små armar, så han blir jätte ledsen. Men jag har ju en tunnare overall, så jag får nog ta den och ha tjockare kläder under till. För att köpa en ny nu känns meningslös, för kanske bara 1-2 månder till. Nej, får köpa en ny till nästa vinter. Sen ringde Elin när jag var i Liten butiken,  och hon var på väg promenerandes ner till stan, så vi skulle mötas upp på stan. Isak fick en fruktpuré vid 11 tiden och sen gick vi ner på Åhlens bokrea. Där möte vi sen Elin, Rebecca och Håkan. Håkan skulle snart åka och jobba och Elin ville gärna ta en semla tillsammans med sin sambo innan han skulle åka, så vi gick ner til Tant Gräddelin och dom tog var sin semla. Jag tog en briesmörgås med té. Isak fick 1dl med välling.. kl var då runt 12. Men han ville inte ha mer än ½dl drygt. Men, jag tänkte inte tvinga i han. Han hade en massa leksaker, som han grejade med, kasta ner, lekte med, kastade ner,lekte med osv. Han tiggde inget av mig, det kändes bra. Sen gick vi för att köpa semlor, jag lovade ju Henrik att köpa från Fabian Flinck. Det var massa folk där och kl var ca 13, så Isak började bli trött. Så jag sprang in snabbt när Elin vaggade Isak, samtidigt som hon gav Rebecca banan, tack för hjälpen Elin. Sen började vi traska hemåt, efter att Elin varit in på Ica Stjärnköp och postat iväg  något. Isak somna vid 13 och vi hann bara hem så vakna han, han hann och sova ca 40min iallafall. Usch, jag hade sprängade huvudvärk när vi kom hem, Elin och Rebecca var med oss hem. Isak var ledsen och jag trodde han var hungrig, så han fick 1dl potatis/motospuré och då var kl 14. Sen lekte dom för fullt, efter att Rebecca fått sin mat. Jag köpte en bok på Åhlens med, en sång/rams bok och sen ett munspel till Isak, blir väl mest mamma och pappa som får spela på det nu i början. Men Isak blir så glad när vi spelar. Visade Isak sina nya saker och sen lekte dom för fullt som sagt var. Sen gjorde jag iordning 1 dl välling till vid 15.30 och han åt upp allt då.

Sen kom Pappa Henrik hem vid 16, och då satt vi och tittade på det extra insatta nyhetsprogrammet. Sen stora nyheten är att Kronprinssesan Vicktoria och Daniel har förlovat sig och det planeras bröllop till nästa sommar. Isak började bli lite trött runt 16, så jag bad Henrik gå ut och åka lite pulka med han. Elin hade gärna viljat haft skjus hem då, men Henrik tänkte åka senare, för att han hade gjort en sakt till en annan Henrik. Och den Henrik bodde när Elin. Men Rebecca var trött och hon hade ingen kvällsmat till Rebecca med sig. Så hon gick hem. Hoppas det var ok, så du inte blev sur på oss?.Jag gick ut  till Henrik och Isak, efter att jag plockat ur diskmaskinen. Tog Isak på en runda i pulkan, sen gjorde Henrik en snögubbe, lite provisoriskt. Sen gick jag in och gjorde gröt till Isak. Blev mycket gröt men jag gav han inte allt, och det var nog tur det, för han spydde upp lite sen. Usch, han fick väl i sig kanske 1½ dl gröt. Och sen kom både lite gröt,slem och potatis/morotspuré upp. Tror det har blivit lite mycktet mat idag och för ofta. Bara att ta en dusch med Isak och sen var han lika glad som han var innan han spydde. Så pigg och lekfull så. Så det är inga större fel på Isak. Han är ju som sagt var lite förkyld än, kombination med mycket mat idag, så blev det som det blev. La Isak vid 18.30, och jag plockade fram semlorna jag hade köpt på Fabian Flinck. Dom var mycket goda. Och nu har jag skrivit klart här för idag. Imorron får Isak 1dl välling på morgonen när han vaknar, sen ska jag vänta kanske 2 timmar innan han får 1 dl gröt, sen får han 1dl välling antingen innan han sover eller efter. Sen får han 1dl välling igen efter 2 timmar, sen väntar jag 2timmar till och då är vi framme vid 15-16 tiden, då får han gröt 1 dl och sen välling innan han ska sova kanske 1 dl. Får vi se om hans lilla mage tål det. Så får det bli... ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: