Var uppe förre Isak

DATUM: 2009-02-11 KLOCKAN: 08:44:43
Jag gick upp vid 6.45 idag. Tyckte jag hörde Isak så jag gick upp snabbt för att göra mig själv lite ordning. Men sen blev det tyst och det var det till 7.30. Då stod han inne i sin säng och var lite ledsen, jag kom väl inte tillräckligt snabbt. Men när jag väl visade mig blev han glad och vi grejade en stund i hans rum, byte blöja och tog på vardagskläder. Sen gick vi ut och han fick välling. Nu vill han ha det igen på morgonen. Han fick den i soffan. i vardagsrummet. Och nu har jag käkat några knäckebröd och té. Isak fick ett smörgåsrån med smör och ost på. Tyckte han var mumsigt, även Sally försökte få sig en bit av Isaks kex, buse katt. Vi får se vad som händer idag. Ska packa, för vi åker till Östergötland imorron lunch. Måste iallafall packa Isaks kläder innan han går och lägger sig ikväll. Ses senare... so long

Mmm senare: Gick ut och åkte pulka med Isak till postlådan och tillbaka vid 10 tiden. Han började redan se trött ut och var kinkig. Så jag knackade på hos Lisbeth och hon var hemma och frågade Isak om han var fiak sugen. Gud vad skönt att hon hade tid, för jag ville inte att Isak skulle sova riktigt än. Så vi kom in där och Isak börjar ju känna sig lite som hemma där nu. Så ofta är vi där haha. Vi fick fika och sen runt 11 gick jag hem med Isak, och han fick lunch och ny blöja, sen var det bara att ut i vagnen med han. Han somna innan jag hann ut med vagnen. Sen var det bråtton. Kl var redan 1.20 och potasisen skulle vara klar 11.30. Henrik kom hem strax efter 11.30, men jag fick säga till han att det inte var klart förren 12. Så då gick han in och jobbade lite. Han har jobbat in lite hela veckan, så han ska kunna sluta tidigare imorron, när vi ska åka ner till Östergötland. Isak sov så gött. Jag grejade lite, packade ner hans kläder i min stora väska och sen packade jag mina saker. Jag skulle vara hos Elin runt 13 men ringde och sa att jag kunde inte komma förren tidigast 14, vi var bjudna på fika hos en kompis till Elin. Men Elin sa att jag inte skulle stressa. Det var ok att jag kom vid 14. Isak sov på han, vid 13 tänkte jag, nu har han sovit i snart 2 timmar, då borde jag kunna börja rulla på vagnen lite sakta och börja gå. Så jag gjorde det, hade ju tidigare varit hos min granne och lämnat mina nycklar. För hon är så snäll och ska mata våra katter när vi åker nu över helgen. Så jag låste ytterdörren uppe och gick ut från källaren. Men på lunchen hade ju Tussie smitit ut så hon var ju ute nån stanns och lurade. Man kan inte ha dom ute när man ska gå iväg, för då ska dom med. Jag han inte långt på våran raksträcka, förren jag ser Tussie på andra sidan vid skogsbrynet. Ficka vända, se till att man hade henne med sig, det kom bilar och hon gick mitt ivägen. Ååå, blev tokig, var redan stressad som det var. Väl hemma fick jag ju gå in till min granne och be om nyckeln, för när jag gick ut nere i källaren, så låser sig den dörren, bara man stänger igen den efter sig. Mmm, sen in med Tussie och sen iväg igen. Isak sov på, han sov ända tills jag kom till Bergvretenskolan. Så sammanlagt hade han sovit 2½ timme. Gick över skolgården, skulle gena lite, och träffade barn som jag jobbat med. Dom kikade ner på Isak och tyckte han var så söt. Pernilla en som jag med jobbade med kom fram och tittade på min skatt jag hade i vagnen. Sen rusade jag vidare. Väl hemma hos Elin, så sov Rebecca och Elin skulle dammsuga av lite, så jag och Isak fick ta det lite lugnt när vi kom. Sen sa Elin att vi inte skulle till Sara för hon hade kännt sig konstig i magen, då vill man ju inte ses. Så bad jag Elin om en fruktpuré till Isak och han käkade på, men inte med så jätte stor aptit inte, nej varken mat,välling eller gröt äts med nån stor förtjusning just nu. Mmm, det är kanske bara att acceptera och tro att dom äter när/och det dom behöver. Elin tog in Rebecca runt 15, då hade hon sovit i 2 timmar. Gav henne mat rutn 16 och jag gav Isak mat med. Pasta med broccoli och ärtor, som jag mixat själv. Jo, han åt det men han var inte speciellt glad, inte jag heller. Gud och värre och värre blev han. Nej, inget var bra. Gjorde allt, lekte,busade,tittade på olika saker och till och med la jag honom i vagnen så han skulle kunna vila lite, nej inte ens det ville han. Elin sa att han kanske var trött, men jag gillar inte att lägga han efter kl 16, för jag vill att han lägger sig sen runt 19. Och lägger jag han efter 16 så kommer han ju inte vara trött vid 19. Men jag försökte till och med det då, för jag var så trött och hade lite huvudvärk. Sen ringde pappa Henrik, och jag sa  till han att han var tvungen att komma och hämta oss, annars skulle Isak somna i vagnen om jag skulle gå hem. Och han kom runt 16.45. Sen åkte vi och tanka innan vi åkte hem, Isak höll på och var ledsen och tjurig nästan hela vägen hem. Vi måste på något sätt pricka in hemresan imorron när han ska sova, för han vill inte åka bil nu för tiden.

Väl hemma tappade jag upp ett bad till Isak och han badade kanske 15 min, sen ville han upp. Då hade han tröttnat på det med. Sen fick han smaka glass för fösta gången, lite av pappa Henrik. Och då blev han plötsligt på helt annat humör än tidigare. Han var så glad och snackade och grejade så alldeles. Han kanske hade velat vara hemma hela dagen idag. Jag vet inte. Sen fick Isak gröt och vi borstade han små tänder. Gick in i Isaks rum och byte blöjan, för han bajade lagom innan han skulle sova. Sen la vi honom vid 18.45 och han verkar kommit till ro. Henrik stack ut och träna och jag ska nu kolla in om nån skrivit något i sina bloggar idag. Ska lägga mig och läsa efter Semestersvenskarna. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: