Usch vilken natt

DATUM: 2009-02-18 KLOCKAN: 11:28:13
Hej, usch vilken natt säger jag bara. Har knappt sovit en blund. Har haft sån sprängade huvudvärk och känt mig lite förkyld. När jag vaknade imorse mådde jag illa med. Henrik blev galen på mig när jag väckte han och sa att jag mådde dåligt. Var runt 5, och han ska ju upp ca 1 timme senare, och han har så svårt att somna om då. Förlåt älskling. Ska försöka tänka mig för nästa gång. var ju dock inte första gången jag gjorde så. Jag somnade om efter ha varit på toa och tagit mig en huvudvärkstablett. Sen vaknade jag att jag hörde att Isak var vaken, då var kl 6.30, nej tänkte jag, är han redan vaken. Jag kommer inte orkada detta själv idag. Henrik höll på att byta blöja på han och jag gick upp vid 6.45. Usch, mådde inget bra alls. Nej, hade helst sett att Henrik var hemma och hjälpte mig med Isak, så jag fick sova mer. Men han hade inte tid att stanna hemma nu på morgonen iallafall. Pappa Henrik gick till jobbet, och Isak började gnälla på en gång. Han satt i gåstolen så snällt när pappa var hemma, men sen så skulle han upp i mammas famn. Gjorde välling till han, men han lämna som vanligt ca 60cl kvar. (av 225cl). Sen började min huvudvärk att sakta avta så det gick bättre och bättre att leka och busa med Isak. Vi var i hans rum i säkert en timme. Jag tog på han kläder, sen var jag tvungen att gå på toa, tog med mig Isak och han började krypa in till duschen, jag lät han vara där, till slut hade han blött ner sig totalt, så jag tog av han alla kläderna och sen gick han vara där i duschen med bara blöja. Han ställde sig upp och stod mot glasvägen och det kakalade väggen. Vi var säkert där inne i 20min. Sen gick vi in i hans rum igen, letade på nya kläder och sen började mammas mage kurra, och jag delade på en avokado. Men Isak ville inte ha det, så jag käkade upp båda själv. Isak fick en jätte liten burke med yoghurt och ett smörgåsrån. Sen tog jag med barnstolen ner i tvättstugan och började vika lite tvätt, hann nästan klart innan Isak började protestera. Kl var närmare 11, så han började nog bli trött nu. Snabbt upp och värmde en burkmat, tänkte att det vore skönt om han fick i sig lite mat innan han somna. Han fick i sig burkmaten, men han verkade inte gilla den. Sen gick jag och tog på han ytterkläderna. Han hann och somna innan jag la han i vagnen. Så nu har han sovit i ca 30 min, hoppas han sover 1½ iallfall, så han inte behvöer sova igen ieftermiddag. Nu kommer Henrik snart hem och käkar lunch. See You Later

Later: Isak sov i över 2½ timme, hade nog kunnat sovit lägre, men jag gick ut och väckte han vid 13.30. Hade tagit fram pulkan, så kunde Isak åka i den till vår granne. När vi kom bort, var det pappan som var hemma med alla barnen, men det gjorde ju inget. Isak lekte med sakerna där och vi fick bulle och kaffe/saft. Vi var där till ca 16 och när vi kom hem var pappa Henrik hemma. Frågade om han ville komma ut och gå en sväng med Isak i pulkan. Och snart kom pappa Henrik ut och vi gick upp i hagen, och letade efter nån backe till Isak. Vi var ute nån kvart, hittade ingen bra backe tyvärr. Väl hemma igen fick Isak gröt och han åt och var så glad. Det kändes bra för mamma att Isak ville äta. Sen testade vi och gå utan att hålla i han, han höll i en ballong och jag höll bara lite i tröjan vid axlarna. Och min prins gick så bra och fort fram. Sen lekte vi lite i Isaks rum, och jag började med lite godis. Rocky road godis. Hade tyvärr inga pistagenötter men det fick gå bra ändå. Vi  får se senare om det går att käka. Sen var det dags för pyjamas för Isak och Henrik satte sig i soffan och fixade det. Sen kom jag med välling. Isak åt inte upp allt som vanligt. Men han drack kanske 120cl av 225cl. Nu ska jag kolla runt lite efter tröjor igen, till min nya väst som jag köpte i förrgår.  Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: