Tripp till Boxholm

DATUM: 2009-02-13 KLOCKAN: 15:00:54
Imorse vakna Isak runt 7.45. Jag gick upp några minuter förre jag hörde han och när jag kom in til han var han så glad så. Vi gjorde vad vi brukar, sen fick han välling i soffan. Sen började jag packa lite och fixa för resan till Boxholm. Runt 9.30 gick vi över till Lisbeth och lämnade nycklarna, för hon skulle ju ta hand om våra kattern när vi skulle åka. Hon frågade Isak om han var sugen på fika och så fick vi lite kex och saft. (jag fick sockerkaka och kaffe). Sen gick vi hem, och pappa var redan hemma. Han slutade ju 10.30 idag, för att vi skulle komma iväg när Isak skulle sova middag. Vid 11.45 kom vi iväg och Isak somnade väl runt 12.  Han sov ca 1timme och 40 min. Sen var han ganska glad i 1 timme, men när vi var ca 30min ifrån Boxholm, blev han jätte ledsen, otröstlig. Då hade han tröttnat på att sitta i bilen. Väl framme, var famor hemme än, hon skulle iväg och jobba men hann och säga hej till oss. Sen kom farfar och Isak fick lite gröt. Sen åkte vi upp till Isaks mormor/morfar och var där till ca 18. Väl hos farfar igen var det dags för pyjamas och välling. Vi la Isak vid 19 tiden och han somna på en gång. Henrik var in till han för att hämta den bärbara telefonen, och då såg han att han låg med huvudet mot fotändan, haha. Vi käka lite smörgåsar och té. Henriks mamma kom hem vid 21.15, så vi satt och snackade och kollade på film innan vi la oss.

Fredag den 13: Idag ska vi bara ligga i sängen och inte göra något mer... otursdagen. Haha, nej men Isak tog sovmorron till kl 8, det var skönt. När i kom upp var både farmor/farfar på sina jobb. Så vi åt bara frukost och åkte till mormor och åkte pulka. Jag skulle vara hos en kompis till Emelie som heter Maria kl 11, för hon skulle klippa mig. Jag tog inte med mig Isak, för han skulle sova runt den tiden. Så jag gick dit sj, hon bor med sin kille i en jätte fin lägenhet. Efter en stund kom Emelie dit med och hon ville bli klippt lite med. Maria klippte ganska mycket på mig och sen klippte hon lugg. Nu syns det att man klippt sig, känns bara. Vi fick té och jag hade tagit med några kakor jag fick av mamma. Sen gick vi hem och Isak sov så gott i sin vagn. Vi käkade lasagne och nu ska jag gå ner och fika på sockerkaka. Och Isak sov 2 timmar, och nu har han ätit och ska väl få en liten sockerkaksbit han med. Sen ska vi ut och åka lite pulka.
Isak ville inte åka pulka på eftermiddagen, så jag och min bror fick gå in med Isak igen. Väl inne var han så glad och lekte och gick längs med en möbel. Fram och till baka haha. Vid 17 fick han gröt och sen åkte vi upp till Isaks farmor/farfar igen rutn 18. Isak la sig vid 18.45. Han var lite ledsen först men sen somna han. Vi andra beställde pizza och tittade på "På Spåret". Sen gick vi och la oss runt 23. Godnatt


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: