Rubba inte på rutiner som funkar

DATUM: 2009-02-04 KLOCKAN: 11:14:08
Hej på er alla. Imorse vakna Isak redan kl 5.15. Nej, tänke  jag. Vad gör jag för fel...? Eller så gör jag inget fel, utan Isak vill bara inte sova mer då. Henrik frågade om han skulle ta in Isak till våran säng, "nej" sa jag. "han kommer ändå inte ligga still här, utan vilja upp, bytt blöja på han istället, är du snäll" sa jag med. Henrik bytte hans blöja och la tillbaka han i sin säng, men han ville inte sova. Nej, han ställde sig upp och var jätte ledsen. Jag gick upp och Henrik satt och käka frukost, han skulle börja kl 6 idag. Jag gick upp och gjorde välling och tänkte, jag gör ett försöka och ger han i våran säng och se om han kan somna om sen. Hämtade han och han fick sin välling. När han hade druckigt upp släckte jag lampan och började sjunga för han och smekte han på huvudet. Han låg stilla och sen la jag honom på mitt bröst och han somnade om där vid 6. Han sov till 7.45 och det var tur det, för mamma var jätte trött. Sen gick vi upp vid 8 och han fick krypa runt lite och jag gjorde mig iordning. Vid 9.15 fick han gröt och sen gick jag ut med honom vid 10.45 och han somna på en gång. Så nu sover han igen då. Se hur länge han vill sova. Kanske kommer han inte sova så länge nu så han får sova en gång till ieftermiddag. Vi får se. Vi ska bara vara hemma idag. Ska göra chokladmuffins idag, se om det blir nu eller om jag gör det ikväll när Isak somnat. Blev så sugen på det. Ha dé... skriver mer senare.

Senare. Jag och Henrik kunde äta lunch i lugn och ro. Fråga Henrik om vad hnan tyckte om att vi kanske skulle gå till ÖF. Och han sa att det var lugnt. Jag tror Isak skulle uppskatta det, komma och träffa lite nya barn och leka lite. Så jag började göra mig iordning och vid 12.40 vaknade Isak, precis när jag tänke gå, så det passade bra det. Han hann inte äta mat hemma, så jag hade tagit med mig mat, som jag skulle värma så fort vi kom fram till ÖF. När vi kom fram, blev dom så glada som jobbar där att vi kom, vi har inte varit där sen i okt tror jag, då var Isak 6 mån. Och igår blev han 10, så det hade ju hände en hel del sen dess med min lille prins. Det var väldigt många mammor med sin små barn. Var bara 1 barn till som var jämn gamal med Isak, alla andra var mellan 2-6mån. Så Isak och den andra kille lekte lite med grejerna runt om kring, och dom minsta med mammor, satt i mitten vid en stor rund matta. Dom små liven tog ju sig ingenstanns. Inte klok, för bara 4-6 mån, var Isak så liten. Sen var det dags för sångsamlingen. Isak satt helt stilla och bara tittade på alla som sjöng och en av ledarna som spelade gitarr.  Sen skuell vi fika lite, jag tog ingen fika men Isak fick lite fruktpuré. Han vill inte ha banan längre, har kanske blivit lite mycket banan på sistonde. Sen nä vi hade fikat klart, satte jag honom i en gåstol. För dom mindre barnen satt fortfarande och blev matade, så då passade jag på. Och herregud vad han körde runt med den där gåstolen, både framåt och backade i världens fart. Ledarna sa att han var så duktigt och att han snart kommer att kunna gå, får han står rakt upp och har raka ben. Den var en liten äldre kille där, kanske 4 år. Han stod och lekte vid ett bord, fanns tåg med tågräls på det bordet. Och Isak åkte fram till han och böjde på sitt huvud, precis som " ser du mig, jag vill vara med och leka" Han såg så gullig ut, och när inte killen tittade på han, så tog Isak tag i killens hand och ville han hans uppmärkasamhet. då reagerade killen och frågade efter sin mamma. Han kanske blev rädd, jag vet inte.  Sen var det dags att gå hem. Gick till Coop innan för att köpa mat tills imorron. Tänkte göra Elins räkwok då.

Pappa Henrik kom och mötte oss vid Vallby korset och sen gick vi hem för att leka. Jag fixade så Isak fick mat, men han ville inte äta. Nej, han var så ledsen. Så vi fick skita i det. Och det var precis vad Isak hade gjort kände jag när vi kom i hans rum. Han hade ju bajsat, därför han inte ville äta troligen. Men kl var över 17, så vi sa att vi väntar tills han ska ha sin gröt och äta då. Så Isak och pappa Henrik lekte i Isaks rum och jag började med chokladmuffins. Blev så sugen på det, mitt på dagen idag. Sen gjorde papp Henrik gröt och sen fick han en smörgås med mjukost på vid 18. Sen salvade jag hans kropp och han fick pyjamasen. Pappa Henrik borstade Isaks tänder och sen var det läggdags. Pappa Henrik la Isak, men Isak ställde sig nästan på en gång och var ledsen. Jag gick in och sa godnatt och då verkade han lägga sig till rätt och somna sött. Jag fortsatte med mina muffins och nu är dom i frysen, för jag hade ett täcke på den, nån chokladkola på, som skulle stelna. Så då ställde jag det i frysen innan jag lägger dom i påsar. Jag ska kolla på semestersvenskarna kl 20, och käka en macka. Ha det gött...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: