Mitt charmtroll

DATUM: 2009-02-02 KLOCKAN: 19:07:54
Imorse vakna Isak vid 6.30 och jag låg och drog mit till 6.45, Henrik gick in till han och hälsade honom godmorron. Jag gick snabbt in på toa innan Henrik skulle gå till jobbet. Isak var så glad när jag kom in till dom. Henrik gick och mamma tog över. Snackade lite med Isak, som stod så stolt upp i sin säng. Tussie kom in och hälsade på Isak med. Sen byte jag hans blöja och sen fortsatte vi att leka i hans rum till kl var ungefär 7.45. Jag ringde Maria och Siri var lite kinkig idag. Lite snorig och skulle som Isak, upp i famnen, ner från famnen osv. Dom skulle ev till Öppna förskolan idag, men det var inte jag sugen på. Sen gick jag till köket och skulle värma Isaks gröt. Vet inte riktigt vad som har hänt, men troligen har isak gjort sig illa när han krypigt över sin tröskel till sitt rum, för nu vill han inte krypa över nån tröskel, nej ligger på mage och sträcker upp armarna och blir ledsen. Mmm, måste träna bort det... på något sätt. Eller så kommer han ju troligen glöma bort det själv nån dag. Vi satte oss vi matbordet och han fick sin gröt. Mumsigt det. Sen gick vi till badrummet och borstade tänderna. Sen sms;ade jag Elin och frågade om vi skulle ses och då ville hon att vi skulle komma till dom. Så vid 9.40 började jag gå hemifrån och när jag nästan var framme vid Ica Bergvreten somnade Isak. Han somnade vid 10. Sen sov han 40 min. När han vakna var han så glad så. Han fick leka lite, sen var det dags för mat. Lasagne och banan stod på menyn. Han käka och var så nöjd. Sen skulle Rebecca käka och då fick Isak sitta i en hoppgunga. Han hoppade inte så mycket, mest snurrade runt. Elin gjorde en sån god räkwok, och serverade ris till. Super god. Tack för middagen Elin. Vid 13.30 började Isak bli lite trött, så jag tänkte, jag går ut och testar om han vill sova lite. Och han somnde kanske efter 10 min. Sen sov han ungefär 40min till. När jag tog in han var han på ett strålande humör igen. Och Elins sambo skulle åka och jobba runt 15, så han sa att han kunde skjusa hem Isak och mig om vi ville då. Och det tackade vi ja till. Tack Håkan för skjusen. När vi kom hem var pappa Henrik redan hemma, kl var ju bara 15.15, men han hade gått hem redan vid 14 för han var tvungen att rita något med sin dator. Ett jobb som det var ganska bråttom med. Men Isak och jag ut och åkte lite pulka, gick ner och hämtade posten. Vi har fortfarande inte fått någon kallelse till 10 mån kontroll. Ska ringa dom imorron. Sen gick vi in för jag var så kissnödig. Isak blev inte så jätte glad men vad skulle jag göra. Henrik tog Isak när jag var på toa, sen lekte Isak och jag i hans rum. Vid 16.30 fick Isak lite mat och fruktpure´. Och hör och häpnar han var inte ett dugg sur eller kinkig vid 17. Nej, han var så glad och åkte runt i sin gåstol,kröp eller lekte i sitt rum. Sen vid 18, då brast det, men då var det ju knappt 30 min innan han skulle sova och han var ju trött. Så han fick sin pyjamas, pappa Henrik borstade han små gaddar och jag gjorde vällingen. Sen låg han själv i soffan och käkade vällingen. Sen gick pappa Henrik in och nattade honom vid 18.40. Och nu sover han så sött. Jag ska ställa mig och göra lite köttfärsås, ska nog ta mig lite pasta och köttfärsås när den är klart. Ha en bra måndags kväll...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: