Maria och Siri var på besök

DATUM: 2009-02-17 KLOCKAN: 19:37:03
Äntligen fick vi träffa dom... Hummelsta borna haha. Maria var väldigt sugen på Öppna förskolan idag, och vi bestämmde att vi skulle till Pluto på eftermiddagen. Men jag ville ju ha hit Maria och Siri helst på en gång, vi pratade i telefonen runt 730. Och dom hade så gott som klätt på sig, så dom var påväg. Isak fick välling och kläder på sig. Sen gjorde jag mig lite té och fixade så det skulle finnas kaffe till Maria kom. Tog fram lite tunnbröd och pålägg och vips var dom innan för dörren. Ååå vad vi har längtat efter dom. Isak var lite lite blyg först, men det var inga problem efter en stund för Maria att hålla i min guld klimp. Vi käkade frukost, Isak och Siri fick smaka lite med. Sen lekte dom en stund, kl var runt 10, då gick vi ut med dom, för att se om dom ville sova. Isak somna kanske på 10 min och samma med Siri. Sen Maria och jag in och bara snacka lite. Jag hade förberet lunchen, morotsoppan jag gjorde igår. Så det kändes skönt att slippa ställa sig och laga det, den lilla stunden man var barnfri.

Men båda våra barn sov bara ca 1 timme. Isak vaknade och var ledsen. Troligen drömmer han mycket nu, så det är därför han är ledsen. Lagom till lunchen vaknade dom, Isak fick en pasta puré med ärtor och broccoli. Var visst inte nån höjdare, var väl för att mamma hade gjort den. Han fick även smaka lite av Siris mat, Maria hade gjort spagetti och köttfärsås. Han käka några skedar av den med, sen fick han smaka lite av soppan. Så han åt buffé haha. Sen lekte vi en stund till och jag gjorde mig lite ordning. Hade mysbrallor och en tröja på mig när Maria och Siri kom. Sen skulle jag och Isak gå ner till Pluto och Maria tog sin bil, för dom skulle åka hem på en gång efteråt. Jag gav Maria våra nycklar, för dom behvöde ju inte åka samtidigt som vi gick. Vi kom iväg vid 12.40. Maria och Siri kom och körde om oss vid Gånsta gården. Sen hade dom hunnit in och börjat leka när vi kom in. Isak började leka och dom såg ut att han super skoj. Jag hade början till huvudvärk, så jag kände mig lite seg. Sen var det dags för sångsamlingen och Isak satt väl still 10min kanske, sen kröp han iväg och bort till bordet med tågrälsen på, sen kom det fler barn i hans ålder dit och lekte. Han gillar verkligen att stå där bland tågen. Sen var det dags för fika eller mellanmål. Isak fick en fruktpuré,1majskrok och 2 Mariekex. Mmm, ja han var ju nöjd med det. Sen var det lite leka till, men jag såg ju på han att han började bli trött. Han sov ju som sagt var bara 1 timme tidigare. Maria skulle åka hem med Siri vid 15, så då hängde vi på.

Jag gick en repa upp mot stan, för att Isak skulle somna innan jag gick in på Coop. Sen gick jag in på M-klädhuset en snabbis och sen handlade jag. Gick sen hem, kändes ok att göra det, fast huvudvärken tryktte på. Isak vakna när vi nästan var hemma och var ledsen. Just det, han vakna till en snabbis på Coop med och var ledsen, men det var nog för att han drömmde. Väl hemma. kom pappa precis lagom. Han ville att jag skulle hjälpa han att stapla lite ved, jag som hade så ont i huvudet. Han hade kvar Isak ute, och han satte han i pulkan, sen kastade han in lite ved, och medans jag staplade det, åkte han ett varv med Isak runt huset. Men efter ca 20min, ville inte Isak vara med mer, nej Henrik fick ta in han till mig och Henrik fortsatte själv att stapla och kasta in lite mer ved. K var 17, så jag gav Isak lite gröt och sen fick han sitta kvar i sin barnstol, när jag gjorde en pasta sås. Skönt att kunna förbereda maten som man ska ha dagen efter tycker jag. Henrik kom upp efter en stund och tog Isak. Isak fick bada runt 17.30 och sen var det dags för pyjamasen. Jag tog mig en dusch när Henrik tog på Isak. Isak fick 1,5dl välling, om han nästan käka upp allt, sen var det läggdags för Isak. La han vid 18.45 och han verka kommit till ro. Henrik stack ut och tränade runt 19. Skulle vara borta drygt 1 timme. Jag ska bara slappa nu och sen ska vi käka lite av baconsåsen till pasta när Henrik kommer hem. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: