Mamma vakna TIDIGT, Isak sov till 7.10

DATUM: 2009-02-23 KLOCKAN: 12:04:51
Hej, usch natt var jag som en jojo, mellan toan och sängen. Och hade ont i hela kroppen, ända ut i fingertopparna. Jag gick och la mig redan kl 21, för att jag mådde så dåligt, sa till Henrik " går jag och lägger mig så här tidigt, kommer jag vakna 3 inatt", och vad gjorde jag. Jo, kl 3 vakna jag och kunde inte somna om. Nej, slumra kanske till några gånger men var mest vaken. Låg och väntade på att Isak skulle vakna och att tänkte att snart ska Henrik till jobbet. Usch, riktigt jobbigt.  Henrik gick till jobbet vid 6.30, sen hörde jag Isak, så jag gick upp, men han somna om och hörde inte av sig förren runt 7.10 nästa gång. Då gick jag in med Maria i luren. Isak var glad och betydligt piggare än han varit i helgen. Då var ju mamma inte lika pigg som Isak då, så det kändes som Isak körde med mig. Usch, han skulle bara vara i famnen, kunde knappt leka själv, krypa eller gå längs med några möbler själv. Jg blev ledsen och frustrerad och då blev Isak ledsen. Usch inte kul. Fick i Isak 1 dl välling vid 7.30, sen 1 dl till vid 9 och sen börjde han bli lite trött vid 10, så då gav jag honom 1 dl till vid 10.15 och han verkar verkligen hungrig och intresserad, för han blir nästan ledsen när det tar slut så fort. Och hans bajas är mycket mer fast och grynigt nu, som det blir av vällingen- Känns bra, känns att det lutar åt rätt håll. Han är är visseligen fortfarande lite förkyld, men tror det kommer ge sig med snart. Tog beslutet att han skulle få sova ute idag, han har inte varit ute eller sovit ute på 3 dagar, och han är ju van vid det. Så jag gick ut med han vid 10.30 och han sover fortfarande ute. Och nu är kl strax efter 12. Hoppas han är lite mer självständig när han kommer in och så ska han få 1 dl välling till. Inte förren till kvällen ska jag testa lite potatis/morotspuré igen tänkte jag, se om han är intresserad av det. Jag själv vilar genom att sitta här framför datorn och tv. Jag kan inte sova nu, då kan jag absou inte sova inatt. Verkar vara väldigt känsligt med sånt. Ska gå och tiitta till min prins, see you later...

Later: Ja, Isak sov i 2 timmar, helt otroligt skönt för både han och mig. Han är ju så van vid att få sova ute, så det var väl super det. Jag hann och vika tvätt, men bara lägga in hans. Men resten kan ju jag lägga in när Isak sover. När han kom in så fick han lite välling, men nu åt han bara ½ dl, kanske hade han tröttnat på välling idag. kl var då 12.30, så jag väntade till 13.30 och så gav jag honm 5 skedar potatis/morotspuré, och det ville han verkligen ha idag. Så kul att se han äta mat igen. Sen lekte vi för fullt, Isak var lite mer självständig efter att han sovit. Vi tittade på Tussie som lekte med en leksaks mus inne, det hör inte till vanligtheten att se henne leka. Nej, hon tror hon är för stor för det. Ååå Tussie pluttan, hon blr 3 år i år och Sally 2 år. Det går fort, och våran son blir snart 1 år. Mmm, var tar tiden vägen? Sen lekte vi lite i sängen, jag tände lite lampor med en fjärrkontroll och Isak låg och bara kikade när jag tände och släckte, sen kittlade jag honom och vi hade jätte kul. Sen var kl 16, och jag började fråga Isak " Var är pappa då, ser du pappa nånstanns". Och Isak tittade på en gång mot ytterdörren och letade, vi gick till fönstret i hans rum och kikade och vi gick till köksfönstret, men ingen pappa sågs tilll. Jag ställde Isak i sitt fönster, och till slut kom pappa. Isak kikade som bara den och pappa Henrik vinkade.

Henrik skulle ut på en gång och  köra 4:hjuling, han skulle ploga lite, Isak började visa sig trött, så jag följde med ut och drog Isak i pulkan. Isak var lite rödd för 4:hjulingen, annat blir det väl nästa vinter, då ska han säkert åka med.  Vi var väl ute 1 timme, sen gick vi in och värmde oss. Isak fick välling vid 18 och pyjamas. Han hann och baja innan han somna, det kändes bra. Han har bara bajat 3 gånger idag. Lite skillnad mot helgen. Ja, vi la Isak vid 18.30, han somna på en gång. Jag ska skriva klart här sen ska ja bara slappa runt ute i Cyper rymden... Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: