Lite om lördagen och en lugn söndag

DATUM: 2009-02-09 KLOCKAN: 07:49:15
Lördag; Tänkte berätta först om gårdags kvällen. Vi åkte till Kungsängen runt 14 och när vi kom fick vi fika. Isak fick lite banan, men han såg ju bullar på bordet så det var inte så intressant med banan då. Deras 3årige son var för go mot och med Isak, Isak älskade han. Sen gick jag, Isak, Filippa, Albin och John upp och lekte lite i deras hall på över våningen. John är Albin och Filippas pappa. Isak hade så skoj så, och barnen tog fram en massa leksaker åt Isak och dom lekte tillsammans. Var kul att se. Sen hade vi sagt tidigare att vi skulle gå ut och åka lite pulka, så vi sa att det kanske är dags att göra det nu då. kl var 15.30, för 16.30-17 ska ju Isak äta mat igen. Anna följde med oss in och började med tacoköttfärsen. Isak fick nån burkmat och sen var det dags för oss andra att äta. Som sagt vi skulle få tacos, super gott. Isak satt bredvid Albin. Albin tog upp sakerna som Isak kastade ner och lekte med han så han glömde bort att äta. Tills slut fick Henrik skjuta till sig Isak så att Ablin skulle få äta i fred. Isak var så glad i Albin. Skrattade och när Albin var nere på golvet och tog upp saker kollade han efter han och så fort han såg han satt han och hoppade i stolen haha. Efter maten ville Albin och Filippa se på Pippi. Isak fick ny blöja och sen byte vi om till pyjmasen där. Vi tänkte försöka stanna lite längre där idag. Isak skulle få somna där och sen skulle vi bara bära in han i bilen och sen när vi kom hem direkt ner i han sängen med lill killen. Vid 18.30 gick Henrik upp med han och la han i sin insatts i vagnen, sittdelen. Den går att fälla ner så pass att man kan ligga rakt i den. Men tyvärr fick inte voven plats i vagnen, Henrik hade lagt den över Isak mage. Isak somna nästan på en gång, grät lite men inte så mycket att vi behövde gå upp till han. Sen var det tyst hela kvällen tills vi skulle åka. Jag ville åka vid 21.30, så fick gjorde i ordning oss och sist gick jag upp och hämtade Isak. Han vaknade och var lite ledsen. Dom första 5min i bilen satt han bara och stirrade på mig, undrade var vi skulle, säkert. Sen somna han, resan tar ca 30 min. Väl hemma vakna han ju igen då, när jag skulle bära in han i sin säng. La ner han, men han var jätte ledsen. Jag och Henrik var hos han och jag tog upp Isak i min famn. Jag halv låg på saccosäcken och Henrik tände Isaks spöken i hans hylla, så han såg att han var hemma i sitt rum. Sen efter ca 15, la Henrik ner honom igen och han blev lite ledsen först, men sen somna han. Jag gick och la mig runt 23 och Henrik kom nån timme senare.

Söndag: Jag vakna som vanligt runt 6, låg 30min och höll mig för att jag inte ville att Isak skulle vakna när jag gick på toa. Men sen var jag tvungen att gå. Henrik sa när jag kom tillbaka att han hade hört Isak 20 min tidigare men det verkade som om han hade somnat om. Sen vakna han vid 7.30. Henrik gick upp vid 7.45 och jag fick ligga enstund till. Jag sov inte så bra.. Isak snacka så himla mycket, hihi. Så jag gick upp runt 8.30.  sak var på strålande humör och runt 10.30 gick Henrik ut med Isak och skulle söva han, det tog ett tag, så jag trodde Isak var svår sövd, brukar han ju aldrig vara. När Henrik kom in vid 11, så frågade jag om han var svårsövd, nej det var inte det. Nej, det var så att nån hade tagit vår ÖB postlåda, inte klokt, folk tar allt. Måste hänt igår eftermiddag/kväll, för vi hade hämtat post på förmiddagen igår förmiddag, innan vi åkte till Kungsängen.Ja, det var ju lite komiskt, att nån tar en ful postlåda från Öb, fästena och skruvarna fanns kvar men inte själva lådan. Isak sov ca 2 timmar, och vi hann käka lunch, blev makaroner och falukorv. Isak fick min lasagne när han vakna, men han var inte sugen på mat. Nej, han åt bara halva potionen. Sen fick han lite päron. För vi skulle ju iväg och bada, så något behövde han ju få i sin lilla mage, för att orka.

Vid 14 var vi på badhuset och Isak älskar ju det. Hii, han skulle helst vilja krypa i badet själv och sen villle helst vara i den nästa största bassängen. Den var varmast. Vi åkte hem till ca 16 och sen fick Isak resten av lasagen när vi kom hem. Sen lekte vi lite och Isak kröp omkring och gick längs med möblerna. Vid 18 fick Isak gröt med lite banan i. Men han ville inte ha det, när det var banan i. Så ha åt inte så mycket, men han var ju jätte trött vid 18.30. Somna på en gång. Men vid 19.10 vakna han och var jätte ledsen. Trodde det var mardrömmar eller att han hade ont i magen. För när jag tog upp han blev han glad och han ville typ vara uppe, samtidigt som han var trött. Sen vakan han sådär och grät 2-3 gånger till. Sista gången tog jag honom till våran säng, och försökte få han sova med mig i våran säng. Men det var han inte nöjd med heller. Henrik kom med förslag att vi skullege Isak lite välliing, så då gjorde vi det, han fick 2 dl, och han somna på en gång när han hade fått det, jösses lill killen var ju hungrig, Sen somna han och han sov fram till 6.30 imorse.

Måndag igen: Imosre vakna Isak som sagt var 6.30, Henrik gick ju upp då för att gå och jobba 7, så jag gick upp strax förre 7. Sen fick Isak välling vid 7.30. Nu sitte vi och kollar på the vocie tv. och jag har skrivit klart min blogg.. kommer tillbaka senare.
Senare: Jag och Isak gick ut runt 10, och traskade till Elin. Isak somna på en gång i vagnen. Vi möte Elin och Rebecca vid Ica Bergvreten, sen gick vi en sväng, Isak sov 1 timme och vi gick en sväng på1½ timme. Var så himla skönt ute. När vi kom hem till Elin fick Isak mat, men han ska lämna lite av burkmaten, mmm. Han fick lite fruktpuré med, men det skulle han med lämna lite. Sen busa han för fullt, och Rebecca sov i över 2 timmar tror jag. När hon vakna fick hon mat som Eling gjort själv. Jag gav Isak resten av fruktpur´en och så fick han smaka bulle, för Elin och jag fikade. Sen gick vi ut runt 15.20 med våra små troll, Isak var så trött. Han fick sova till 16.10, sen fick han mat igen och snart kom pappa och hämtade hem oss. Väl hemma lämnade jag far och son och gick över till min granne och skulle fråga om hon hade lust att vara katt vakt i helgen, vi ska åka till Östergötland på torsdag. Och hon bjöd in mig på en fika och jag var nog där 1 timme. Men det skulle funka bra att hon matade våra små kisse missar. När jag kom hem var Isak hungrig, fick gröt och pappa Henrik hade tagit på han sin pyjamas. Sen borstade vi tänderna och la han vid 18.30. Han sover än, och han åt upp 2 dl gröt, så jag hoppas han blev mätt. Och att han inte vaknar och är mer hungrig. Det märks. Nu ska jag bara slappa. Ha dé gött...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: