Jobbig dag...

DATUM: 2009-02-25 KLOCKAN: 20:13:18
Halloj, idag vakna Isak runt 6.45 jag gick upp och gjorde mig  i ordning. Jag gick in till han vid 7, men när jag öppnade dörren låg han ner, med huvudet mot fotändan, han hade somnat om, men vakna såklart när jag skulle stänga dörren, suck. Så det var bara att gå in till mitt lilla troll. Han var glad och lite snorig. Han hade bajat, så det vara bara att byta. Han är ju inte så glad i att man byter på skötbordet så jag tog en handduk och byte på han på golvet, går lite bättre. Sen gjorde jag 1dl välling till min prins. Han nöjde sig inte med 1 dl, utan blev ledsen när det var slut, så jag gjorde ½dl till och efter han druckit upp det var han hel nöjd. Sen lekte vi på och han var ganska nöjd hela förmiddagen. Vid 9.45 fick han 1dl gröt och den åt han med, med god aptit. Sen gick vi ut och åkte lite pulka, vid 10.15 somna Isak i pulkan, åkte och hämtade vagnen och la han i den. Sen gick jag in och förberede lunchen. Henrik kom hem vid 11.30, som vanligt och Isak hade redan vaknat. Han vakna precis när han hade kommit. Jag hade pratat  med en vän om att komma ner till stan när Isak hade sovit klart, vi hade bestämmt kl 14.  Isak fick en majskrok när vi åt, sen tog Henrik honom när jag gjorde mig iordning. Jag tänkte ge Isak lite potatis puré vid 12.45. Vi lekte en stund och jag funderade länge på om jag skulle gå till badhuset idag. För Isak var så kinkig.  Men sen blev det inte så.

 Sen var kl 12.45 tog fram potatispurén och vatten. Men Isak ville INTE ha mammas potatis puré, försökte flera gånger, han drack visseligen jätte bra med vatten, så han verkade ju hungrig. Men han skulle inte ha maten, och jag ville ju absolute inte tvinga han. Jag blev så ledsen att han inte ville ha, och han var ledsen för att han inte ville ha. Jag slänge maten och smälde igen luckan till soportna och jag slänge hans sked i diskhon och jag slänge hans tallrik, och så grät jag mitt upp iallt. Och Isak satt i sin barnmatstol och flinade. Men mamma var inte ett dugg road. Jag ringde min kära vän Maria och grät i telefonen och visste inte hur jag skulle orka med detta. Sen gick vi in i Isaks rum och Isak var så kinkig och gnällig och jag blev bara mer och mer ledsen. Isak var inte ledsen och kinkig när han såg att jag var det, nej då bara log han, den lilla rackar ungen. Sen när jag hade lagt på telefonen så grät jag en skvätt till. Sen märkte jag ju på Isak att han fortfarande var trött så vi gick in för att lägga oss en stund i våran säng. Kl var väl ca 13 då. Vi la oss och Isak kom till ro. Tror ni inte att Sally kommer in och stör oss då, hon börjar leka med något och då blev ju Isak klar vaken igen. Jag tog Sally, slänge ut henne från rummet och smälde igen dörren. La mig med Isak, men det var ju redan kört. Han ville ju inte sova. Ställde han vid sängkanten och gick lite fram och tillbaka. Jag grät en skvätt och sen var ju kl 13.15 och om 20 min skulle vi med en buss. Gjorde lite gröt till Isak, ca 1 dl och då ville han allt ha. Sen skulle jag klä på Isak, hade lite bråttom nu. Men då hade han ju bajat när jag kollade, kl var nu 13.25. Byte hans blöja, på med alla kläderna och overallen. Tror ni inte att overallen går sönder då, så den inte går att knäppa, kl var då 13.30. Bussen går om 10 min nere ifrån vägen. Mmm... mamma måtligt road. Bara att leta efter en ny overall och klä på Isak då. Sen ligger han och försöker resa sig på från golvet när jag klär på han, så han dunkar i huvudet i det hårda golvet. Och stor tjuter för det, och jag gråter för att allt känns så jobbig nu. Känner att jag vill inte åka nån stanns, samtidigt som jag känner att jag måste komma här ifrån, och det är NU. Sen var det där med nycklar. Var hade jag dom nu då, hittade dom inte, kl var nu 13.35. Letade och letade, men till slut hittade jag dom.

Ut med Isak i vagnen, jag hade inte hunnit knyta mina skor eller fått på mig nån jacka, och så skulle skötväskan med också. Och så skulle man låsa dörren med Isak hängandes i armen och skötväskan i andra. Men hör och häpnar vi fick faktiskt vänta kanske 5min på bussen. Väl på bussen så kostar den 40 J vla spänn, för 2½ km, jag ska aldrig mer åka buss. Men idag hade jag inte orkat att gå ner. Om Isak hade börjat och kinka och gnälla i vagnen. Nej, det var nog tur att vi åkte buss, så något hände. Isak var så nöjd så och sen gick jag ner på åhlens en sväng, snacka med en kompis där.  Sen gick jag bort till Arbetsförmedlingen, för min kompis som jag skulle träffa skulle dit. Men hon var inte kvar där, så jag försökte nå henne på mobilen men hon svarade inte. Så jag började ringa några andra kompisa, för att se om nån hade tid att ses, nu när jag tagit mig ner på stan denna piss dag. Men ingen svarade, såklart. Nej sms;ade hennne som jag hade tänkt träffa och hon sa att hon skulle till Tammerfors och fika med en kollega och hennes barnbarn. Men att vi var självklart välkomna och göra dom sällskap. Så vi sågs där, tog en fika och snackade. Isak lugn som en filbunka, grrrr. Ja, det var väl skönt att han var det iförsig. Sen gick vi mot Copp, hon skulle börja jobba 16.30 så strax innan 16 avslutade vi vår fika och gick vidare. Isak somna i vagnen 16, men jag orkade inte bråka med han, han fick sova. Henrik skulle komma och hämta oss strax så han skulle inte få sova mer än 30 min. Henrik kom vid 16.30 och när vi kom hem frågade jag grannen om det var ok att jag kom in till henne senare, och det var helt ok.

Jag plockade in varorna jag hade handlat och Henrik och Isak åkte lite pulka. Sen kom dom in vid 17 och Isak fick lite gröt, blev 1½ dl.  Sen busade Henrik, Isak och mamma i Isaks rum. Jag gick till min granne vid 17.30 och Henrik busade vidare med Isak. Jag kom hem igen vid 18.45 och då hade Isak gått och lagt sig. Han hade fått ½dl välling, det var ju inte länge sen han hade käkat gröt. Men det hade gått bra och han hade gått lite längs soffan och tillbaka och varit nöjd. Skönt det...Och nu ska jag snart göra mig lite kvällsmat. Blir smörgås med brie och salami på. älskar brieost. Unnade mig det idag, kännde att jag hade haft en tuff dag. Hoppas det dröje läääänge innan det blir en sådan jobbig dag igen. Imorron så kanske kanske vi ska träffa Maria och Siri. Hoppas,  ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: