Isak vakna 4.50, somna om till 6

DATUM: 2009-02-19 KLOCKAN: 19:53:53
Idag vakna Isak redan kl 4.50, Herregud tänkte jag, det är inte sant. Han kan inte vara  pigg redan. Henrik gick in och gav han nappen o skulle lägga ner han igen, men icke. Han skrek helt förtvivlat. Jag gick och byte hans blöja, men han hande inte bajat sen gjorde jag välling och la han imellan oss. Han drack nästan upp all välling och sen la jag honom på mig och han somna efter kanske 10min. Sen sov han till 6.10. Henrik gick upp då med han och jag låg kvar till 6.45. När jag kom upp var Isak på strålande humör och vi lekte med än det ena och än de andra. Jag ringde Maria och snackade en stund. Sen lekte Isak och jag vidare. Han fick vara en stund i badrummet idag igen och han tyckte det var skoj att gå runt där. Sen ringde Elin och undrade hur vår dag såg ut och jag väntade besök på eftermiddagen vid 14. En kompis som heter Emma skulle komma med sin dotter Julinn.  Men Elin kände Emma lite och skulle gärna vilja träffa henne med, så jag bjöd hit Elin och Rebecca med.

Isak och jag gick äver till Lisbeth vid 9.30, tur att hon var hemma, för Isak började bli riktigt trött vid 10. Sen fick vi lite fika där och sen gick jag hem och hämtade gröt till Isak. Sen fick han gröt inne hos Lisbeth och jag hade kört dit vagnen, så det var bara att lägga ner han och han somna på en gång.

Sen gick jag in och förberedde lunchen. Skulle bli kycklingbitar med ris och bea sås.  Gjorde så att Elin kunde äta hos oss också, för hon var påväg ut lagom till lunchen. Isak sov han, jag gick ut och hämtade honom vid 13, då hade han sovit i 2 timmar. Han var så glad och lekte och hade skoj. Efter en stund kom Elins sambo och jag fixade fikat, till Emma och Julinn skulle komma. Emma skulle köpa med sig lite fika bröd, jag hade kakor. Emma och Julinn kom strax efter 14. Vi fikade och barnen lekte, dock var Rebecca för trött för att leka, så Elin gick ut och sövde Rebecca. Elin och Håkan skulle låna Henriks släpa, så dom väntade till Henrik kom. När Henrik kom hem, hade jag tiggt mig till lite egen tid och frågade om jag fick följa med Elin och Håkan till jysk och Leklust och ev Ica Maxi. Och det skulle gå bra. Jag sa det till Henrik när han kom hem och sa att han skulle få träna om det var ok att jag åkte iväg.

 Isak skulle få maten när vi åkte, men han var sååå ledsen. Gud, usch ja. När jag kom hem vid 18, hade han somnat ståendes mot Henrik vid 17.30 så Henrik hade fått gått ner i källaren och grejat med cykeln så Isak skulle piggna till. Han hade varken velat ha mat,gröt och knappt nån välling. Mmm, hoppas inte vår lille son är påväg att bli sjuk. När jag kom hem gjorde jag lite gröt, och han åt några skedar, sen spydde han en rejäl fontän äver mig. Oh, han var nog inte hungrig. Mmm, stackarn, men han blev inte ledsen, nej var helt enkel inte hungrig. Han fick yoghurt idag, och han har tidigare, visseligen för kanske 4 månader sen, också spytt när han ätit youghurt, hoppas det är att han inte tål den, för vi vill ju inte ha nån magsjuka i huset. Jag försöker få fyr i kammin, men den vill inte, så jag ska gå in och ta mig en dusch. När Henrik kommer tillbaka efter sin träning, ska vi käka hamburgare och sen ska jag gå och lägga mig så fort vi käkat. Kan bli en tung natt och morgon dag, om det visar sig att han är magsjuk. Ha de


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: