Isak tog sovmorron

DATUM: 2009-02-10 KLOCKAN: 07:59:16
Hej, nu sitter jag här själv, hör och häpnar, Isak sover än, kl är snart 8. Jag har försökt få fyr i brasan och tagit mig en kopp té. Idag ska vi käka thaisoppa och Isak får makaroner med falukorv. Efter lunch ska vi ev gå till Elin, och vi ska ta en lång promenad, om solen vill komma fram och värma lite. Det är en väldig dimma ute idag. Och vi har ca -5 grader. Har gjort iordning gröt till Isak, när han vaknar. Så han kan få frukost på en gång. Idag kommer han kanske kunna h¨ålla sig vaken till 11. Det vore bra om han kunde sova så hör gott på torsdag morron. Så kan vi passa in och åka bilen ner till Östergötland när han ska ta sin lunch lur. Men det vet man ju aldrig hur det blir. Ska gå ner och kolla till brasan...
Isak vakna runt 8.30, skönt att han sov ut och var glad när han vaknade. Lät att stå i sängen en stund och vakna till. Han snacka på och tittade på kissarna som kom in och sa godmorron till Isak. Sen tog jag upp Isak, byte hans blöja och sen fick han gröt. Han var jätte hungrig. Sen lekte vi lite och han kröp runt och grejade. Vid 10 gick vi ner till vår granne och hälsade på. Viktoria berättade att dom skulle gifta sig i maj,hade jag ingen anning om. Men vi är nog inte bjudan, för dom var inte bjudna på vårat. Men företaget köpte en bakmaskin i bröllopspresent till oss, så Henrik med kollegor får ju hitta på något bra till Anders och Viktoria i bröllopspresent. Sen berättade hon att hon hade tagit tjänsledigt från sitt jobb, för hon skulle testa på att jobba på snickeriet. Så hon skulle börjar nån gång i aug tror jag. Ja, det händer saker vill jag säga, Henrik visste varken det ena eller det andra när jag berättade det för han. Isak började bli trött runt 11.30, men tänkte att han skulle hinna äta lunch innan han somna. Så han fick makaroner och falukorv. Sen kom pappa Henrik hem på lunch, då käkade vi innan han tog med Isak ut för att söva han. Så nu sover han och har gjort det snart i 1 timme. Tror han kommer sova kanske 40 min till. Jag ska kolla på " Familjen Annolunda", på tv replay. Ha dé

Isak sov 3 timmar, herregud han är nog inne i nån sovperiod (växtperiod). Dom brukar sova mycket då och han äter ganska så bra. När han är riktigt hungrig. Ibland vill han knappt ha något och ibland käka han på som bara den. När han kom in hade Elin och Håkan kommit förbi. Rebecca låg ute och sov på vår baksida. Dom hade med sig semlor från Drotts, dom var goda. Tack så jätte mycket för semlan. Isak fick smörgåsrån och fruktpuré. Sen fick han en liten bit av semlan med.  Sen busade vi, Isak var som tur på gott humör, men vid 17, så var han kinkig igen. Hoppas bara inte han är påväg att bli sjuk. Henrik skjusade hem Elin och Rebecca runt 17. Sen när ha kom tillbaka tog han Isak och jag grejade lite med annat. Isak fick pyjamas runt 18 och lite gröt. Skulle gå och lägga han vid 18.30, men då blev han sådär jätte ledsen och förtvivlad som i söndags. Mmm, efter en stund bajade han och jag hade gjort lite välling till han. Pappa Henrik byte blöjan och sen skulle vi testa igen, men det gick inte, jag gick in och tog med han till våran säng och han drack upp resten av välling. Vid 19 gick jag in och testade igen och då la han upp sig på sidan och komtill ro och somnade. Jag ska gå och ta en dusch innan "Mästarens Mästare" börjar kl 20. Imorron ska jag ev med Elin till en kompis till Elin som heter Sara. Hon hade bjudit oss på fika. Vi får la se hur länge Isak sover imorron bitti, troligen inte så länge som idag,e eftersom han sov 3 timmar i sträck idag, mitt på dagen. Ha en bra tisdags kväll...

Postat av: viktoria

åh sovmorgon är alltid skönt.



Oliver sussar sött han med :-D!



trevligt att åka "hem" och hälsa på....



ja jag har fått hjälp av LADY DAHMER på familjeliv. är så tacksam och blev hel nöjd :-D.är ju själv inte så kunnig ha ha ha..



förresten tycker jag vi borde försöka ses fram över vore trevligt...



kram

2009-02-10 @ 08:28:16
URL: http://viktoriafilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: