Isak 10 månader idag

DATUM: 2009-02-03 KLOCKAN: 20:00:39
Halloj, idag blir Isak 10 månader och det är BARA 2 månader kvar till 1 årsdagen. Det är helt otroligt var har tiden tagit vägen? Imorse vakna Isk 6.15 igen, urk. Jaha då sprack min teori där att han skulle sova längre på morgonen om han sov 2 lite kortare pass på dagen. Mmm, pappa Henrik tog Isak och jag låg kvar i sängen till ca 6.50. Då gick jag upp och tog över. Jag vaknade med lite huvudvärk, men det släppte ganska så fort, tack och lov.Maria ringde vid 7.15 och vi snackade på om morgonen och om vad som skulle hända idag. Jag stod i valet o kvalet igen om jag skulle gå ner på öppna förskolan. Men, vi vill ju inte bli sjuka nu igen. Nej, om drygt två veckor ska vi ju åka hem till Östergötland, så vi ska försöka hålla oss friska nu. Nej, så jag messade Elin och fråga om vi kunde komma till dom. Och det var helt ok, bara det att hon var tvungen att greja med sitt saltvattens akvarium idag, så det kanske skulle vara lite rörigt. Men Isak och jag började gå runt 10 och han somna på en gång i vagnen. Jag gick en extra sväng så han skulle få sova lite längre. Jag var framme hos Elin vid 10.40, men Isak sov vidare så jag gick in och umgicks med Elin. Rebecca hade somnat runt 9.30 och hon sov också fortfarande. Postbilen kom, och då tänkte jag " nu är det kört, nu kommer han vakna". Men det gjorde han inte, nej inte förren 11.50 hade han slagit upp sina fina choklad bruna ögon. Jag gick ut och han var så glad när han vakna. Så härligt att se. Jag gjorde mat till han på en gång och Elin höll på att göra egen mat till Rebecca. Snart vaknade även Rebecca och idag var pappa Håkan hemma, så han fick mata Rebecca. Isak fick en stor burkmat och han fick sitta i sin barnvagn och äta, för dom har bara en barnstol. Isak käka och sen skulle jag erbjuda lite banan men han ville inte ha det. Och Rebecca ville inte han mammas mat, så vi testade om Isak ville ha, och han ville det. Han käkade upp hela hennes portion med, han åt säker 4dl mat. Herregud, det fanns ingen botten på killen. Sen fick han hoppas lite i deras hoppgunga och jag värmde en paj, jag tog med mig hemifrån. Sen käkade Elin och jag. Håkan var i vardagsrummet med Rebecca i knät och Isak som gick mellan soffbordet, soffan och en hylla. Han gick där säkert fram och tillbaka i nån halvtimme. Sen försökte jag ge han lite banan igen runt 14, men det ville han inte ha. Och vid 14.30 bad Elin Håkan att gå ut och söva Rebecca. Jag tänkte, jag testar jag med. La Isak påklädd och om stoppad i vagnen och gick ut. Han somna kanske på 10 min. Sen sov han till ungefär 15.50, då elaka mamma komoch väckte han. Vi skulle till badhuset efter 16, så jag ville att han skulle äta innan dess, annars brukar han ju äta vid 16.30, men skönast att ha det gjort. Han käka en liten burkmat och Rebeccas fullkornsgröt, som hon inte ville ha. Nej, hon ville inte äta så mycket idag den lille tjejen. Så Isak satte i sig ca 2 dl gröt också. Gud, inne i nån ätar period, verkar det som. Sen kom pappa och Isak blev så glad. Sen bar det iväg till badhuset med Elins familj också.

På badhuset trivs Isak, han bara njuter av att vara i vattnet. Så kul att han börjar skratta mer nu också. Rebecca var lite fundersam, var hon hade hamnat. Men hon verkade tycka att det var helt ok. Vi stannade ca 1 timme, sen skulle Henrik till Intersport innan dom skulle stänga kl 18, vi hade 20 min på oss. Så det blev lite stressigt i omkläddningsrummet. Men det gcik bra och 17.55 var vi ute där ifrån. Sen åkte vi dit då och sen hem. Väl hemma busade vi lite och sen fick Isak lite salva på kroppen och pyjamasen. Jag gjort ca 1 dl välling som han fick vid 18.45. Han drack upp den och sen la vi han vid 19. Jag gick in och duschade, men hörde att han var ledsen. Han hade ställt sig upp, men Henrik hade bara lagt ner han och nu verkar det som han kommit till ro och sover. Kl är nu 20 och jag ska titta på tv. Se om man får sovmorron imorron då.
Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: