Hemresa idag

DATUM: 2009-02-15 KLOCKAN: 19:26:26
Imorse vakna Isak strax efter 7. Henrik gick väl upp runt 7-15 och tog Isak. Jag låg kvar till 8, då kom Henrik in och sa att frukosten snart var klar. Isak fick gröt och han var så nöjd så Ja, både mamma, pappa, farmor och farfar satt ju och tittade bara på Isak. Sen ringde Henrik till sin bror och frågade hur Anton mådde, för han hade haft feber några dagar, men igår kväll och imorse hade dom inte tagit nån feber på han för han röjde runt och verkade inte ett dugg sjuk. Så vi  gjorde oss iordning och skulle dra till Motala innan Isak skulle sova middag,för då skulle vi passa på att åka hem till Enköping. Vi åkte till min syster och sa hej då och sen till mina föräldra och bror. Sen drog vi till Motala. Vid 10 var Isak jäte trött och hann tyvärr somna 5min innan vi var framme. Mmm, så när vi lyfte ur han och skulle gå in till kusin vitamin, var han inte alls glad. Nej, tog ett tag innan han blev glad och han kom igång och leka. Han fick gröt när vi andra fikade och sen var det full rulle på dom små. Tyvärr kom han som sagt var igång lagom när vi skulle åka. Vi åkte från Motala vid 11.30. Isak somna på 2 röda. Sen sov han lite oroligt hela resan. Men sov väl ca 1½ timme sammanlagt. Vi var i Hallstahammar när han vakna och sen försökte jag hålla han glad, det var väl inte det lättaste.

Väl hemma möte Sally och Tussie oss i dörren. Isak blev glad att se katterna och jag kunde släppa ner han på hallgolvet på en gång och han började krypa efter Tussie. Sen packade Henrik in sakerna från bilen och sen käkade vi pasta med prinskorv. Isak fick lite banan, men var som vanligt inte sugen på något. Han åt väl knappt en halv banan. Sen busade vi och jag gick in till grannen för att hämta nyckeln. Hon hade ju matat våra kattern över helgen. När jag kom till henne var hon och hunden Dion precis på väg ut, så jag följde med dom upp i hagen och tillbaka. Sen följade jag med in på en snabb fika. Var hemma igen runt 18, Isak hade fått på sig pyjamasen och skulle äta gröt. Jag fixade gröten och gav han den, han skulle ju inte ha men till slut fick han i sig den iallafall. Sen borstade vi hans tänder och sen var det läggdags. La Isak runt 18.45. Han somna på en gång, dock skrek han till runt 19.10, men vi hann inte in, innan han blev tyst. Så kanske drömde han något eller tappade nappen. Mmm, hoppas han sover gott nu för natten. Jag känner mig lite olustig i kroppen, vet ej om det har med att vi åt lunchen så sen. Vi käkade ju frukost vid 8, sen fiakde vi vid 11, sen luchen inte förren 15, och då var jag ju jätte hungrig. Hoppas jag blir bättre... ska ev ska hela beck ikväll. Vi får se hur Isak är, om han ska vakna eller sova nu då. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: