Helt ok dag...

DATUM: 2009-02-26 KLOCKAN: 21:48:36
Idag började Henrik jobba redan 5.45, så jag vaknade såklart när han gick upp strax efter 5. Sen låg jag vaken till ca 5.45, och somna om en lite liten stund. Hörde Isak vid 6.15. Men jag steg inte upp förren runt 6.30. Gjorde hans välling och sen försökte jag tända en brasa, men det gick ju åt pip svängen. Sen hörde jag Isak igen runt 6.45, så då gick jag in till han. Han stod som vanligt och ville att jag skulle ta upp han på en gång. Tog med ny blöja och en handduk, och byte i vardagsrummet på han. Precis när vi kom in till vardagsrummet började Thomas Tåg. Perfekt, då kunde han titta och lyssna på det när vi byte blöjan. Sen satt han och åt sin välling i mitt knä och eftter Thomas Tåg började Postis Pär, och Isak satt kvar i mitt knä. Det var sååå mysigt. Sen hade jag ju lovat att ringa Maria runt 7, men vi sa och hade det så mysigt så när Maria sms;ade om hon fick ringa var kl 7.30. Oj, då tänkte jag. Skrev att hon kunde ringa, men det dröjde och 10min senare ringde jag upp henne. Vi snacka en stund, men varken Isak eller Siri verkade så roade av det, så vi slutade snacka, kanske 10min senare. Maria och Siri hade förmiddagen planerad. Sen bajade Isak igen,redan tänkte jag. Ja, ja bara att byta. Jag hade tänkt att Isak och jag skulle gå över till Lisbet runt 9.30, när Isak började visa sig lite små seg.  Kl blev 9 och jag hade hunnit snacka med Elin också. Hon skulle träffa sin vän Sara idag. Dom skulle åka och handla tillsammans. Sen run 9.15 ringde jag över till Lisbet och frågade om det var ok att Isak och jag kom kanske 30min, och det var inga problem alls. Hon hade fortfarande barnbarnen kvar hos sig, som hade sovit över hos henne inatt. Så jag skulle ställa mig och göra 1½ dl gröt till Isak. Då kom jag på att jag tidigare fått spä ut Isaks välling för att den var för tjock. Och då kom jag på, att han hade fått gröt i vällingflaskan, var visst inte så vaken 6.15, när jag gjorde hans välling, som jag trodde ja hade gjort. Mmm, så det kan gå. Inte underligt att Isak klagade att det inte kom något ur flaskan.

Sen kläde jag på Isak och mig och så gick vi över till Lisbet. Hon är ju såååå snäll, skulle vilja skicka dagens ros till henne. Hon ger goda råd, hon lyssnar, man kan bara komma till henne och ta en kopp kaffe och bara vara.  Hon hade sin två barnbarn där med och den ena var inte så pigg, utan han låg framför tv och kollade, sen hade hon ju en tjej med där, och hon var ganska så sprallig. Isak älskade det. Han var så glad så. Sen runt 10.15 gick jag över till oss och hämtade hans vagn, för han började bli trött. Sen stannade vi och lekte och fikade till 11, sen somna Isak som en stock i vagen. Jag hade lite bråttom in och laga mat. Skulle bli korvstroganoff med pasta idag. Jag hann precis klart med maten till Henrik kom. Sen ringde jag Anna Kopparhed och snackade lite om utbildningen i Kungsängen. Barnskötarutbildningen på 40v på distans, är något som jag kommer söka till. Den börjar i aug 2009 till maj 2010.  Sen vakna Isak efter att ha sovit 1½ timme, ja han kanske inte behöver sova mer. Jag tog in han och han var ganska så glad, men ändå verkade han som om han inte hade sovit klart. Något hade nog väckt han ute. Vet ej vad, något ljud. Sen väntade jag nån halvtimme, och runt 13 tänkte jag att jag skulle testa en burkamat på Isak. Lasagene från 6mån som jag vet att han tycker om. Jag tänkte "jag ger han bra en halv burk, får vi se hur det går". Och ja han åt ju, han tyckte ju om det. Sen när jag slutade ge han, började han hulka. Nej tänkte jag det är inte sant. Han spydde upp nästan allt han fått i sig, halva burkan. Helt otroligt, hans mage klarade inte av 6månaders burken, en halv. Nej, var bara att ringa Henrik, så han fick komma och hjälpa mig och svabba upp spyan som var i hallen och Isak och jag slängde in oss i duschen. Henrik kom hem och sen gick han så fort han torkat upp det. Tack Henrik för att du kom hem och kunde hjälpa mig. Sen var det bara att leta på nya kläder. Sen väntade jag kanske 45min, så fick Isak 1½dl gröt istället och det fick han ju behålla. Ringde även till bvc och hörde med dom hur det kunde vara och hur jag skulle göra. Och dom sa bara att det var bara att fortsätta ge risgröten och majsvällingen. Sen testa sig fram lite smått om några dagar, om hans mage klar mer mat. Ris, fisk och sånt skulle jag ju testa med. Så när jag hade lagt på så gjorde jag ris till Isak, ska ge han det imorron.

 Sen tröttnade jag runt 15, så då gick vi över till Lisbet igen och det var inga problem att vi kom in en sväng. Som sagt, världens bästa granne.  Barnen lekte med Isak och vi hade så trevligt.  Tack för att du finns. Vi gick hem vid 16.15, Henrik hade ringt till min mobil, men den hade jag glömt hemma. Henrik tog Isak och jag grejade lite  med lite allt möjligt. Isak fick 1½ dl gröt vid 17. Sen lekte vi på igen, inga tecken alls att han behövde spy. Han bajade dock 2 gånger innan läggdags. Riktiga pruttar... la han av haha. Sen fick ha ½dl välling vid 18.30, men han ville ha mer så Henrik gjorde ½dl till. Sen la vi han strax efter det, han somna på en gång. Sen kollade jag på "halv åtta hos mig" och sen Antikrundan en stund när jag käkade kvällsmaten. Nu ska jag försöka skriva ut ansökningspapprerna till barnskötarutbildningen sen ska jag sova. Måste kolla igenom så jag har kopior på alla mina betyg, annars måste Henrik hjälpa mig i helgen och kopiera upp dom. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: