Fredag hade vi besök av Maria och Siri och Lördag var en lugn dag, Söndag är det dags för Vasaloppet

DATUM: 2009-02-28 KLOCKAN: 19:40:06
Fredag: Halloj, imorse vakna Isak 6.30. Men jag gick inte in till han förren runt 7.00 Jag gjorde hans välling och sen kikade jag in i nyckelhålet för att se om han stod upp. Men jag såga han inte. Men jag hörde han, haha. Knackade på och gick in. Då började han kravla sig upp och log stort med nappen i munnen. Vi byte blöjan sen var det dags för  vällingen. Han gillar majsvällingen och det är väl tur det, för det är ju den ända han får dricka just nu. Maria och jag hade pratat om att åka till badhuset idag, men sen när vi snackat lite mer om det bestämmde vi att dom skulle komma till oss och käka frukost och så fick barnen leka hemma hos oss. Dom kom så dom åt frukost hos oss, alltid mysigt att bjuda folk på fruksost, speciellt Maria och Siri. Dom kom rutn 9:o. Vi käkade frukost. Isak fick ett smörgåsrån och lite rostad macka. Ville ju inte ge han allt för mycket. Sen leket barnen för fullt. Jag knäppte som vanligt lite kort. Kan försöka få ut några här under helgen. Sen var det dags för våra små att sova. Isak fick lite gröt och en ny blöja, sen gick vi ut runt 11. Dom somna nästan på en gång.. Siri var lite segare, men till slut så.

Barnen Leker



Sen var det dags för lunch. Jag hade skalat potatisen dagen innan och sen var det ju bara att steka laxe. Maria hade med sig en matlåda, och det var samma mat i den som vi skulle äta. Så det var inget synd om henne inte haha. Sen kom Henrik vid 11.40, och käkade med oss. Han hjälpte mig att ta ner flyttlådor från vinden, för Maria erbjöds sig att hjälpa mig att rensa ut alla kläder som var för små för Isak. Jag har ju bara släng in grejerna, ingen ordning alls. Så det gjorde vi efter maten. Tack Maria för att du hjälpte mig. Sen ringde Elin och hon berättade att Rebecca var jätte förkyld, stackars tjejen. Frågade om hon ville komma men visste inte om hon skulle hinna. Sen gick Maria och jag in i vardagsrummet och satte oss. Snackade lite och sen runt 13.30 vaknade våra små troll. När dom kom in fick dom var sin flaska med välling. Och sen fortsatte dom leka. Maria skulle åka och handla när Roger hade kommit hem och jag behövde med handla, så jag frågade om det var ok att jag följde med. Och det skulle gå fint det.

Maria hämtade upp mig vid 16.30 och så åkte vi till Coop. Maria skulle in på systembolaget med så jag hängde med och köpte några viner och cider. Sen i på Coop och trängas med alla. Ja, skönt att man har en såndär scaner så man bara kan gå och betala, utan att plocka upp och i alla varor. Sen skjusade Maria hem mig och vi var hemma till ca 17.30. Isak stod i sitt fönster och tittade på oss när vi kom, så söt så. Snart kommer han stå där och vinka åt en när man kommer. Sen lekte vi med Isak, han fick pyjamasen och sen lite välling. Vid 18.30 la vi honom och han somna så gött på en gång. Henrik och jag skulle käka kycklingfileér med potatisskruvar. Vi käkade runt 20, vi kollade på Beck-Advokaten samtidigt: Sen kollade vi på Skalvan, tror det heter det. Sen var det John Blund som väntade på en. Somnade nästan på en gång.

Lördag: Usch, vakna som vanligt med huvudvärk. Fattar inte, något är det som inte står rätt till. Tog en huvudvärkstablett, gjorde välling till Isak och Henrik byte hans blöja. Isak vakna runt 6.15. Sen drack han vällingen i våran säng, han hade inte ro att ligga i sängen sen efter han ätit klar. Nej då skulle han göra än det ena och än det andra. Henrik gick upp med han vid 7 och jag kom upp vid 8:a. Isak och Henrik kom in och väckte mig... mmm.  Vi käkade frukost och Isak fick en lite smörgås med ost på. Han gillade det och sen fick han lite festis till, haha bra frukost. Sen hade jag sagt att, är det fint väder idag så skulle vi ta en promenad till stan. Och det var stråladen sol, dock lite kallt men vi gick ivg runt 9.30. Isak somna på en gång i vagnen. Sen väl nere på stan gick vi en sväng så att Isak fick sova en stund. Han sov kanske 50min. Jag köpte "Stora familjeläkarboken" på Åhlens bokrea och sen köpte jag 2 mockasiner till Siri, och en huvtröja, utan huva. Tröjan ska Siri få av Isak i födelsedagspresent. Sen ville jag in en sväng på H&M och Elin ringde precis innan och sa att hon var påväg ner till stan och apoteket. Jag ville gärna träffa henne, men det skulle väl dröja minst 20min innan hon var nere. Och Isak började lessna på att gå på stan. Så Henrik och Isak gick hem. Jag stannade kvar, gick in på H&M och där träffade jag en annan kompis och snackade en stund med henne. Elin ringde och hon var nu utanför Pause. När jag väl kom fram till henne, ville hon gå ner på Åhlens och titta om en bok fanns kvar som hon tittat på tidigare. "Baby massageboken" heter den tror jag. Jag stod kvar ute med Rebecca i vagnen, för hon sov, och hon var ju förkyld så hon behövde ju sova. Men det var lugnt. Håller man inte i ens egna van så kan man gärna få hålla i nån annans, haha. När hon kom ut igen så gick vi till apoteket. Sen ville Elin fika, jag sms;a min man men han blev inte så glad över det. Så då frågade jag Elin om det var ok att vi kom hem till dom och vi kanske käka något tillsammans hemma hos dom. Det känndes väldigt dumt ett tag, det känndes verkligen som om man trängde sig på och jag bjöd ju i princip in oss själva hos dom. Men hon sa att det var ok och hon ringde hem till sin sambo Håkan och han sa att vi var hjärtligt välkomna. Så vi började traska hem till Elin och väl hemma där tog vi oss en macka. Elin skulle göra färsk lax i ugnen, hon började med det och vid 13 kom Henrik och Isak dit. Isak var tjurig hela tiden där tyckte jag. Vid 14.30 gick vi ut och sövde honom. Han sov ca 50min igen, vakna precis när vi skulle äta. Han fick lite gröt när vi åt så han höll sig ganska nöjd. Men sen började han kinka igen så då ville jag bara åka hem. Min huvudvärk hade inte släppt riktigt än heller.

Väl hemma igen så sa vi att vi skulle städa. Vi började plocka iordning men sen började vi leka med Isak och kl var snart 18, så vi struntade i att städa. Roligare att leka med Isak. Han fick som vanligt pyjamas och välling vid 18 och sen tänkte vi testa och lägga han utan napp. Han hade tidigare somnat i vagnen ner till stan utan napp. Jag la en napp på hans huvudkudde och en reserv napp på bänken bredvid hans säng. Hörde inget från han, när Henrik hade lagt han så kanske så hittade han nappe på kudden eller så sov han utan. Det kommer vi ju aldrig få veta. Ikväll tänkte vi lägga napparna bredvid sängen på en bänk, sen se om han somnar utan. Annars får man ju gå in och ge han sin napp.  Henrik gjorde en jätte god fläskfilé grya med ris till kvälls mat. Vi kollade på Iron Man när vi åt. Sen var det läggdags igen. Skönt att gå och lägga sig skapligt fast det är helg.

Söndag: Imorse vakna jag utan huvdvärk, första morgonen på LÄNGE. Vet inte vad jag hade gjort eller int gjort för att slippa den. Isak började snacka stax förre 7. Henrik gick och på toa och fixade värme i huset, jag gick och hämtade Isak och byte hans blöja och fixade välling. Han fick 2dl välling idag och han drack upp allt. Toppen. Sen satt vi vid tv och väntade på att Vasaloppet skulle börja. Jag fixade fram frukost och Isak fick en smörgås med smör och ost på och sen festisen som var kvar sen igår. Han gillar verkligen festis, tack Maria. Du har fått Isak att dricka. Jag tog fram macka och kokt ägg till Henrik och mig. Det var jätte mysigt att sitta där hela familjen framför Vasalopper och äta frukost. Sen ville Isak gå, går ju längs möblerna fram och tillbaka. Vid 10 fick Isak gröt. Sen gick Henrik ut med han och han somnade nästan på en gång, UTAN napp. Ja, det är kanske den nya "grejen". Sov utan napp, vore ju toppen. Då är det inte så stor katastrof om man nån gång skulle glöma nappen och han ska sova. Skönt, hoppas han sover 1½-2 tim, så han är laddad för simhallen i eftermiddag. Nu ska jag ta hand om tvätten, dammsug och sen ska vi käka lite ärtsoppa innan Isak vaknar. Ses kanske senare...

Senare: Isak sova 2½ timme idag. Jag var nära på att gå ut och väcka han när han började skruva på sig i vagnen och sen började han gråta. Han hade sovit utan napp så länge, tycker jag var bra av honom. Sen fick han 2dl välling och sen bar det iväg till badhuset. Det var väldigt lugnt på badhuset. Säkert många barn och föräldrar som var ute idag, när det var sånt kanon väder ute. Så det var lugnt och skönt i badhuset. Vi var i badet ca 1 timme, sen bestämmde vi oss för att åka till Ica och handla, Henrik ville göra en äppelpaj, och det tackar man ju inte nej till. Så vi åkte it, oj vi handlde för mycket idag igen. Mmm, Henrik hittade två böcker på rean och sen U2 nya skiva köpte han. Sen blev det ju mat mm. Sen väl hemma började vi med pajen, Isak fick några majskrokar och lite festis. Men han ville inte sitta och titta på när vi gjorde paj, nej inget skoj alls. Jag vispade lite vanilj visp, och Isak fick slicka av en av visparna. det var super gott tyckte han, tog en bild på det



Sen käkade vi lite paj och Isak fick smaka lite, hans mage verkade klara av det. Och framåt kvällen började lunchen göra sig påminnd haha. (Ärtsoppan). Oj vad pruttig jag blev. Sen leke vi på och runt 18 började jag sortera lite recept, eller nja, la ner pizzalapparna i en plastficka och sen recept man tagit från Coop och Ica i en plastficka, sen fick dom lösa bladen med recept på vara som dom var innan. I ett kollegerblock mmm. Ja, ska ta tag i det nån dag. Sen tog jag av Isak sina kläder och salvade han ordentligt. Måste göras efter en dag i simhallen. Hans och min hud blir så torra. Sen fick han välling, men han ville inte äta den själv, utan skulle sitta i mammas knä och bli matad. Så mysigt så. Jag hämtade sen tandborste och vatten, så Henrik kunde borsta Isaks tänder. Jag gjorde i ordning i Isaks rum, för sov dags. Sen la vi honom vid 18.30 igen. UTAN napp, det ligger två nappar på hans byrå. Men vi tänkte testa inatt om han kan sova utan. Vore både kul och skönt, om han kan sluta med den så fort som möjligt. Ja, som sagt var, vi får la se om nån av oss måste gå in och ge han napp inatt. Nu ska jag bara slappa lite. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: