En tripp till Västerås och en tidigt lördagsmorron...

DATUM: 2009-02-07 KLOCKAN: 10:39:44
Fredag: Halloj alla blogg läsare. Imorse vakna Isak kl 6. Henrik skulle gå upp 6.20 så han tog honom till kl 7. Jag gick upp strax förre 7 och jag var så glad att se Isak. För han är på så strålande hurmör just nu och han snackar och grejer med sin lilla tunga hela tiden. Så kul att se han så glad. Isak och jag pratade med, Anna, Maria och Elin. Elin och jag kom fram till att Isak och jag skulle följa med till Västerå. Elin. Rebecca och Håkan skulle dit idag så då fick vi följa med. Tack så jätte mycket. Vid 10 skulle dom komma så Isak började ju bli trött då, så det passade ju bra. Då kunde han sova lite i bilen. Vid 10.30 kom dom och hämtade oss. Isak hade somnat på min arm, men då var jag ju tvungen att klä på han och han vaknade. Var ledsen en stund i bilen men sen somna han. Vi åkte till Max och käkade det första vi gjorde, kl var ju närmare 11.30 och barnen var ju hungriga också. Så vi käkade där och jag var ju tvungen att väcka Isak. Han blev inte så glad då men sen när vi kom in på Max fanns det ju massor att titta på och han satt så snällt med Elin och Rebecca när jag och Håkan var och beställde mat. Inte ett ljud hörde jag ifrån han. Min lille älskade prins. Sen gick Elin och jag till Plantagsen med barnen. Gud vad det snöade säger jag bara. Tur att det inte blåste också, då hade vi inte kunnat gå. Väl framme på plantagen så hittade jag inget som jag skulle ha, så vi gick vidare. Elin ringde sin sambo och sa till att han skulle komma, för vi gick in på Noblessa, dom vill ha nytt kök. Vi kollade där, men barnen började bli trötta och ville inte gå mer i affären. Elin och jag bestämmde oss att gå till Ikea, så barnen fick sova i sina vagnar. Så vi gick ut i snövädret. Men det gick ganska bra och efter en stund somnade båda barnen. Vi gick in på Hälla shopping en sväng och jag letade efter något till Filippa. Filippa fyllde 2 år här för någar vekor sen. Men hittade inget, tyvärr. Sen gick vi in på Ikea och där köpte jag hennes present. Skriver senare vad jag köpte, när hon fått det. Sen skulle Elin och titta på några koraller hos nån som bode i Irsta, så vi åkte dit och Isak och jag följde med dom in. Dom hade en son på 3½ år och en till på 4 mån. Så som tur var hade dom skötbord, för Isak bajade när vi var där.  Sen åkte vi hem, Isak var lite kinkig på vägen hem men han höll sig vaken, det kändes bra. Väl hemma var pappa Henrik där och tog imot oss. Henrik och Isak busade och sen var det dags för gröt och en liten smörgås. Han var inte så intresserad av smörgåsen men gröten gick in. Sen la Henrik hon vid 18.30 och han verkade somna på en gång. Jag hade börjat med en lasagen och vid 19.30 ställde jag in den i ugnen, så den skulle vara klar till "På spåret". Sen tittade vi på det och efter det ett annat program. Sen gick jag och la mig, Henrik kollade på nån film.

Lördag: Mmm tidigt morgon. Isak vakna vid 5.15. Henrik gick in och gav han nappen och la ner han. Men vid 5.40 hörde vi han igen och vi beslöt oss för att byta hans blöja och ge han välling i våran säng. Henrik byte blöjan och fixade vällingen. Sen fick han äta och när han ätit klart släckte vi och gav han nappen. Han bökde och bökade, la han på mig och vid 6.10 somnade han på mig. Men sov inte så länge, kanske 40 min. Henrik gick upp med han vid 7 och jag låg kvar till 8. Idag ska vi åka till Kungsängen till familjen Koppparhed. Vi ska testa och söva Isak där inför natten och sen åka hem senast 20 och han ska vara pyjamasklädd och äten och kanske till och med ha somnat där då. Och sen ska vi se om vi bara kan komma hem och lägga ner han hemma och han sover vidare hela natten. Vi får se hur det går, berättar imorron. Nu ska jag ta en snabb dusch och sen ska jag tleta på vad jag ska ha på mig. Kanske tar kjol idag. vi får se. Isak har sovit i ca 40 min. Vi ska äta innan vi åker iväg och så ska vi till Elisabets delikatess butik innan. Men ni får ha  en bra lördag och sköt om er...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: