Dags för 10 månaders kontroll

DATUM: 2009-02-16 KLOCKAN: 19:24:21
Imorse vakna Isak runt 7.30, jag gick upp vid 7.15, för att vara uppe för Isak. Jag har märkt att jag mår bättre utav det. När jag kom in till han stod han som vanligt i sin säng och var så glad. Jag tände hans lampa och han ler ännu mera. Se tog jag han, en ny blöja, handduk och våtservetterna och gick till soffan och byte på han. Han gillar ju inte skötbordet, så det gick lika bra där. Sen fick han stå vid vardagsrums bordet, och jag gick till köket och skulle göra hans välling. Jag snackade med Isak hela tiden, och undertiden ja skakade hans välling, hörde jag att Isaks röst kom närmare och närmare, tänkte inte så jätte mycket på det förren jag fick se han i ögonvrån. Alla som varit hemma hos oss vet hur det ser ut och att det är en bit att gå längs med möblerna från vardagsrummet till köket. Så han hade tagit sig till mig, och när jag hajde till att han stod där, så blev han ledsen. Tog han och han fick sin välling i soffan. Sen började han vrida och vända på sig, och ville inte ha mer, drack nästan upp allt, mamma fick vara nöjd. Sen lekte vi för fullt och snackade med Maria och Siri. Dom hade velat att vi skulle komma till dom idag, men får bli en annan dag, för Isak hade tid på bvc kl 14 och innan dess ville jag att han skulle sova i lugn o ro. Han sov så oroligt igår, i bilen hem. Men sen kom jag på att Elin hade snackat om att gå med Rebecca till Bvc och väga henne, så jag sms;ade henne och frågade om hon ville följa med då vid 14,men att jag gärna kom till henne innan, och tog sällskap med henne till bvc. Hon hade sin syster där, men det var ok att vi kom. Så vid 9.30 traskade vi iväg mot Elin. Dom kom och möte oss och sen gick vi hem till Elin. Isak höll sig vaken och hann få lunch vid 10.30 innan jag gick ut med han vid 11. Men han sov så dåligt nu igen, vaknade och var ledsen vid 12, och sen var han kinkig hela eftermiddagen igen. För att han inte hade fått sova ut. Sen när vi skulle gå till bvc, somnade han och han hann sova 40 min till. Det var tur det, för annars hade han inte gått att gå på stan med efter bvc. På Bvc gick det bra. Isak väger nu 8,4kg och är 72 cm lång. och hon kollade om han stod och gick längs en stol, och de gjorde han ju, om han kunde slå två klossar mot varandra och det gjorde han, och om han tog med "pincettgrepet" och det gjorde han, sen frågade hon mig om han hörde och såg bra. Och det gör han ju med, och han följde sin kurva helt perfekt. Så det var skönt att höra. Jag som är lite orolig för att han äter lite sämre just nu. Hon sa att ätande och sovande kommer komma ifatt dom, har dom sovit och ätit dåligt ett tag kommer det att komma den tiden dom sova bra och äter mer. Det kommer och gå just i den här åldern. Vi gick till Bak/kakelugnen och jag tog mig en bit mat och Elin och hennes syster Anna, tog en fika. Sen blev dom tvungan att be ge sig hemåt, så jag och Isak gick och byte blöjan innan vi också gick från fiket. Jag gick in en snabbis på "LIten" butiken, men hittade inget. Gick istället in på Lindex och B-young. Hittade en väst på B-young. Den hade kostat 399,50kr men var nerdsatt. Nu kostade den BARA 50kr. Så den köpte jag, gilar att han en väst och munkjacka, det är snyggt. Så det får bli till våren, när värmen kommer. Sen gick vi ner till Coop och handlade lite, jag skulle göra en morotsoppa när jag kom hem, så jag handlade till den. Henrik kom och hämtade oss och sen åkte vi hem.

När vi kom hem fick Isak mat, pappa Henrik matade Isak. Medans mamma plockade in det jag hade handlat. Sen började jag med soppa. Jag hade rivna morötter, ca 5-6st beroende på storlek, sen en purjolök,dill ca 2dl,gräslök ca 2dl, 1½dl vatten,2 dl cream fraich och 3 grönsaksbuljonger. Jag fräste morötterna och pujolköken lite lätt och sen la ner det i vattnet som hade kokat upp med buljongerna. Sen la jag ner creamfraichen och den hackade gräslöken och dillen. Sen fick det små koka i 15 min, och sen ska jag ställa in den i kylen, för den ska ätas imorron lunch. Måste bara vänta tills den svalnat. Sen gick jag in och busade med Isak och Henrik. Som var i vardagsrummet. Snart var det dags för pyjamas och gröt. Isak åt gröten vid 18.15, och det var inga problem alls ikväll att få i han ca 1 dl gröt.Sen la vi honom vid 18.40, för han började bli kinkig och la sitt lilla huvud på mitt bröst och låg stilla. Han somna på en gång och sover än... hoppas han slipper vakna av mardrömmar eller ont i kroppen. Vi ska kolla på den nya serien 182 dagar. Sen ska jag gå och lägga mig och läsa Mera Mat tidiningen. Nu ska jag kika runt lite på internet, ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: