Barkaby och en lugn hemma söndag

DATUM: 2009-02-01 KLOCKAN: 19:21:52
Lördag: Idag vakna Isak till vid 5.40, Henrik gick in och gav han nappen och la ner har han för han stod på knä och var påväg för att ställa sig upp. Han somna om till stax efter 7. Vi lät att stå och snacka och greja för sig själv och vid 7.30 gick vi in till han och han blev så glad. Henrik stod en stund med han och byte blöjan. Sen fick han sin gröt och vi tog oss lite frukost med. Fick bli té och rostad smörgås.

   

Sen gjorde vi oss i ordning, för idag skulle vi ta en tripp till Barkaby. Var ett tagsen vi var där. Ikea har lite mer saker där än dom har i Västerås. Så vid 9 bar det iväg. Just det, vi skulle ju åkt till vännerna i Kungsängen efter Barkaby men det blev inte av. Lill tjejen Filippa hade tyvärr början till ögoninflamation, och det vill vi ju inte att Isak ska få.Så vi hoppade besöket hos familjen Kopparhed. Vi bestämmde oss att ta Ikea först, för det blir ju bara mer och mer folk under dagen och har man gjiort Ikea och är bland dom andra affärerna på olika köpcentrum så är det lättare att avsluta, om Isak inte vill mer. Sen åkte vi bort och Henrik tog Isak i vagnen och gick till Sportson. och jag gick själv till Babyproffsen och Rusta. Skönt att gå själv tyckte jag, kunde jag titta på vad jag ville och hur länge jag ville. Hittade inget på Babyproffsen. På Rusta köpte jag 1 års presenter, till Isak och Siri. Hihi, så kul att dom snart fyller 1 år. Sen gick jag bort till Henrik, och han var inte klart, hör och häpnar. Isak hade somnat, det var bra det. Vaknade dock till lite, men jag gick ut och han somnade om. Märkte på han att han var jätte trött. Sen när Henrik kom ut hade han köpt sig nya cykelskor. Han hade fått bra pris sa han. Sen gick vi vidare till Toysuras och skulle leta present till Anton. Vi hittade en bra presen och sen gick vi vidare till bilen, la in lite saker vi köpt och sen gick vi vidare, jag in på Kappahl och Henrik tog Isak, som fortfarande sov, in på Stadium. Sen kom dom in på Kappahl och jag köpte ett par tjockare vantar till Isak. Han är ju alltid så kall om sina händer och fötter. Sen när jag hade betalat hade en mycket glad Isak vaknat. Vi gick till Babyland, som hade precis öppnat där ute i Barkaby. Men vi tittade bara, handlade inte. Sen började våra magar kurra och det var dags för Isak att äta med. Så vi gick för att kika om det var lugn inne på Pizzhut. Och det var det, så där käkade vi. Mycket gott, men det var tyvärr inte buffé på helgerna. Mmm, Isak fick lite burkmat och han charmade tjejerna som jobbade där, hihi. Han var så glad och det gick jätte bra att äta med han. Så stolt över han. Sen gick vi ett varv på Stockholm outlet området. Jag köpte mig en ny nessesär, jätte fin. Det var rea på den och den kostade 189kr och sen var det 2 års garanti på den. Det är ju bra att det kan vara det, fast det var rea på den. Sen gick vi vidare, men Isak gillade inte att gå där inne. Ja, just det vi vände på han med, så han sitter framår i vagnen, tror han uppskattade det. Det känns som en helt ny vagn och den blev mycket lättare. Tygnden fördelades annorlunda. Sen åkte vi upp till Mio och Meda Markt. Vi satte Isak i en sulky som fanns på Mio men han ville inte sitta i den, så jag fick bära på han. Men det gick ganska bra det. med. Sen fick Henrik ta Isak på Media Markt. Vi köpte inget i nån av butikerna. Sen åkte vi hem och handlade på Willys. Jag hade ju skrivit en veckomatsedel, så nu ska jag ha allt hemma som jag ska ha till den här veckan.
När vi kom hem var kl ca 16 och vi lekte med Isak. Sen fick han mat vid 16.30 och sen var det leka igen som gällde. Och som alltid, kl 17 borde förbjudas. Varför är han alltid tjurig så där dags. Slår aldrig fel. Sen vid 17.30-18 så är han sitt gamla jag igen. Sen fick han pyjamasen, borsta tänder och sen välling. Han somnade nästan med vällingflaskan i munnen. Så sen var det bara att gå in och lägga han vid 18.30.. Sen började jag med en kycklingrätt som heter Kycklig Africana. Den är super god och ska serveras med ris. Den åt vi vid 19.30 och sen kollade vi på Körslaget. Sen gick vi och la oss vid 22. Jag var trött och Henrik hade redan imorse kännt av lite förkylning. Hade ont i halsen. Godnatt

Söndag: Imorse vakna Isak vid 7, han ville inte så stå länge själv idag. Nej, vid 7.15 gick jag upp och gick in och snackade med han. Han är så glad på mornarna. Jag tog upp han och bytte på han, sen lekte vi i hans rum lite. Han får sin gröt runt 8, så vi gick in i vardagsrummet en stund innan det var dags. Henrik fick sovmorron idag. Han hade ont i halsen och var lite snörvlig. Men, jag var utvilad så det känns bra att gå upp. Vid  fick han gröt och ett smörgåsrån med mjukost på. Det är hans favorit pålägg just nu. Vid 8.15 kom pappa upp och det var tur det, det är ju så kallt i vårat hus på morgonen. Vet ej om jag vågar säga detta, men vi hade det bara 16,5 grader i huset imorse. Men Henrik fick fyr i brasan så steg värmen fort. Snart var det 20 gradet i huset. Henrik var fortfarade seg men han mådde lite bättre. Sen lekte vi Isak, mamma och pappa. Jag började förbereda våran lunch idag. Skulle göra kalops, och det ska ju stå på plattan och puttra 1-1½ timme, så köttet blir mört. Isak började bli lite trött vid 11, men jag tänkte "kanske hinner ge Isak mat (lunch) innan han ska sova". och det gick bra. Jag gick ut med Isak vid 11.30 och han somna på en gång. Sen sov han sött. Jag kom in och skalde potatisn till kalopsen. Sen kollade vi lite skidor. Vi käkade runt 12 och sen kollade jag efter bilder till en tavla som vi ska ha i Isaks rum. I tavlan ska vi sätta kort på Isaks familj, Isaks Farmor/Farfar, Kusin Anton, Farbror Daniel,Maria,Mormor/Morfar, Moster Emelie och Morbror David.  Ja, vi får se när vi sätter oss och skriver ut några bilder. Isak sov 2 timmar, när han vakna var Henrik och jag klara så vi kunde gå ut. För jag tänkte vi skulle åka lite pulka med Isak, när han vaknat. Satte han i pulkan och gick upp med han i hagen. för att hitta en liten backe, behövs ju ingen brant till lilla Isak. Hittade en och han tyckte det var kul. Han gillar verkligen att åka pulka. Sen gick vi hemåt och vi gick runt snickeriet. Sen var det dags att gå in, Isak och jag busade när vi kom in och sen fick han lite banan till mellanmål. Henrik hade slängt in ved, men kom strax efter oss också in och vi tog en fika, men bulle,kaka och julmust. Isak är ett kak och bull moster. Mmm, kanske inte är så bra men. Han fick ett mariekex och lite av våra bullar.  Sen gick vi alla in i Isaks rum och fixade lite belysning i Isaks hylla. Blev jätte bra. Henrik var tvungen att gå in på jobbet och hjälpa en kollega. Och Isak fick lite kvällsmat. Men, nu var ju kl 17 igen. Han var kinkig i ca 1 timme. Sen kom pappa tillbaka och han satte på Isak pyjamas, sen lekte vi lite tittut och mamma gick och gömde sig. Och Isak letade tillsammns med pappa Henrik. Sen fick han ca 1½ l välling, han äter upp det iallafall och det känns bra. La han vid 18.30 och han somna på en gång. Och nu sitter jag här som vanligt och skriver i min blogg. Vet inte vad vi ska hitta på imorron, är lite sugen å badhuset. Men ska Elin med familj dit på tisdag, vore det kul att gå tillsammans med dom. Men vi får se, kanske Maria och Siri vill hitta på n något tillsammmans med oss. Vi får se... den som lever får se.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: