Oj oj vad mycket det har hänt...

DATUM: 2009-08-17 KLOCKAN: 18:46:06
Ja, det hänt mycket nu i början av aug. Jag har den 10 aug avslutat min mamma ledighet och nu är det dags att söka jobb eller plugga. Men först och främst ska inskolningen funka för Isak på dagis. Och förra veckan den 10 aug började vi. Henrik var med först dagen, sen jag på tisdagen. Sen var det tyvärr stängt på onsdagen. Men det känns samtidigt lite skönt, för då kunde vi smälta in dagis och Isak fick en dag hemma. Sen var det dags på torsdagen igen. Jag och Henrik hade varit med Isak hela dagar, mellan 9- 14.30 men från och med fre skulle vi gå ifrån en stund. Henrik följde med Isak på fre och sen lämna han honom mellan 9.30-11. Isak hade bara vinkat och det hade funkat super bra redan på fredagen. Sen kom Henrik dit och käkade lunch med dom och sövde Isak. Jag kom runt 14.30 och då hade dom redan hunnit käka mellanmål och Isak och pappa Henrik var redo att åka hem, efter en mycket lyckad dag. Sen blev det helg och vi tittade på motorcyklar i lördags, för det var Mälarn runt här. Sen på söndagen var det så blåsigt hela dagen, men ändå ganska varmt. Vi var ute och grejade i trädgården och sen kom Elin, Håkan och Rebecca. Vi käkade tacos och vi la Isak runt 19.40. Han var så trött. Sen satte vi oss och kolla på tv.

Måndag: dags att inta andra veckan på inskolningen. Jag lämna Isak vid 9 och sen skulle dom ringa när han sovit efter lunchen. Skulle bli runt 13. Jag var på komvux på öppet hus och sen var jag och prata lite med dom lite på bvc. Sen gick jag på stan och vid 13 gick jag ner till Pluto (dagis).  Och det hade gått super bra idag. Han hade ätit bra och somnat på en gång och han var lite ledsen när dom tog upp han när han hade sovit men jag kom ju så lägligt då. Så det gick över snabbt. Sen gick vi över till Öppna förskolan och vi träffade en massa mammor. Siri och Maria kom med, kul att träffa dom. Sen gick vi hem och hemma kom pappa nästan på en gång.  Jag gick in och fixade med lite post och Henrik och Isak var ute en stund. Sen kom Isak in och jag fixade lite pasta och snitzel. Sen lekte vi och isak är en riktig testare just nu. Vad han får och inte får. Och om han kan göra det bara en gång till. Isak fick välling runt 19.15 ochhan gick själv ut i köket och visade att han ville ha det. Han är nog ganska trött tror vi, så vi lägger han snart. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: