Idag blev det en lång dag på dagis

DATUM: 2009-08-18 KLOCKAN: 19:54:36
Isak vakna runt 6.30 men jag hämtade han inte förren runt 7. Han fick sin välling och sen var det full rulle. Vi gick iväg runt 8.20 tilldagis och var lagom framme vid 8.55. Jag lämnade bara han där idag och sen gick jag. Skulle till ams för att få tag i ett papper om praktiken. Han var lite ledsen hörde jag men jag försökte så gott det gick att koppla ifrån mig det. Jag gick in och sökte min handledare där på ams och hon kom snart ut med ett papper där det stod att dom beviljat praktik på bvc för mig. Och dom hade beviljat upp till 6 månader. Oj gud vad kul, då vet ja att jag får vara där i 6 månader. Jag skulle möta min kompis Elin utanför ams och hon skulle till lasarettet. Jag skulle vara barnvakt åt lilla Rebecca medans Elin skulle in där. Rebecca sov hela tiden, så det var inte så svårt att ta hand om henne. Sen gick vi upp på stan och käkade lunch. Fast innan vi käka gick jag upp till bvc och lämnade lappen till min blivande chef och sen gick jag till komvux och snacka lite med dom. Sen åt vi. Efter det gick vi lite på stan och snart var kl 15 och Isak skulle bli hämtad på dagis. När jag kom, började det ösregna så dom hade fått springa ifrån sin mellis, men dom hade nog nästan ätit klart iallafall. Isak hade käkat så bra till lunch och somnat på 2 sek och sen hade han ätit 2 smörgåsar till mellis. Så det hade gått super bra. Jag gick upp på stan med Isak, för jag hade glömt huvudvärkstabletter och Zinksalva Så jag sprang in på apotekte och köpte det. Sen gick jag ner mot Coop och började handla. Henrik kom sen med bilen och hämtade upp oss. Isak var ute med pappa och hjälpte han att göra poolen ren, för nu har vi tömt den. Sen kom Isak in och käkade lite mat och sen var det fullt far med booby car och andra leksaker. Sen var det snart dags för välling, men det ville han inte ha. Nej, han var så ledsen. Han verkade som om han hade ont någonstanns och han ville inte ha välling. Kanske hade lite magknip. Men sen efter en stund så drack han sin välling och sen la vi honom strax förre 20. Han var riktigt ledsen när vi la han, vet inte om han inte känner sig trygg på en gång. Han är kanske rädd för att bli lämnad nu i början, när han blivit det på dagis. Vi ska snart käka varma mackor med té. Sen blir det väl sängen ganska snart. Ha dé

Jo just det, har ju fått den där praktiken nu då på heltid. Så mån- fre kommer jag att jobba mellan 7.30-16. Blir långa dagar för Isak på dagis, men Henrik har en del föräldradagar kvar, så han ska ta ut någon fre i månaden och sen så jobbar han ju in på veckorna så han kan sluta tidigare på fre och hämta Isak kanske vid 14 tiden. Så det blir nog bra det här. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: