Tiden bara spinger iväg

DATUM: 2009-04-17 KLOCKAN: 20:14:56
Hej vet inte hur jag ska hinna uppdatera här. På dagarna är det 110% Isak som gäller och sen är vi ute och far. Så ni för förlåta mig om jag inte skriver varje dag. Och jag ska försöka skriva lite kortare inlägg, så någon orkar läsa.

Igår torsdag vakna Isak runt 6 igen. Ja, nu är det så det är. Bara att gilla läget, och njuta. Men igår var jag bra seg. Vi lekte och käkade frukost och grejade. Jag började med Isaks lunch vid 9 tiden. Och Isak fick sitta med i sin stol och käka majs. Men när han såg vad jag lagade, hans favorit rätt, kan jag redan säga. Så ville han självklart smaka på en gång. Han fick nån dl och sen fick det vara bra. Vid 10 tiden gick vi över till våran snälla granne och fikade. Jag sövde Isak vid 11.15. Och han sov till 13.30. Jag skulle ta en cykel tur ner på stan när han vaknat tänkte jag. Det var inte så skönt i luiften, men det var ju ändå uppehåll. Så när han vakna var det bara att ta på han skor och hjälm. Han hatar hjälmen redan. Speceillt när man ska försöka knäppa den. Man är ju så rädd att man ska kläma hans lilla haka.

Men till slut kom vi iväg och väl nere på stan, möte vi upp Håkan och Rebecca där. Vi gick till Bak och kakelugnen och Isak fick sin favorit mat hihi. Jag hade dagen innan varit inne med ett par jeans på JC och dom bad mig då komma in dagen efter så fick vi se hur dom skulle göra med jeansen. När jag kom in hade dom lagat hållen som var i grenen på jeansen och satt i en ny dragkedja. Jag fick nöja mig med det. Isak och jag vänta på att Pappa Henrik skulle sluta jobbet och möta upp oss på stan. Vi skulle cykla upp till ÖB och sen handla på Ica innan vi skulle cykla hem. Henrik kom ner på stan vid 16.30 och sen cyklad vi upp mot ÖB. Isak verkade ganska nöjd på cykeln, han sa inte så mycket. Sak bli kul när man får lite gensvar när man pratar.

När vi kom hem så började Henrik lasera uteplatsen. Jag och Isak var med ute en stund men snart var det dags för Isak att sova. Så jag gick in med han runt 18 och gjorde han klar. Sen när jag hade lagt han, gick jag ut och slängde in ved. Jag gick in igen runt 19.30 och bara tog det lugnt. Henrik kom in runt 20.30. Han hade inte hunnit klart, skulle fortsätta efter jobbet imorron. Vi kollade lite på tv, jag gick och la mig för att läsa runt 21. Skönt att krypa ner i sin säng. Godnatt

Idag är det fredag och det är strålande väder. Ååå så skönt att vakna och solen skiner. Man blir så mycket piggare. Isak vakna runt 6 och jag gick upp med ett leende på läpparna. Mycket piggare idag än igår. Henrik kikade in hos han och jag gick in på toa. Isak stod där och ville att man skulle ta upp han på en gång. Henrik tog han och värmde hans välling som jag hade gjort färdig. Sen satt Isak i sin stol vid köksbordet och drack. Gick väl sådär. Jag kom ut och han ville inte ha vällingen. Nä, "dä, dä" sa han. Och pekade på bananerna som låg i en fruktskål på bordet. " va" sa jag, " ska du ha banan kl 6.15 på morgonen". Ja, om du vill det, så ska få det. Och han smaka i sig nästan en hel banan. Sen gick vi in i vardagsrummet och byte bajsblöjan och sen var det barnprogram. Vid 8.30 kom Håkan och Rebecca på besök. Vi var inne en stund men sen skulle Rebecca sova runt 9.15 så då klädde jag på Isak och gick ut med.

Jag gick in och satte på lite kaffe, sen gick Isak och jag in till Lisbet och bjöd över henne på en fika. Det var inte jätte skönt att sitta ute, men är det vår så är det. Isak la jag runt 10.30, för jag skulle träffa min kompis Anna J på stan vid 13, och då tänkte jag att Isak skulle vara pigg och glad då. Det var inga problem att söva han, som vanligt. Jag gick sen in och började med mat. Henrik kom hem vid 11.30, som vanligt. Sen väntade jag, Håkan och Rebecca på att Isk skulle vakna, men vid 12,30 sa jag att jag var tvungen att gå ner mot stan och Håkan skulle till bvc med Rebecca vid 13, så det gjorde inget om vi drog ner mot stan nu. Jag gick ner med Isak, han sov hela vägen ner. Kl 13 vakna han, när jag skulle betala på Coop. Sen var han riktigt hungrig när han vakna, jag hade glömt hans mat hemma, så det var därför jag fick springa in på Coop.

Vi satte oss på Tammerfors och fika. Isak var så glad så, så skönt. Sen gick vi in på Elisabets ost affär. Där skulle man vilja smaka var enda ost. Jag älskar ju mögelostar och brie mm. Jag köpte en grönpeppar ost. För det vet jag att Henrik gillar med. Sen gick vi till Lindex och kollade efter en jacka till Isak. Hittade en tuff jeans jacka men 199kr för en jacka som han kan ha en vår och höst, jag vet inte det. Då kom snålheten fram. Anna skulle vara hemma runt 15, så vi skildes åt runt 14.40. Jag gick ner på Coop igen och köpte lite som jag behövde till morgondagen. Imorron fyller jag 26 år. Blir lite rabarberpaj och chokladpudding till barnen.

Väl hemma hade Henrik precis börjat lasera igen. Jag och Isak var med honom ute, jag gav Isak mat och sen fick Isak sitta i sin matstol och titta på pappa en stund. Jag gick in för att plocka lite, tänkte dammsuga med. Isak ville inte sitta så länge i sin stol, så jag kom som en räddare i nöden. Han skulle krypa upp för trappen, upp och ner ochupp och ner. Mmm, då måste man ju vara med hella tiden. Sa till Henrik att han måste bygga en enkel grind, som man bara kan plocka bort lätt och sätta dit. Isak fick följa med mamma in och dammsuga. Och han var inte ett dugg rädd för dammsugaren. Han kröp mest omrking och jagade dammsugaren. Sen skulle Isak och jag dusch och sen var det natter för Isak. La han och sen gick jag ut och ställde in hans vagn och slänge in en ny maskin med tvätt. Nu ska jag sluta skriva för idag och kolla på " Så ska det låta" Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: