Påskafton och påskdagen

DATUM: 2009-04-12 KLOCKAN: 17:41:59
Natten till påskafton sov Isak inte bra alls. Runt 03 vakna han och hostade och hostade. Han kunde inte somna om och Henrik gick in till han. Men han kunde inte somna om, var jätte ledsen och ställde sig upp 2 gånger i sängen. Sen vi 03.30 gav vi honom hostmedicin och skulle lägga tillbaka han, men det ville han verkligen inte. Så runt 04 somnade han på mig och han sov 1½ timme till. Vid 6.15 gick Henrik ner till Isaks farfar och frågade om han kunde ge Isaks sin välling och ta hand om han sen. Och det var inga problem. Tack så jätte mycket. Då kunde jag och Henrik sova en stund till.

Jag gick upp vid 8 och men jag var bra trött fortfarande. Men kunde inte sova längre, på något konstigt vis. Henrik gick med upp och Isak blir lite ledsen och vill upp så fort han ser oss. Sen käkade vi frukost och snart kom kusin Anton. Dom lekte en stund men snart var det dags för Isak att sova. Försökte få i han lite mat innan han somna, men han ville inte ha. Han somna runt 10.30. Han stod på framsidan av huset. Anton sprang runt och tyvärr sprang han fram till framsidan efter att Isak sovit kanske 1 timme. Isak blev väckt och var jätte ledsen och trött. Jag försökte lägga mig på sängen med han och Bulten. Men han kom inte till ro. Sen försökte vi leka men han var ju väldigt trött än. Sen skulle Anton med försöka sova, så då gick Henrik ut med Isak i sin vagn. För att se om han kunde söva om Isak. Det tog väl kanske 15 min, men sen sov Isak 1½  timme till. Det var skönt det, för sen när han vakna var han inte ett ledsen och han var hugrig. Farbror Daniel fick  mata Isak. Han käkade potatismos och prinskorv och lite jansson. Sen var det full rulle på kusinerna.  Det var jätte kul att se dom leka ihop. Vid 19 var det läggdags för dom små trollen och Isak var lite ledsen men han somna snabbare, än vad han gjorde kvällen innan. Sen käkade vi lite laxpaj och massa annat gott.

Påskdagen: Isak sov hela natten, hostade till lite igår kväll. Men annars hade vi inte hört han på hela natten. När vi vakna var kl 6.30 och det var så skönt för han att han hade fått sova inatt. Jag började bli orolig och han var ju inte på humör. Han hade hostat i 3 nätter så man hoppas ju på att det är på bättringsvägen nu. Henrik gjorde välling och jag bytte blöja på Isak, sen gick Henrik in till farfar med Isak. Sen kom Henrik och la sig en stund till. Jag sov till 9 och Henrik hade klivit upp en stund innan. Jag låg och lyssnade på hur kusinerna lekte och Isak verkade ha jätte skoj. Han var mer snorig idag än igår men hostar ju mindre då. Vi käkade frukost och sen åkte Henrik och Daniel iväg en stund. Men dom hann tillbaka innan jag och Maria gick ner till byn. Maria skulle handla på Konsum och så smet vi in på Ingers blommor och kikade med. Sen gick vi hem och då hade Isak sovit 1 timme. Anton var fortfarande vaken. Han fick lite mat innan han skulle sova sen somna han med ute i sin vagn. Isak sov nog ca 2½ timme. Sen gick han makaroner och korvstroganoff. Det var mumsigt det. Sen skulle Anton få lite mellanmål när han vakna och det ville visst Isak med han. Så han käkade både lite banan och smörgåsrån.  Efter ett stort lass med mat. Mmm, det finns ingen botten på den killen. Anton, Daniel och Maria åkte hem till sig runt 16. Vi stannade kvar ute en stund. Men nu sitter jag här och skriver. Ska gå och umgås med dom andra nu men nu har ja uppdaterat mig här. Ha dé
P.S Vi ska grilla idag, ska bli så gott.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: