Oj vad helgen gick fort...

DATUM: 2009-04-06 KLOCKAN: 19:58:28
Lördag: Isak vakna tidigt som vanligt och vi gick upp tillsammans hela familjen. Idag fyller Siri 1 år och det har ju gått så fort sen dom små liven tittade ut. Vi var bjudan till Siri vid 13 tiden. Vi hade lite att fixa med innan. Isak lekte på med alla sina leksaker han fått när han fyllde och jag grejade lite. Skalade potatis till en potatisgratäng vi skulle äta ikväll när Henriks förldrar kom. Henrik käkade frukost och Isak ville smaka smörgås såklart. Jag tog mig en smörgås och té vid 9 tiden. Sen gick vi ut en sväng innan Isak skulle sova. Gav Isak mat ute i solen och han njöd verkligen. Sen la vi honom vid 10.30. Jag gick in och fixade lunchen och vi käkade. Isak sov ända till 12.50. Vi skulle ju vara hos Siri vid 13, så det var ju tur han vakna då. Vi åkte iväg och Isak var lite blyg hos dom med. Det var ju mycket nytt folk där som grattade Siri. Siri fick en prinsses bok, en grön tröja/jacka och ett jätte stort grattis kort av oss. Och vi fick jätte goda kakor och 2 olika tårtor. Så gott så, allt ihop. Vi hade en tid att passa, så vid 14.50 åkte vi hemåt.

Och hemma hade redan Isaks farmor och farfar kommit. Dom hade sutti på baksidan och njutit av solen. Så det gick ingen nöd på dom haha.. Isak var blyg för dom med, inte konstigt när man kanske ses 1 gång varannan månad. Men nu fram över ska vi ju ses lite oftare. Kommer väl gå bättre och bättre. Isak fick ett paket av farmor och farfar. Isak satt i mitt knä och Henrik hjälpte Isak att öppna paketet. Där i låg det en cykel hjälp. Haha, hjälmen var lika stor som Isak. Men när man fixa lite med remar och så så satt den helt ok. Sen fick han ett paket till. I den var ett en mjuk traktor med släp. Toppen att ha i sandlådan, om han nu hade haft nån. Men det ska väl bli nån sån med, den närmaste tiden. Och till sist kom ett icke inslaget paket. En cykelstol till Isak. Så mamma och pappa kan ta med Isak på cykeltur. Henrik och Sören satte dit den på min cykel och Henrik och Isak premiär åkte. Isak verkade gilla det. Sen testade jag, och det var inte så svårt eller läskigt som jag hade föreställt mig. Men just nu sitter ju Isak still, kanske blir lite värre sen när han börjar och ska böja sig fram och så.

Sen gick vi in och Isak fick lite mat. Farmor och farfar gick runt och kikade. Lite nytt hade ju hänt och kommit till sen dom var här sist. Sen försökte dom ta Isak, men han ville inte än. Nej, vi satte oss och lekte och grejade lite. Kommer inte riktigt ihåg, men tror också att vi gick ut en sväng till på eftermiddagen, runt 17. Sen gick jag, Isak och farmor in vid 18.15. Isak skulle ju byttas på och han skulle käka välling. Jag skar lite potatis i skivor och farmor lekte med Isak. Gick ganska så bra. Sen gjorde jag vällingen och han drack upp den. Vi la Isak vid 19 och han snacka på ett tag men sen så somnade han. Vi hade bestämmt oss för att han grill premiär så jag gjorde klart potatisgratängen och satte in den och sen fixade Henrik köttet på grillen. vid 20 käkade vi och det blev jätte gott och starkt. Sen satte vi oss efter maten och kollade på kort. Och snart var det läggdags. Vid 23 gick vi och la oss.

Söndag: Kl 6 hörde vi Isak. Henrik gick upp, för jag hade lite ont i halsen. Jag kom väl upp nån timme senare. Vi käkade frukost och Isak fick gröt och en halv smörgås. Han äter som en häst just nu. Han äter väl i kapp det han förlorade när han inte mådde bra. Sen lekte vi med Isak. Usch, vädret var väldigt trist i dag och alla var lite små sega. Isak fick mat vid 10 och sen gick Henrik ut med han. Jag och Kristina (farmor) åkte till Coop för att handla till lunchen. Vi skulle vara hemma innan Isak vakna och helst ha hunnit käka innan dess. Vi var borta kanske 1 timme och Isak sov kanske 2½ timme. Så det var lugnt. När han vakna, var vi ute en stund, men det var ju som sagt inget mysigt väder. Så snart gick vi in igen och lekte. Vi tog en fika vid 15 och åt upp sista biten födelsedagstårt. Sen åkte farmor och farfar runt 16.30 och Henrik, jag och Isak tog en cykeltur. Var bort kanske nån kvart. Väl hemma gick vi in och käkade mat och lekte igen. Isak var trött redan runt 18 så han fick vällingen 18.30 och se la vi honom. Han somna nästan på en gång. Det hade varit en tuff helg. Vi käkade en macka och kollade på parlamentet. Och sen gick vi och la oss. Jag somna nog runt 21.30.

Måndag: Idag skulle vi till Öppna förskolan och Arbetsförmedlingen. Jag gick ner på stan idag, det var så skönt och Isak höll sig vaken. Jag kom in till öppna förskolan strax efter 9:o och det var redan flera mammor och pappor dä. Snart kom Elins sambo Håkan. Rebecca sov i vagnen och han ville ju inte väcka henne. Hon sov kanske 45 min. Vaknade lagom till sångsamlingen. Isak fick lunch där och sen gick vi vid 11.15. Isak somna nästan på en gång. Vi tog en kebab på torget och gick och satte oss mitt imot hamncafét. Jag skulle ju till arbetsförmedlingen sen, men när vi hade käkat klart var kl bara 12. Så vi traskade upp på stan en stund till. Och in på apoteket. Sen gick vi tillbaka till arbetsförmedlingen. Jag behövde inte vänta länge, som tur var. Men när jag väl fick prata med en tjej där så hade jag inte behövt komma dit. Nej, skulle bara komma och skriva in mig när jag var helt atbetslös och sökte heltidsjobb. Alltså är ju det när Isak har börjat förskolan. Så jag skulle gå en kallelse då igen. Men i ett brev från försäkringskassan stod det att jag var tvungen att kontakta och skriva in på på arbetsförmedlingen när Isak fyllt 1 år, för att slippa ta ut 5 föräldrar dagar i veckan, som jag annars måste göra. Ja, jag har iallafall varit där nu, och det kan ju försäkrningskassan gå in och kolla. Sen gick vi till Coop och jag köpte en glass. Jag ville ju träffa Elin med, som slut 15.15, så jag följde med Håka och Rebecca hem. Väl hemma där lekte dom och snart var både Isak och Rebecca hungriga. Rebecca käka först och sen fick Isak en burkmat av Håkan. Jag hade ingen med mig. Det var snällt. Fick visseligen veta sen att det var deras sista burk, Elin sa det. Det var ju inte meningen att käka upp Rebeccas sista burk. Sorry. Elin kom hem vid 16 och strax efter ringde Henrik. Han skulle komma och möta oss. Elin och Rebecca följde oss en bit, hon skulle ju till Ica Bergvreten och köpa fler burkmat, det var ju nån som hade tagit den sista...
Henrik och jag gick om varandra, men till sist hittade vi varandra. Isak somna och sov kanske 30min. Han var inte glad när han blev väckt. Men sen fick han åka med pappa i bilen och titta på när pappa bytte däck, det var lite skojigare. Isak stod på slöpflaket, för Henrik skulle bytta på det med. Det var bra att ha han där, då visste man var han var. Vid 18 gick Isak och jag in. Han skulle ju snart sova. Gav han nästan 3 dl välling, han svepte allt och sen la jag honom vid 19 och han snacka lite lite, men somna nästan på en gång. Nu ska jag kolla på Familjen annolunda... sen duscha. Sen kanske det blir natti natti. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: