Isak hade feber på torsdagen

DATUM: 2009-04-24 KLOCKAN: 08:31:53
Igår var Isak inte på humör. Han hade feber när han vakna vid 6. Han fick välling, men somna igen på mig vid 6.30. Sov 1 timme på mig. Se vakna han och jag försökete få i han lite dricka och så fick han lite indruvor, delade såklart. Sen somna Isak igen på mig vid 9.40. Sen sov han till ca 11. Han hade feber fortfarande vid 9. Sen försöke jag ge han mat, men det var han inte sugen på alls. Så jag gjorde mer välling till han och sen somna han och jag vid 12.30. Vi sov nästan 2 timmar. Tog hans feber och han hade 38.2 då. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och undrade om jag kunde ge han alvedon nu. Hade inte gjorde det innan. Jag fick en tid hos doktorn kl 18.30 för Isak har hostat sen förre påsk till och från. Så det ville vi ju ha svar på med. Henrik kom strax efetr 16, berättade att vi skulle till doktorn och jag tog en dusch. Isakkom med in och dusch med mig, sen blev han mycket piggare, men hade fortfarande runt 38 i feber. Sen åkte vi. Doktorn försökte lyssna på Isaks lugor och hjärta, men Isak var så ledsen, så det var svårt ör han att säga hur det lät inuti honom. Isak brukar ju få sin välling och sova vid 19, så han var ju trött med när vi var där. Sen stack dom i Isaks finger och så fick vi vänta och se vad det visade. Doktorn sa att det var ett vanligt virus, ingen öroninflamation eller något som dom kunde bota med antibiotika. Det ska vi ju vara glada för,  men gillar inte att han hostar så. Men vi kunde ge både alvedon och host medicin, ingen fara. Allt som förbättrar eller påskyndar läkprocessen var bara att ge. Sen åte vi hem, Isak fick sin välling i bilen. Sen la vi honom, han fick lite hostmedicin sen somna han så söt. Han vakna några gånger innan vi la oss. Vi gick ut en sväng. Henrik och jag och fixade lite ute. Fortfarande så skönt ute, ca 13 grader. Sen gick vi in och käka en macka, jag la mig vid 21. Somna nog runt 21.30. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: