Isak blev 1 år igår

DATUM: 2009-04-04 KLOCKAN: 08:29:35
TÄNK VAD TIDEN GÅR FORT

Inte ens 1 dygn


     

ISAK 8 TIMMAR  
 

                                                                                          



ISAK 1 ÅR

Isak tog ingen sovmorron som vi hade trott. Nej, kl 6.10 vaknade fördelsedags barnet. Herik var ledig idag och vi gick såklart upp och Henrik hämtade videokameran och jag fixade välling. Sen filmade Henrik och jag höll två paket och sjöng. Isak stod där i sängen och såg väldigt nöjd ut att vi båda kom in. Sen fick Isak välling och paket. Vi satte han i sin sackosäck, så fik han äta och öppna paket i den. Han såg ut att vara så nöjd så. Sen gick vi upp och lekte och kollade på barnprogram. Vid 8.30 gick Henrik ut med Isak och dom skulle riva våran ute plats (paveljongen). Jag fixade lite med mig själv och grejade inna. Vi skule åka iväg runt 9.30 och handla det sista. Vi åkte bla till Ica Maxi och köpte en tårta. Dom höll precis på att lägga på masipanen på prinssestårtorna, så vi bad dom skriva " Isak 1 år"  på en av tårtorna. Sen handlade vi klart och jag gick med Isak ner till ÖB. Henrik kom med bilen. Sen skulle Henrik köpa färgpatroner till våran skrivare, så jag gav Isak mat i bilen, en kall barnmatsburk, klämmde han i sig. Sen somna han på vägen hem. Vi kom hem vid 10.45, min familj (Isaks mormor,morfar,moster och morbror) skulle komma vilken sek som helst. Isak sov och vi hann äta lunch när dom kom innan Isak vakna.

Isak sov ca 2 timmar. Henrik gick och hämtade han och jag kläde av han ytterkläderna. Han var ganska så blyg när vi kom. Det tog ett tag innan han ville sitta själv och krypa omkring. Sen var det dags för lite mer paket öppning. Fick ett sms av nån, ärligt talat vet jag inte vem som hade skickat det, men hon skrev att hon sett Isak i tidningen. Jag tittade på Henrik och fråga om han hade satt in kort på Isa, ett grattis hälsning. Nej, sa han och såg lika förvånad ut som mig. Jag gick över till Lisbet och frågade efter dagens tidnig, men hon hade inte hämtat den än från postlådan, så jag fick hämta den. Och javisst var Isak med i tidningen. ÅÅÅ,  det var Siri med familj som hade satt in en grattis hälsning. Ni är för gulliga, Älskar er. Han fick en massa fina saker. Skriver senare vad han fick. Sen ville David att jag skulle följa med på en lite tur. För han tog körkort för ca 1½ vecka sen. Och det ville jag ju såklart. Vi åkte upp till ÖB och Lidl. Sen ringde Henrik och frågade var vi var, och jag sa "att vi var snart hemma". Isak hade varit ledsen sen vi hade åkt och han skulle bara bli buren av Henrik. Och då fick ju Henrik inget gjort. Var ju bord som skulle bäras in bla.Jag kom hem som räddaren i nöden. Det var ju inte kul att Isak hade varit så ledsen när jag inte var där. När jag kom hem gjorde jag iordning cup cakesen och Emelie höll på att skära ut gröna bilar ur masipan.Tack så jätte mycket för hjälpen med allt Emelie. Sen var kl 16 och Lisbet kom med paket till Isak. Han öppnade paketet tillsammans med lite assistans från mamma. Han fick en fin giraff (dragdjur, men snöret var väldigt kort). Sen kom Siri, Maria och Roger. Dom hade också med paket till Isak och dagens EP, haha. Så vi skulle få ett kort av Isak. Tack så jätte mycket. Sen fikade vi och sist men inte minst kom tårtan. Vi hade ett ljus i den och det spelade till och med. Isak fick hjälpa av mamma och pappa och blås ut ljuset, sen smaskade vi på tårtan. Isak fick en lite bit på en tallrik han med och han såg ut att vara så nöjd. Sen skulle min familj åka, dom hade ju en bilresa på 3 tim framför sig. Lisbet gick med och kvar var småbarnsfamiljerna haha. Det var kul att Siri stanna en stund så dom fick leka. Dom var tvugna att åka hem vid 18, dom skulle få gäster.Vi fortsarrestäda lite och leka med Isak. Henrik tog ut bord och stolar. Dmmsög och våtorkade golvet i vardafsrummet. Sen la vi födelsedagsbarnet vid 19. Han somna på en gång. Sen tog Henrik och jag var sin mack, släö tittade på tv. Såg enfilm med " Yesman", med JimCarry. Ganska så bra och roligt. Sen la vi oss vid 23. Ännu en gång, ett stort grattis till Lilla Isak fis.

Postat av: Leona

Låter som Iska fick en jättefin födelsedag. Kram!

2009-04-04 @ 10:28:49
URL: http://hunnybunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: