Hemresa på tisdagen och en tripp till Hummelsta på onsdagen

DATUM: 2009-04-15 KLOCKAN: 20:03:51
Igår tisdag vakna Isak redan kl 6, ja nu var det dags att återgår till vardagen. Men vi fick hjälp av farmor och farfar som tog hand om Isak. Farmor var ledig men farfar skulle åka iväg och jobba vid 8 tiden. Jag låg kvar i sängen till ca 8.30. Vi packade våra saker och runt 10 åkte vi vidare upp till mormor och morbror som var hemma på Trastvägen. Där stanna vi och käkade lite mat innan vi skulle sitta i bilen i 3 timmar. Isak somna nästan på en gång och sov hela vägen till Strängnäs. Det var skönt att han kunde komma till ro och sova så gott och länge. Väl hemma var det snabba ryck. Vi skulle till tandläkaren med Isak vid 15.40 och innan dess skulle vi hinna handla. Kl var strax efter 14 när vi kom hem. Vi stack iväg till Coop och handlade, sen gick jag med Isak upp till stan. Vi var lite tidiga så jag stack in lite snabbt på Åhlens, Lindex, H&M och Liten för att hitta en vår jacka till Isak. Mmm, hittade ingen som jag tyckte var fin till bra pris. Sen kom Henrik och möte upp oss.

Vi gick till tandläkaren, och vi behövde inte vänta länge. Jag fick sätta mig i en tandläkar stol med Isak i knät. Hon frågade lite allmänt om Isaks konst vanor och vad han dricker, om han äter på natten, om han använder napp mm. Sen försökte hon få se nån tand, och det lyckades hon med, för Isak blev ledsen och då kan man få syn på dom små gaddarna. Mmm, inte kul att han blev ledsen dock. Sen fick han en grön tandborste och besöket var över för den här gången. Nästa gång vi skulle komma var inte förren Isak fyllt 3 år. Sen åkte vi hem och lekte lite hemma. Isak fick korv och makaroner till middag och Henrik var tvungen att gå iväg och jobba kl 16. Jag gick över med en present till Lisbet, som tagit hand om våra katter när vi varit borta. Och hon bjöd på fika. Jag gick hem runt 18 och Isak fick pyjamas,välling och lite host medicin. Sen la jag honom vid 19. Han var lite ledsen först men jag hade sagt till mig själv att inte gå in till han. Och efter kanske 10-15 min hade han somnat. Mmm, kände mig stolt över honom att han kunde somna utan att jag behövde gå in. Henrik kom hem vid 19.30 och vi gjorde sallad. Sen kollad vi på tv och la oss runt 23.

Onsdag: Jag skriver bara lite kortfattat om onsdagen. Jag pratade med Maria runt 7 och vi kom fram till att jag och Isak skulle komma till dom idag. Jag fixade lite mer sallad, som jag kunde ta med och bjuda på och Boxholms underbara kebabsås. Vi tog bussen vid 8.20 och gick av vid Coop. Sen stack jag in på Ica vid Gustav Adolfsplan och köpte en baguett. Som jag tänkte vi skulle käka till salladen. Väl framme hos Maria och Siri lekte barnen och vi med dom. Isak fick pytt i panna, som jag hade tagit med och sen gick jag ut och la han vid 10.55. Han somna på en gång och Siri somna med den tiden. Så vi kunde käka i lugn och ro. Skönt... Maria gillade salladen och såsen. Isak sov ungefär 2 timmar. När han vakna gick jag och Maria ut på tomten med han. Men Siri sov 3 timmar hon.

Jag och Isak åkte med bussen tillbaka in till stan vid 14. Skulle hinna med att gå till banken innan vi skulle titta på korten vi tog för ett par veckorsen på Isak: Sen möte vi upp Isaks pappa utanför fotografen och Isak blev lika ledsen den här gången när han fick se henne, (fotografen). Vi valde en förstoring och ett lite mindre kort. Sen åkte vi till Stens och köpte virke. Henrik skulle hem och snickra ihop Isaks sandlåda. Sen gjorde han det när vi kom hem. Jag gav Isak en burkmat, efter en stund kollade jag på burken. Då stod det att den var från 15mån, så jag gav bara knapp halva burken.

Vi stanna ute till ungefär 17.30, sen frös vi. Isak och jag lekte lite inna och sen fick han välling, pyjamas och host medicin. Han var trött redan kl 18.30, men när var klara så var kl 18.45 och då gick jag in och la han. Han gnällde lite men sen blev det tyst och han somnade. Nu ska jag kolla på tv och göra en stor kopp varm choklad. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: